sjokoladeelskeren Skrevet 10. november 2015 #1 Skrevet 10. november 2015 hei Kjæresten min har det ikke noe bra hjemme på grunn av stefaren, og vi har planlagt å gå til barnevernet for å høre om de kan hjelpe til selv om han er 18 år. Familien er kjent med barnevernet fra før, og han har en bror som bor i forsterhjem. Derfor lurte jeg på om det er noe de han gjør for han siden han er 18, og er det bare å dukke opp der eller må man ha bestillt time på forhånd?
Sol-2 Skrevet 10. november 2015 #2 Skrevet 10. november 2015 Jeg synes dere skal gå uten å avtale et møte. Da kan dere avtale et møte på plassen om de ikke har tid. Barnevernet kan hjelpe frem til han er 23 år, jeg vet at tidligere gjaldt dette barn som alt var under tiltak, men vil tro at de også kan hjelpe han. Flott at han velger å søke hjelp og at du støtter han. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #3 Skrevet 10. november 2015 Jeg synes dere skal gå uten å avtale et møte. Da kan dere avtale et møte på plassen om de ikke har tid. Barnevernet kan hjelpe frem til han er 23 år, jeg vet at tidligere gjaldt dette barn som alt var under tiltak, men vil tro at de også kan hjelpe han. Flott at han velger å søke hjelp og at du støtter han. Lykke til. Herregud....Et Nick som SPEISIALPEDAGOG?? Are you kidding.... TS: Du må IKKE tro på sånt. Ingen spesialpedagoger skriver sånt. (Det er kun wannabees...).BV tar ikke imot folk bare ved oppmøte hvorsomhelst. Det vil variere fra kommune til kommune.Man må også være UNDER 18 når man BEGYNNER Å MOTTA hjelp fra BV, selv om de da kan hjelpe til med etterverm til de er 23.....Støtter opp med kilde: http://www.ung.no/oss/barnevern/12796.html Anonymkode: 7c877...e0e 7
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 jeeeez. Hun har mvh Adjjunkt i tillegg....Jeg spyr.. Anonymkode: 7c877...e0e 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Kjæresten min dukket opp på BV uten avtale først, og fikk komme til samtale med det samme. Han var nylig fylt 18. De hadde en god prat, men gikk ikke videre med saken. De rådet ham til å flytte hjemmefra, og at det var det beste de kunne "gjøre" for ham. Anonymkode: 5031f...e80 3
Epleskall Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 Det kan være greit å avtale et møte per telefon eller e-post (bare unngå sensitive opplysninger), så er dere sikre på at det er en person tilgjengelig til å ta imot dere. Om de ikke kan hjelpe, kan de sannsynligvis bistå mtp hvem som eventuelt kan hjelpe. Eksempelvis dersom han ønsker å flytte ut, kan han kanskje søke om borteboerstipend dersom han går på skole? Alternativt kan familiekontor være et sted å henvende seg dersom det er aktuelt at mor og/eller stefar er med i samtale? Håper BV kan bidra. Tøft av ham å ta kontakt, og veldig flott at du støtter ham. 1
Sol-2 Skrevet 10. november 2015 #7 Skrevet 10. november 2015 (endret) Så fantastisk at du kan se hvilket yrke man har, bare ved å lese hva en skriver! Jeg velger iallefall et nick som er min jobb og utdanning, fremfor å oppheve meg selv som anonym ved å tråkke på andre! Endret 10. november 2015 av Spesialpedagog
Rotemor Skrevet 10. november 2015 #8 Skrevet 10. november 2015 Å fremstille seg selv som en slags ekspert blir fryktelig galt.Enhver utdanning har også spesialfelt.Barnevernet er jo ikke ditt, men kan lett forstå som at det er.Det er meget misvisende, (I tillegg til mye annet rart). Det er 18-års grense på hjelp fra barnevernet med mindre man allerede har oppfølging fra de. 6
Sol-2 Skrevet 10. november 2015 #9 Skrevet 10. november 2015 Å fremstille seg selv som en slags ekspert blir fryktelig galt.Enhver utdanning har også spesialfelt.Barnevernet er jo ikke ditt, men kan lett forstå som at det er.Det er meget misvisende, (I tillegg til mye annet rart). Det er 18-års grense på hjelp fra barnevernet med mindre man allerede har oppfølging fra de. Jeg har ikke fremstilt meg som en ekspert, i denne sammenhengen har jeg kun prøvd å svare på hva TS spør om. At jeg velger å bruke min utdanning/arbeid som nick, er mitt valg på lik like som du bruker Rotemor. Jeg kan ikke se at det finnes regler på kvinneguiden som gjør at jeg ikke kan bruke dette og opplever det upassende at jeg må "forsvare" valget mitt ovenfor andre brukere.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #10 Skrevet 10. november 2015 Jeg har ikke fremstilt meg som en ekspert, i denne sammenhengen har jeg kun prøvd å svare på hva TS spør om. At jeg velger å bruke min utdanning/arbeid som nick, er mitt valg på lik like som du bruker Rotemor. Jeg kan ikke se at det finnes regler på kvinneguiden som gjør at jeg ikke kan bruke dette og opplever det upassende at jeg må "forsvare" valget mitt ovenfor andre brukere. Jeg syns det blir veldig feil å bruke utdanning/yrke som nick av den grunn at dine svar kan vektlegges større betydning enn andre nick, nettopp fordi folk tror de forholder seg til en spesialist innen området. Og det er du tydligvis langt i fra siden du gir TS et totalt feil svar på det hun spør om.Misbruk av yrkestittel vil jeg kalle det! Anonymkode: c2029...2b4 5
