Gå til innhold

snakke med barneværnet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Melder (dvs. deg, i dette tilfellet) vil aldri havne i registeret. Men som sagt: En 18åring er ikke et barn og vil ikke bli registrert inn.

Dersom kjæresten din ønsker hjelp til å flytte ut, som kanskje er eneste mulighet, bør han/hun kontakte NAV dersom han/hun ikke har fast inntekt og kan betjene en husleie mm. Det er NAV som er rette instand for voksne.

Hilsen barnevernpedagogen litt lengre opp

Anonymkode: 5720c...459

Rettelse: "Melder (dvs. deg, i dette tilfellet) vil aldri havne i registeret" - dvs. kun basert på å være melder

Anonymkode: 5720c...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg snakket med noen venner ista, og de sa at dersom jeg velger å fortelle noe av det jeg vet så vil jeg havne i barnevernet sitt register og at det da kan gå utover meg. Stemmer det?

Dette blir litt off topic, beklager det, men jeg tenker det er KJEMPEVIKTIG å korrigere en oppfatning om at det kan "gå utover" noen å melde ifra en bekymring til barnevernet. Det er mange som vet om eller har mistanke om at barn ikke har det bra i hjemmet, men som ikke melder fra til BV, enten det er naboer, barnehageansatte og andre.. Da er det i alle fall viktig at vi opplyser om at barnevernet ikke "tar deg" dersom man melder ifra en oppriktig bekymring.

Skrevet

Hva? Kjenner flere med lang og høyere utdannelse og ingen av de uttaler seg slik som du her. Det er noe ufint over det.

Anonymkode: 4ec65...120

Eh...Jeg tror du har misforstått noe..Hvor jeg har hevdet å være noe som helst??

• Liker 1
Skrevet

..å skyte seg selv i foten etter kritikk av andre brukere...

Anonymkode: bdeab...50b

Skrevet

Eh...Jeg tror du har misforstått noe..Hvor jeg har hevdet å være noe som helst??

Det ser ut som et feilsitat:)

Er nok myntet på "pedagogen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...