Gå til innhold

Dødsvondt i tannkjøtt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har utrolig vondt i tannkjøttet og vondt i en tann bakerst i munnen. Når jeg tygger på den gjør det også vondt i tannkjøttet. Skal sies at jeg sprakk en stor kul i tannkjøttet som ligger langt bak der og det har blitt litt bedre i tannkjøttet men ikke helt. Kan det være en visdomstann på vei? Er 21 år. 

Anonymkode: 7d4b1...d3c

Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet

Høres ut som det er eller er i ferd med å bli betent. Jeg ville kjøpt Corsodyl på apoteket og brukt den noen dager for å se om du blir bedre, hvis ikke er en tur til tannlegen på sin plass. 

Skrevet

Viktig at du ringer tannlege, jo før jo bedre. Ringer du nå kanskje du kan få time alt i morgen? Selv om en tann er på vei kan det likevel bli infisert, eller rettere, da er sjansen faktisk større for at det blir det. Ring en tannlege. Du kan få en regning hvis du ikke har penger nok nå. Det viktige er at du får sjekket hva det er for noe og om det trenger å ordnes. Og det er viktig å sjekke.

Anonymkode: cbe51...211

Skrevet (endret)

Ta kontakt med tannlegen så fort som mulig. Dette bør en tannlege se på. Ikke forsøk å selvmedisinere og stille egen diagnose.

Jeg tipper det er en visdomstann på vei ut. Den kan presse på andre tenner og forårsake stort ubehag og smerte. Det kan gjøre fryktelig vondt. Jeg har fått alle mine fire visdomstenner trukket i tur og orden. De kom ut en om gangen, om sommeren hvert sitt år, da jeg var i første halvdel av tyveårs-alderen. Den ene som satt i underkjeven nede, lammet nesten kjeven min og gjorde at jeg ikke kunne åpne munnen mer enn en fingerbredde! Måtte få hastetime til tannlegen, for jeg greide jo ikke spise/få opp munnen ordentlig.

Tannlegen vil ta røntgenbilde og se om det faktisk er en tann på vei opp som forårsaker smertene, eller om det er en betennelse i tannkjøttet. Er det det siste må du få pencillinkur.

Endret av Million
Skrevet

Ta deg en tur til tannlegen

Anonymkode: bd8bf...25a

Skrevet

Skal ringe tannlegen i morgen og få meg time. Ser ut til at det er en tann på vei opp, for den har jeg ikke sett før. :) Haha gruer meg bare til bedøvelsessprøyta. Noen som vet hvor vondt det er å trekke? sammenligning? Er det som å trekke en "vanlig" tann? :)

TS

Skrevet

Var hos tannlegen i dag og fikk bekreftet at det var en visdomstann som jeg mistenkte. H*n anbefalte å trekke den fordi den kom skjevt ut, noe jeg gjorde i dag, så da slipper jeg å grue meg noe forferdelig :) Har litt vondt nå som bedøvelsen har gått ut, men ikke sånn veldig ille. Blir nok kanskje en paracet eller to, men ikke nødvendig nå hvertfall :) Takla sprøyta ganske greit og :P røntgenbildet var verst! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...