Gå til innhold

Kjele til pinnekjøtt til 4-6 pers

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg får besøk på nyttårsaften, og skal lage pinnekjøtt. Det er foreløpig uklart om vi blir 4, 5 eller 6 personer, men jeg vil for sikkerhetsskyld vite at jeg har stor nok kjele for pinnekjøtt til 6 pers. Problemet er at jeg kun har laget det en gang før, og husker ikke helt hvor stor plass man må ha.

Jeg har denne kjelen fra ikea som rommer 8,5L, har jeg rett når jeg antar at den blir alt for liten? Hvor stor kjele er ideelt?

Anonymkode: e3bab...408

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg får besøk på nyttårsaften, og skal lage pinnekjøtt. Det er foreløpig uklart om vi blir 4, 5 eller 6 personer, men jeg vil for sikkerhetsskyld vite at jeg har stor nok kjele for pinnekjøtt til 6 pers. Problemet er at jeg kun har laget det en gang før, og husker ikke helt hvor stor plass man må ha.

Jeg har denne kjelen fra ikea som rommer 8,5L, har jeg rett når jeg antar at den blir alt for liten? Hvor stor kjele er ideelt?

Den er for liten. Men du kan jo bruke 2 kjeler? Jeg lager vanligvis til 4 personer. (litt over 2 kg) pinnekjøtt, og bruker da 2 kjeler av "normal" stor størrelse. 

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke tenkt på kan være et alternativ engang :klaske:  Vil to sånne være nok til 6 personer da?  Eller er det knapt med plass når du bruker de til 4? 

Gjest Marillia
Skrevet

Til pinnekjøtt serveres det både poteter, kålerabistappe, pølser/svinemør, og pølsene/svinemøren skal også ha plass i kjelen(e) tror kanskje jeg hadde vurdert å kjøpe en større kjele. 

Skrevet

Til pinnekjøtt serveres det både poteter, kålerabistappe, pølser/svinemør, og pølsene/svinemøren skal også ha plass i kjelen(e) tror kanskje jeg hadde vurdert å kjøpe en større kjele. 

ja det er jo også sant. Kjekt å ha plass på komfyren! Jeg får vel dra på kjelejakt da :) hvor mange liter bør kjelen være på? 15? Takk for svar dere :) 

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg tror faktisk min kjele er så stor som 30 L, denne brukes til kjøttsupper (lager opp og fryser) komle/potetball og pinnekjøtt. 

Skrevet

Jeg tror faktisk min kjele er så stor som 30 L, denne brukes til kjøttsupper (lager opp og fryser) komle/potetball og pinnekjøtt. 

oi! Ja jeg får se om jeg finner en sånn en :) er jo uansett ikke et bruk og kast-produkt, så man har det jo lenge når man først investerer i det. 

Skrevet

Jeg har en kjel som er på 20 liter som jeg bruker til pinnekjøtt, saltkjøtt, kjøttsuppe osv.  

Veldig kjekt å ha en såpass stor en, eneste minuset med det er at det er mer jobb å få vasket den ren :P 

Anonymkode: 2ecc1...b0f

Gjest Marillia
Skrevet

oi! Ja jeg får se om jeg finner en sånn en :) er jo uansett ikke et bruk og kast-produkt, så man har det jo lenge når man først investerer i det. 

Glemte å si at en så stor kjele er super til festmat til mange; feks baccalao, gryteretter osv

Skrevet

Jeg har en kjel som er på 20 liter som jeg bruker til pinnekjøtt, saltkjøtt, kjøttsuppe osv.  

Veldig kjekt å ha en såpass stor en, eneste minuset med det er at det er mer jobb å få vasket den ren :P 

Anonymkode: 2ecc1...b0f

Vask den i dusjen :sprettoy:

Anonymkode: 71cfe...8fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...