Gå til innhold

Grei reiseplan for Bali?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og min samboer reiser til Bali for første gang i juni, og har allerede begynt å planlegge.
Vi ønsker en rolig tur, ikke festing. Litt strand, god mat, vin, opplevelser og utflukter.

Ser dette ut som en grei plan:

1. Først 1 uke i Canggu. Planlegger å leie en villa der.
Leie scooter og utforske området. 

2. Kjøre fra Canggu til Ubud (kan vel ta taxi?)
Bo 4 netter i Ubud og utforske området.

3. Ta båt fra Bali til Gili Meno. Bo 1 uke i en bungalow på stranden. Slappe av.

4. Ta båt tilbake til Bali og bo 3 netter i Seminyak.

5. Reise hjem.

Noe vi har glemt som vi absolutt bør få med oss når vi er i Bali? :-) 

Alle tips mottas med takk!

Anonymkode: 6015c...3f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så veldig mye å oppleve i Canggu, så med mindre du bare skal slappe totalt av og gjøre "ingenting", så tror jeg en uke der vil bli litt lenge? Det samme med Gili Meno, der er ingenting å finne på, og når det blir mørkt om kvelden, så blir det innmari mørkt.... Var der selv i 4-5 dager, og da rakk vi både øyhopping til de andre øyene, dykking og snorkling og båttur, yoga og utforsking av Trawangan. Men hvis du bare vil slappe av, sole deg og se på solnedgang, så er det greitt. Ikke så mange spisesteder, feks. Og bo gjerne på hotell med basseng (selv om det bare finnes saltvannsbasseng, og saltvann i dusjen)

Ubud er flott og spesielt, men også der blir du litt "ferdig" etter et par dager. Få noen til å kjøre dere til rismarkedene, og stopp i noen landsbyer som selger håndlagd julepynt, og evt sølv/kunst hvis du vil ha med noen minner. Markedet i Ubud er heftig og verdt et besøk, selv om det er ganske intenst der. Hvis du ikke er spesielt keen på å kjøre scooter, så ville jeg leid bil med sjåfør. Det koster litt mer, men er adskillig tryggere.

Seminyak er flott! Men vinopplevelsen er ikke bra..... Balinesisk vin smaker saft. Og kan anbefale Alaya i Ubud hvis du skal bo bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...