Gå til innhold

Pris på vin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva betalte dere for en flaske vin? De tilbudene vi har fått har en minstepris på 495 som gir 5 glass vin, og regner man 3 glass til middag blir det jo 300 per person men er ikke dette veldig drøyt når pris på mat kommer i tillegg?  

• 1 måned senere...
Skrevet

Be arrangøren om mindre glass, da kan du få 7 glass fra en flaske! Men det hørtes dyrt ut, de tjener grovt på drikken, be om tilbud? Eventuelt lei lokale selv og få maten fra catering, da kan du fikse alkohol selv. 

Mitt beste råd er å la folk bli fulle på festen etterpå, man får levert tilbake øl til butikken (spør når du kjøper) og vin til polet (gjelder IKKE sprit). 

Skrevet

Det er helt vanlig. Derfor det er dyrt å ikke kjøpe inn selv

Anonymkode: 1f026...eef

Skrevet
5 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Be arrangøren om mindre glass, da kan du få 7 glass fra en flaske! Men det hørtes dyrt ut, de tjener grovt på drikken, be om tilbud? Eventuelt lei lokale selv og få maten fra catering, da kan du fikse alkohol selv. 

Mitt beste råd er å la folk bli fulle på festen etterpå, man får levert tilbake øl til butikken (spør når du kjøper) og vin til polet (gjelder IKKE sprit). 

Det ferreste serveringssteder har mulighet til å gi tilbud på akohol, da det er svært høye avgifter. Pengene ligger i øl og brus.

Anonymkode: 21b03...2cd

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det ferreste serveringssteder har mulighet til å gi tilbud på akohol, da det er svært høye avgifter. Pengene ligger i øl og brus.

Tullball, du snakker om noen kroner per liter selv på brennevin. Prisene på vin er omtrent det samme på polet som på Vectura, Vinhuset, Rignes og Hansa (med unntak av når det er tilbud, da er det billigere hos leverandørene). Alkoholavgiften er som som sagt bare på noen øre/få kroner per liter, så det utgjør nesten ingenting. Er ikke hjemme så jeg kan ikke sjekke akkurat hva de er, og jeg gidder ikke å søke, men de gjør på ingen måte en flaske vin til 90 kroner til 400. Mer som fra 90 til 93.

Skrevet
45 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Tullball, du snakker om noen kroner per liter selv på brennevin. Prisene på vin er omtrent det samme på polet som på Vectura, Vinhuset, Rignes og Hansa (med unntak av når det er tilbud, da er det billigere hos leverandørene). Alkoholavgiften er som som sagt bare på noen øre/få kroner per liter, så det utgjør nesten ingenting. Er ikke hjemme så jeg kan ikke sjekke akkurat hva de er, og jeg gidder ikke å søke, men de gjør på ingen måte en flaske vin til 90 kroner til 400. Mer som fra 90 til 93.

Jeg driver bar, så dette vet jeg. Du trenger ikke google frem svada for min del.

Skrevet (endret)
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driver bar, så dette vet jeg. Du trenger ikke google frem svada for min del.

Skal jeg laste opp kopi av skjenkebevilgningen min? ;) Jeg betaler alkoholavgiften til kommunen (den eneste skjenkesteder uten tilvirkningsbevilling betaler) og den regningen er mindre enn antall tusen liter vi selger. Regningen ligger under stuebordet mitt i Oslo, men jeg er ikke i Oslo

Jeg innrapporterte for 2014 3300 i klasse 1, 3300 i klasse 2 og 20 i klasse 3. Det er snakk om liter. Regningen til kommunen var mellom 3000 og 6000 (snakker om SA3000). 

Hvem fakturerer deg for denne påståtte avgiften? Hvordan er den hjemlet?

Jeg er genuint nysgjerrig, men nå ble det stille. Hva heter avgiften?

Endret av ambivalentReaction
spesifisering, feil år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...