Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ganske lysbleket hår med litt ettervekst.  Lyst på mørkere hår igjen og tenker mørk blond/lys brunt.  Har googlet og lest at man bør forpigmentere det med en rødlig farge først?   Så tenker å velge en lys rødbrun først også ha i lys brunt.  Noen som har erfaring med dette? 

Tenker kanskje denne først:

http://eleven.no/tints-of-nature-harfarg-7r-soft-copper-blonde-6406.html#9693

Også denne sist:

http://eleven.no/schwarzkopf-natural-easy-565-mandel-ljus-gyllenbrun-15951.html#21620

Skrevet

Den fargen i siste linken har jeg brukt direkte på mitt hår da jeg hadde lyse striper,og det gikk fint.Hadde da et utgangspunkt omtrent som dette,men med litt kaldere nyanse på stripene:

a3545dc81b5670c5287b07d8c052521f.jpg

Er mer usikker på hvordan det er hvis hele håret er bleket.Fargen i første link var veldig mørk,selv om det er "copper blonde".Tror jeg ville valgt en litt lysere farge i første omgang,eller forkortet virketiden,for de blir jo alltid mye mørkere enn på bildet.

Skrevet

Jeg er mye lysere enn hu på bildet.  Det finnes ikke så mange andre lyse farger med rødt i men jeg få kikke litt til...

Skrevet

Jeg gjorde det igår. Fargen dekket lite da man kan se det blekede håret "gjennom". 

Skrevet

Jeg gjorde det igår. Fargen dekket lite da man kan se det blekede håret "gjennom". 

Det er dette jeg er redd for spesielt om det blir grønnskjær eller veldig blasst.  Skal du farge over en gang til da eller?

Skrevet

Å farge et blondt hår mørkere, spesielt bleket hår, kan fort endte opp grønt hvis du ikke helt vet hva du gjør. Kunder i salongen som ønsker å bli mørkere pleier jeg alltid å for-pigmentere slik at håret får de riktige pigmentene håret trenger, også farger jeg over med den fargen kunden ønsker :)  Så du har ganske rett i hva du har googlet deg frem til! 

Velg en farge det er rødt i, da er du litt mer sikker at ikke håret blir grønt. Håret kan også trenge en omgang til med farge da en blondt hår er helt "dødt" for pigmenter. Farge nr. 2 ville jeg da kjøpt den som du egentlig har lyst på! Jeg er dårlig på å forklare ser jeg! Hehe :) 

Skrevet

Det er dette jeg er redd for spesielt om det blir grønnskjær eller veldig blasst.  Skal du farge over en gang til da eller?

Det ble grønnskjær en annen gang jeg gjorde det. Nå er det mer gusjefarge. Hverken eller. 
Skal nok farge det en gang til, men føler jeg må vente litt så det ikke blir ihjelslitt. Prøvde til og med avfarging før jeg farget det i går uten hell. 

Skrevet

Å farge et blondt hår mørkere, spesielt bleket hår, kan fort endte opp grønt hvis du ikke helt vet hva du gjør. Kunder i salongen som ønsker å bli mørkere pleier jeg alltid å for-pigmentere slik at håret får de riktige pigmentene håret trenger, også farger jeg over med den fargen kunden ønsker :)  Så du har ganske rett i hva du har googlet deg frem til! 

Velg en farge det er rødt i, da er du litt mer sikker at ikke håret blir grønt. Håret kan også trenge en omgang til med farge da en blondt hår er helt "dødt" for pigmenter. Farge nr. 2 ville jeg da kjøpt den som du egentlig har lyst på! Jeg er dårlig på å forklare ser jeg! Hehe :) 

Ja tror du jeg kan bruke en rødblond først også den varmlysebrune sist?   Tror du de jeg linket til er ok?  :)

Skrevet

Jeg kjenner ikke noe særlig til de type fargene,  men ut i fra hva den teorien vi bruker i salong ville jeg prøvd det ja:)

Skrevet

Da jeg farget det bleka håret mitt, som egentlig skulle være gyldenbrun. Ble svart. Men det gikk ut med vasken da.. 

Anonymkode: 071da...dd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...