Gå til innhold

Kristiansand og det å bry seg


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

I dag hadde jeg kommet fra en lang og kjip prat med kjæresten(?) min og gikk over den wergelandsparken borte ved kirka. Der kommer det 2 alkoholikere og begynner å rakke ned på meg "der kommer frøken død, sjekk den hora da" enda jeg ikke gikk med noe som helst utfordrende tøy. De ba meg om å stoppe, men jeg var ganske lei meg og sa NEI. Da begynte de å sirkle rundt meg og omringe meg, og true med å drepe meg.

Jeg skreik "la meg være i fred" og løp opp for å møte ei venninne, og så klart var jeg i panikk.

Så kom venninna mi med og gikk tilbake for å spørre hvorfor de hadde behandlet meg slik. Så begynte han ene og reise seg og gikk bort og true henne, og hun sa "kom "spidey" de er ikke verdt det" så vi gikk da.

Men tror du ikke disse idiotene kom etter oss? Vi begynte da å bli aggresive og be dem holde seg til helvete unna før vi ville forsvare oss selv. Neida, han kom etter igjen. Til slutt ble jeg så redd at det snappa for meg, og jeg sparket han ene hardt i ballene, for så å løpe. Men han klarte visst å løpe etter meg, jeg skrek om hjelp, og det var mange mennesker, men de så jo bare på!

Han var kanskje 1 meter unna meg, rask som bare det, men jeg greide å komme meg unna før en eller annen muskelbunt kom og stoppet han. Jeg satte meg ned på en benk for å hyperventilere. Kun muskelbunten, og ei annen jente kom for å hjelpe, mens byen var fullstappa!

Jeg føler meg faen meg ikke trygg lengre! Hva kian jeg gjøre? Slutte å bevege meg utenfor døra? Slutte å se ut som jeg gjør? (nei jeg flyr ikke rundt i liksminke og satanisteffekter, satanisme er patetisk mener jeg)

Jeg sitter enda og skjelver, og er livredd for å gå ut i byen mer. Hvordan kan to voksne menn angripe ei jente slik? Jeg blir så forbanna!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:)

det er helt utrolig hvor mye frekkhet det finnes.

Vil bare si at det at jeg sparket han i ballene var veldig fortjent, han begynte tilogmed å løpe enda mer etter oss før det skjedde. Jeg hater denne byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har jo ikke bevis på dem. En uteligger som bare kalte meg stygge ting og en alkoholiker uten tenner og med caps og pose. Det kryr jo av dem...

Det jeg trenger er pepperspray. Som så klart er ulovlig i dette tolerante landet! ARRRGH! Finnes det ikke i oslo det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en alkoholiker uten tenner og med caps og pose.  

Han uten tenner har jeg også møtt,...han er egentlig ganske hyggelig,..(det var han hvertfall med meg).

Selv har jeg ikke opplevd ubehagelige ting med alkoholikerne, heller med de som er edru.

En venninne av meg ble derimot jaget av en fyr som truet med å voldta og drepe henne,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o Noe så sykt! At fok bare kan stå å se på!! :riste: Verden er et galt sted!! Jeg hadde annemldt dem selvom det ikke finnes bevis. Du har jo vennina di..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da... Bra at det endte "godt"! Men som en annen nevnte så ville jeg latt være å gå tilbake neste gang! Disse karene var vel ikke akkurat de første til å unnskylde seg eller tenke over hva de hadde gjort..!

Jeg tror det beste er å ignorere sånne idioter! Jeg bor i Oslo og har ikke opplevd noe så kjipt før! Har blitt snakket til, og "ekle" mannfolk har satt seg ved siden av meg på t-banen, men det har alltid gått bra, heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er helt sinnsykt! Jeg er så j**la lei! Blir så provosert!! :evil: Har ikke opplevd det selv, men har hørt en alkis rakke ned på en dame for å få penger.. Som om det funker! :roll: Men ka skal man gjøre med dem? De får jo nesten driv på som de vil.. Mer politi i gatene?? Det e vanskeligt!!

Eg skjønner veldig godt at du gjorde som du gjorde. Eg hadde vært blitt shiitredd! Pepperspray hadde vært en bra løsning! hvorfor er det forbudt egentlig? :-?

*stor varm klem* :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig ekkel opplevelse!

Selv sykler eller går jeg gjennom den parken minst to ganger om dagen, og har aldri opplevd noe slikt. En av dem bad meg en gang om penger, men da jeg sa nei og smilte til han takket han bare for at jeg i det minste sa det på en hyggelig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Bra gjort av muskelbunten. Bra at noen gjorde noe. Mord har blitt begått med masse tilskuere uten at noen har gjort noe. (Mener ikke å skremme deg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Midt i rushtida på ein av sentrums t-banestasjonane her var eg vitne til eit ran av ein ung somalsk gut. Fleire vaksne gjekk rett forbi, kikka bort på guten som ropte om hjelp, og så gjekk dei vidare. Då blei eg så forbanna at eg gjekk bort til han, spurde offeret om han trengde hjelp, smile fint til ranarane og tok med meg offeret og gjekk derifrå. Det høyrer med til historia at eg er typisk spinkel og tynn. Ranarane lot oss gå. Truleg fordi eg er blond og jente, og dei visste at om dei gjorde meg noko ville folk hjelpe, eg er litt for gammal til at dei ville trudd eg var med i gjengen...

Denne byen er farleg no, dessverre. Har og ringt ambulansen to gonger fordi folk har besvimt på open gate. Andre har visst tenkt at dei er narkomane og berre rusa... Men har ikkje dei og rett til å få hjelp når det går gale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

I Oslo har jeg blitt forsøkt ranet mellom 5 og 8 ganger husker ikke lenger antallet. Hver gang har det vært utlendinger. Hai har do mobil,har do pengar, la mai sjekke de lommer.Pleier som regel bare å gå videre og det medfører som regel ikke noe mer enn noen ukvemsord. Har allikevel gitt fra meg noen pils en gang det var 8 somaliere og det ikke var helt sentralt. Burde starte borgervern synes jeg, som kunne banket løs på disse menneskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA ble en kvinne drept utenfor sitt eget hjem, med over 40 naboer som vitner. De gjorde ingenting for å gripe inn, de ringte ikke engang etter politiet. Dama kjempet med drapsmannen i over en halvtime..

Helt tragisk!

Bystander-effekten kalles dette, tilskuereffekten. Tror det er mange aspekter som spiller inn for at dette kan skje, men har visstnok mest å gjøre med spredning av ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
I Oslo har jeg blitt forsøkt ranet mellom 5 og 8 ganger husker ikke lenger antallet. Hver gang har det vært utlendinger. Hai har do mobil' date='har do pengar, la mai sjekke de lommer.Pleier som regel bare å gå videre og det medfører som regel ikke noe mer enn noen ukvemsord. Har allikevel gitt fra meg noen pils en gang det var 8 somaliere og det ikke var helt sentralt. Burde starte borgervern synes jeg, som kunne banket løs på disse menneskene.[/quote']

Sånne ting som dette gjør bare at jeg blir enda mere rasebevisst. Hvorfor er det så mye bråk med utlendinger alltid? Hvorfor kommer de å lager uhygge i landet vårt? Er jo så mye bråk med dem! Ser det jo gang på gang på nyhetene - "alltid" utlendinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...