Gå til innhold

Jeg har lyst å bli mer morsom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst å bli mer morsom! Er det noen jeg kan snakke med som har noen tips til det? Bøker som kan anbefales  ? 

Eller hva må til? Jeg er litt for seriøs.

 

- Mann

Anonymkode: 4d6fc...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir ansett som å være en person med masse humor, og kommer med spøker og andre morsomheter hele tiden som folk ler godt av. Det handler mye om å tørre å slippe seg løs, og ikke ta seg selv så veldig høytidelig. Selv har jeg hatt stor nytte av å se en del norske humor-serier og har hørt en del på podcaster. Vet ikke om noen spesielle bøker, men bare deg litt frem i praksis så finner du fort ut hva som fungerer for deg! :)

Anonymkode: 3011c...d66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er vanskelig for en person som ikke er så morsom i utgangspunktet plutselig skal bli det. Det blir ofte litt kleint og stivt. Kanskje du kan begynne med å slappe litt av og prøve å si det som faller ned i hodet ditt når du kommer på noe? Med filter selvsagt. ;-)  

Synes egentlig ikke at det er noe galt i å være en seriøs person, men om du føler det er et problem forstår jeg at du vil gjøre noe med det. Bare ikke la det bli påtatt.  

Anonymkode: edd49...9e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være Friends-serien er jeg blitt mer morsom. Blitt så påvirket av den serien, ser på det nesten hver dag:laugh:

Anonymkode: af9b4...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvironi! Alltid en flott begynnelse :)

Kanskje ha et mål om å komme på mest mulige "puns" til alt som blir sagt. Vanskelig å forklare; men hvis noen i en setting f.eks. klager på at mobilen dems bare får inn Edge kan du svare med "ja, nei det er jo litt på kanten". Sånne småting. Det er ekstra morsomt hvis du egentlig er en seriøs fyr; da blir det nesten litt Knut Nærum.

Ellers er imgur.com ganske fantastisk; det dukker opp fun facts og vitser innimellom som jeg ofte gjenforteller til folk jeg vet ikke henger på siden.

Anonymkode: 0146b...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Se på sitcoms og lær deg noen ufarlige pranks som f.eks saltsmaks-pranken.

Narrestreker er aldri morsomme

Anonymkode: 5de1c...026

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg har så lyst å bli mer morsom! Er det noen jeg kan snakke med som har noen tips til det? Bøker som kan anbefales  ? 

Eller hva må til? Jeg er litt for seriøs.

 

- Mann

Anonymkode: 4d6fc...4b3

Selvironi, først og fremst. Selvhøytidelige mennesker er sjeldent morsomme (ihvertfall ikke med vilje!)  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er morsommere når alvorlige mennesker kommer en bra kommentar på lur, enn de som forteller vitser de har sett på nett eller fra en tv-serie.

Ellers har du jo typiske "dad jokes," som enkelte kan mene er morsomme. Typisk eksempel:
"Jeg er sulten.
"Hei, Sulten. Jeg er (...)" 
Man bare tolker utsagn bokstavelig talt; "Går denne bussen til (...)?" "Nei, den kjører!" Dette kan funke hvis du er seriøs, bare ikke gjør det for mye.

Noen liker puns, spesielt dårlige puns. Mener man finner en del eksempler på f.eks. James Bond-parodier. Puns kan også funke hvis du er seriøs. Her kan du kjøre på til folk blir leie.

Noen liker en god historie som du har opplevd eller hørt, men da må du ha en evne til å fortelle. Dette kan øves på. Du kan prøve å lese kåserier, siden de ofte har noe morsomt å fortelle.

Jeg vet ikke, liker du Monty Python? Mange komikere ser opp til den gjengen, men mange syns den humoren blir for rar. Anbefaler filmene Monty Python and the Holy Grail og Life of Brian, da serien Flying Circus ofte for de spesielt interesserte. Ellers kan du jo søke opp stand up-komikere på youtube. Hva synes du selv er morsomt?

Anonymkode: d96a9...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker med en gang at selvironi er en veldig morsom og det er en god egenskap å ha selvironi. Ser at mange andre har skrevet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...