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #11 Skrevet 10. november 2015 Jeg jobber i barneverntjenesten og nei, når vedkommende er over 18 år kan ikke vi hjelpe (bortsett fra i tilfeller der kommunen har omsorgen før fylte 18 år og vedkommende ønsker ettervern).Om faren har hjemmeboene barn som er yngre kan vi gå inn og hjelpe dem. Det er hjelp som også kan gi positive ringvirkninger for 18åringen, men utover det går vi ikke inn og hjelper en 18åring. Anonymkode: 5720c...459 5
Rotemor Skrevet 10. november 2015 #12 Skrevet 10. november 2015 Jeg syns det blir veldig feil å bruke utdanning/yrke som nick av den grunn at dine svar kan vektlegges større betydning enn andre nick, nettopp fordi folk tror de forholder seg til en spesialist innen området. Og det er du tydligvis langt i fra siden du gir TS et totalt feil svar på det hun spør om.Misbruk av yrkestittel vil jeg kalle det!Anonymkode: c2029...2b4Nettopp.Og den oppfatningen er nok gjengs. 4
MapleSirup Skrevet 10. november 2015 #13 Skrevet 10. november 2015 Jeg har ikke fremstilt meg som en ekspert, i denne sammenhengen har jeg kun prøvd å svare på hva TS spør om. At jeg velger å bruke min utdanning/arbeid som nick, er mitt valg på lik like som du bruker Rotemor. Jeg kan ikke se at det finnes regler på kvinneguiden som gjør at jeg ikke kan bruke dette og opplever det upassende at jeg må "forsvare" valget mitt ovenfor andre brukere. Det var en som signerte med "spesialpedagog" i en annen tråd og fikk masse kommentarer fordi hun oppga helt feil informasjon. Det var meget mulig du! Du har jo nytt nick. Prøv igjen!Dette ER misbruk av yrkestittel... 3
Gjest Skrevet 10. november 2015 #14 Skrevet 10. november 2015 Kan han oppsøke et krisesenter i stedet for?
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #15 Skrevet 10. november 2015 Jeg har ikke fremstilt meg som en ekspert, i denne sammenhengen har jeg kun prøvd å svare på hva TS spør om. At jeg velger å bruke min utdanning/arbeid som nick, er mitt valg på lik like som du bruker Rotemor. Jeg kan ikke se at det finnes regler på kvinneguiden som gjør at jeg ikke kan bruke dette og opplever det upassende at jeg må "forsvare" valget mitt ovenfor andre brukere. Når du da svarer FEIL på noe som er meget lett å google, så blir det blant annet veldig pinlig.Det er jo nettopp sånt som blir forskjellen. Det er lett for noen å tenke at en spesialpedagog kan ekstra mye om barnevern eller barn generelt. Hvilket er tull. Anonymkode: 7c877...e0e 3
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #16 Skrevet 10. november 2015 Jeg har ikke fremstilt meg som en ekspert, i denne sammenhengen har jeg kun prøvd å svare på hva TS spør om. At jeg velger å bruke min utdanning/arbeid som nick, er mitt valg på lik like som du bruker Rotemor. Jeg kan ikke se at det finnes regler på kvinneguiden som gjør at jeg ikke kan bruke dette og opplever det upassende at jeg må "forsvare" valget mitt ovenfor andre brukere. Vet ikke helt om det der er tillatt engang jeg Anonymkode: bbc33...8e0 3
sjokoladeelskeren Skrevet 10. november 2015 Forfatter #17 Skrevet 10. november 2015 Jeg snakket med noen venner ista, og de sa at dersom jeg velger å fortelle noe av det jeg vet så vil jeg havne i barnevernet sitt register og at det da kan gå utover meg. Stemmer det?
Rotemor Skrevet 10. november 2015 #18 Skrevet 10. november 2015 Jeg snakket med noen venner ista, og de sa at dersom jeg velger å fortelle noe av det jeg vet så vil jeg havne i barnevernet sitt register og at det da kan gå utover meg. Stemmer det?Nei, det stemmer ikke i det hele tatt Men du har fått svar på at ha er 18 år og at det ikke er noe barnevernet kan gjøre,
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #19 Skrevet 10. november 2015 Å fremstille seg selv som en slags ekspert blir fryktelig galt.Enhver utdanning har også spesialfelt.Barnevernet er jo ikke ditt, men kan lett forstå som at det er.Det er meget misvisende, (I tillegg til mye annet rart). Det er 18-års grense på hjelp fra barnevernet med mindre man allerede har oppfølging fra de. Hva? Kjenner flere med lang og høyere utdannelse og ingen av de uttaler seg slik som du her. Det er noe ufint over det. Anonymkode: 4ec65...120 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #20 Skrevet 11. november 2015 Jeg snakket med noen venner ista, og de sa at dersom jeg velger å fortelle noe av det jeg vet så vil jeg havne i barnevernet sitt register og at det da kan gå utover meg. Stemmer det?Melder (dvs. deg, i dette tilfellet) vil aldri havne i registeret. Men som sagt: En 18åring er ikke et barn og vil ikke bli registrert inn.Dersom kjæresten din ønsker hjelp til å flytte ut, som kanskje er eneste mulighet, bør han/hun kontakte NAV dersom han/hun ikke har fast inntekt og kan betjene en husleie mm. Det er NAV som er rette instand for voksne.Hilsen barnevernpedagogen litt lengre opp Anonymkode: 5720c...459 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå