AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #1 Skrevet 9. november 2015 Om man absolutt ikke takler å bo på hjemstedet sitt (av personlige grunner, ting man har opplevd tidligere osv) og ikke orker mer, kan man få støtte til å flytte, eller noe annet? Anonymkode: 82be8...293
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Ikke av den grunn, nei. Hvor gammel er du? Jeg flyttet av personlige grunner, søkte skole en annen plass, fikk støtte fra lånekassen med borteboer osv. Så ble nok til å bo på hybel for megselv. Etter skolen ble jeg jobbsøker, så da fikk jeg dagpenger frem til jeg fant meg jobb. Bor her enda, med samme jobben. Anonymkode: 07640...dc7 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Ikke av den grunn, nei. Hvor gammel er du? Jeg flyttet av personlige grunner, søkte skole en annen plass, fikk støtte fra lånekassen med borteboer osv. Så ble nok til å bo på hybel for megselv. Etter skolen ble jeg jobbsøker, så da fikk jeg dagpenger frem til jeg fant meg jobb. Bor her enda, med samme jobben. Anonymkode: 07640...dc7Jeg er 16, blir 17 i februar. Har blitt mobbet her jeg bor i flere år, og har opplevd enkelte traumatiske ting på denne plassen, og nå kjenner jeg at jeg ikke takler lenger. Jeg sier ikke at jeg ikke takler fordi jeg er litt lei, men fordi det faktisk ikke går lenger. Anonymkode: 82be8...293
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 dytter fordi jeg er utålmodig Anonymkode: 82be8...293
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #6 Skrevet 9. november 2015 Prat med rådgiver på skolen? Han har sikkert oversikt over løsninger som kan passe for deg. Har du vurdert folkehøyskole? Anonymkode: bdfae...bfd
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #7 Skrevet 9. november 2015 Prat med rådgiver på skolen? Han har sikkert oversikt over løsninger som kan passe for deg. Har du vurdert folkehøyskole?Anonymkode: bdfae...bfdGår privatskole, så vi har ikke rådgiver.. Nei, det har jeg faktisk ikke! Anonymkode: 82be8...293
peppermyntete Skrevet 9. november 2015 #8 Skrevet 9. november 2015 Du kan jo søke deg til en annen vgs, men vær obs på at du får svært lite penger og kommer til å trenge hjelp hjemmefra og/eller en jobb.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #9 Skrevet 9. november 2015 Jeg vil anbefale deg å oppsøke helsestasjon for ungdom eller fastlegen din. De kan hjelpe deg med både å finne ut hvilke muligheter du har for å flytte (du kan feks få borteboerstipend om du går på en skole som ligger over en viss avstand fra foreldrene dine), og å finne ut hva slags hjelp du kan få mens du fortsatt bor der du bor. Mobbing kan føre til psykiske plager hvis det ikke blir bearbeidet, og det høres ut som om du kan trenge hjelp med å i alle fall få sortert tankene dine. Anonymkode: 395ab...fef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå