AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #21 Skrevet 9. november 2015 Så alt i alt burde jeg holde meg unna advokat. Jeg har vært i kontakt med barnevernet tidligere i år, men de mente det ikke var nok at jeg kontaktet dem, men noen utenforstående. Det blir nok som dere sier ord mot ord, men spesialisten som jeg går til vet om alt, og har meldt seg villig til å støtte meg om jeg går til barnevernet med det. Men kan høre ut som det er laber sjans for å lykkes, og heller et større press. Jeg får heller advare han enda en gang, og hvis jeg oppdager noe enda drøyere så tar jeg det videre. Kanskje like greit jeg får den "roen" jeg kan i mens jeg er til behandling, så lenge han ikke er fysisk mot henne. Men syns fortsatt tempramentet hans er skremmende. Han kjefter ikke, han skriker med full hals. Og dette burde jo være skremmende for en 9 åring, med mindre det er blitt en vanesak... Jeg får ta en samtale med datteren min å høre hvordan hun har det der, for jeg vet at hun ikke forteller meg alt. Har fått høre mye i fra min mor som datteren min har fortalt henne, men ikke til meg. Kanskje hun er redd for at jeg skal bli sint på faren eller noe.. Anonymkode: 1f4eb...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #22 Skrevet 9. november 2015 Den spesialisten du henviser til vet jo bare din versjon så det vil nok ikke bli tillagt så mye verdi og etter å ha lest hele tråden så tror jeg dette er veldig farget av din personlige motvilje mot ham og han muligens ikke er så dårlig far som du vil ha det til.Så lenge datteren deres er blid og fornøyd og tilsynelatende er fornøyd med situasjonen så tror jeg ikke de relativt dårlige argumentene til en bitter eks (deg) har så mye å si. Anonymkode: 08d8c...c6b 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #23 Skrevet 9. november 2015 Tuller du med meg? Det kan helt klart se ut som klisje alt dette, men det er 7 år siden jeg gikk i fra han, og slet de 2-3 første årene med å bli kvitt han. Jeg var over den mannen før jeg gikk i fra han, og det er definitivt mye hat mot denne mannen. Men hadde dette vært hevn, hadde jeg gjort det så snart jeg gikk i fra han, ikke 7 år etter! Jeg har det godt i et stabilt forhold med en annen, og om du leser innlegget, så har jeg tenkt over å gjøre det flere ganger pga bekymringer, ikke hevn. Spør alt han har av ekser hvordan han var med de, så hadde du skjønt hvorfor jeg er bekymret.. Det er klart dere hører bare min verisjon nå, men hadde dere spurt hvem som helst andre, ekser av han, familie og venner av både meg og han. Selv hans egen mor kunne bekreftet alt jeg skriver i innlegget. Hadde det vert hevn, hadde han trolig sittet på kasjotten den dag i dag for vold. Anonymkode: 1f4eb...0a1 1
Rotemor Skrevet 9. november 2015 #24 Skrevet 9. november 2015 Jeg tivler ikke p[ at bekymringen din er reell.Men, nei, advokat er bare bortkastet. Du har ingen sak og dermed ingen gevinst. Heldigvis så er dateren din så mye som 9. Relativt sett så er jo det bra.Når ikke BV vil gjøre noe så er det ikke annet å gjøre enn familevernkontoret. Dit kan også datteren din få gå sammen med deg, eller alene, eller sammen med far. Benytt det tilbudet
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #25 Skrevet 9. november 2015 Notert Hun er heldigvis stor nok til å se virkeligheten snart. Bare synd det ikke er så mye jeg kan gjøre for å forhindre at noe skulle skje. Skal ta kontakt med familievernkontoret å forhøre meg litt. Takker for alle innslag. Jeg kunne gjort det mye verre med å kontakte advokat høres det ut som. Men er han fysisk mot henne er det ingen tvil om hva jeg skal gjøre! Anonymkode: 1f4eb...0a1 1
Rotemor Skrevet 9. november 2015 #26 Skrevet 9. november 2015 Notert Hun er heldigvis stor nok til å se virkeligheten snart. Bare synd det ikke er så mye jeg kan gjøre for å forhindre at noe skulle skje. Skal ta kontakt med familievernkontoret å forhøre meg litt. Takker for alle innslag. Jeg kunne gjort det mye verre med å kontakte advokat høres det ut som. Men er han fysisk mot henne er det ingen tvil om hva jeg skal gjøre!Anonymkode: 1f4eb...0a1Er han fysisk så skal du ringe politiet. Da vil datteren din få egen advokat
xinnia Skrevet 9. november 2015 #27 Skrevet 9. november 2015 Barnevernet kan egentlig ikke gjøre så mye i denne saken, legger du inn en bekymringsmelding så vil de også gjøre en undersøkelse rundt hele datteren din sitt liv. En annen ting jeg reagerer på, det er at du venter hele 7 år! Så nei- beklager her tror jeg faktisk ikke at du har noen sak.. og selv om han var en skikkelig drittsekk mot deg- så behøver han jo ikke å være det overfor datteren din, og har han ikke vært det nå på disse 7 årene så hvorfor forventer du at han skal begynne nå?Som du sier- datteren din vil og synes det er hyggelig å være hos far, hvorfor skal du ødelegge det nå for henne? For det er til sist kun henne det går utover.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #28 Skrevet 9. november 2015 Vær snill å les kommentarene. Jeg har svart på nettopp dette over.Og nei, jeg vet nå at jeg ikke har noen sak og kommer ikke til å gå videre med det med mindre han gjør noe alvorlig.Men hovedsaklig for at han ikke viser ansvar. Han må låne penger av familie for å ha henne 4 dager i måneden. Når han ikke får lånt, så lever de tydeligvis på skive i følge datter + at hun må styre seg selv fra hun står opp grytidlig til han står opp på ettermiddagen. Det er greit nå når hun er 9 år, men hun har måttet gjøre det i alle år, fra hun var 2. Kan også nevne at han har en stor hund som ikke får gå ut på do før han står opp sent på dagen. Det har ingenting med saken å gjøre, men det poengterer at både dyr og datter må klare seg selv fordi han ikke kommer seg opp om morgen. Hun blir heller skjelt ut når hun prøver å vekke han. Sånn skal det ikke være. Hunden driter heller på gulvet, og så tørker han det opp med håndkler og vasker hundedritt-håndkler på 40 grader sammen med datterens klær. Leiligheten hans ser ikke ut, gulvene er dekket i møkk og skitt fra hunden, og alt dette går hun i. Helsefarlig for både hund og barn. Røyker inne selv om datteren er der. Jeg har MYE jeg bekymrer meg over i forhold til han og barn, men trodde ikke jeg måtte ramse opp for å få frem at han er...som han er.Og igjen, jeg er LIVREDD mannen. Derfor har jeg tenkt frem og tilbake slik jeg har gjort over lengre tid. Jeg kom så langt som å kontakte barnevernet, men det hadde jo tydeligvis ikke hjulpet meg noe om jeg hadde kontaktet de i dag eller for 7 år siden ,så lenge han ikke er voldelig mot henne. Han er en ustabil manipulerende kar med et vanvittig temperament. Hans siste eks har nektet han omsorg for den nyfødte pga sinnet hans, og det skitne hjemmet osv. Han har selv sagt at han vil heller ha bikkja enn ungene. Anonymkode: 1f4eb...0a1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #29 Skrevet 10. november 2015 Jeg syns du skal ta kontakt med barnevernet igjen, eller få noen andre til å sende bekymringsmelding på datteren din hos faren. Et barn skal ikke leve 4 dager i mnd i et sånt hus. Det er helseskadelig. Jeg vet om en familie som levde i dyreavføring og skitt over hele huset. Der måtte helsemyndighetene på banen da det var helt horrible forhold i heimen. Kanskje det kan være en mulighet? Du MÅ stå opp for datteren din her. Prøv å få henne til å åpne seg opp for din mor. Barn er ekstremt lojale mot sine foreldre, uansett hvor fæle de kan være. Anonymkode: 03578...ea2 1
Kontormus Skrevet 10. november 2015 #30 Skrevet 10. november 2015 Når Barnevernet mottar bekymringsmelding fra en forelder angående den andre, tenker de at motivet kan være sabotasje og hevn. Men det er ikke uvesentlig hva meldingen går ut på. Han sier/hun sier kan fort koke ned til å bli påstand mot påstand. Men alkoholoverforbruk og rus har de liten toleranse for, og det går til en viss grad an og dokumentere dette. Men når du sier at du har involvert Barnevernet før, så hjelper det. Nå, etter 7 år og påstanden er den samme og kan sikkert langt på vei bekreftes av barnet selv. Som sagt, søk råd av fagfolk, enten det er Familievernkontor eller egen lege om hvilken vei som er taktisk riktig å gå. Familievernkontor kan man oppsøke alene, det har jeg gjort og hadde stort utbytte av det.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #31 Skrevet 10. november 2015 Huff, jeg tror faktisk ikke jeg ville gjort noe her. Så lenge hun har det greit når hun er der. Annenhver helg.Har en god venninne som har blitt drevet fra hus og formue og nesten forstand på grunn av en psykopatisk eks. Hun har også omtrent mistet barnet sitt, selv om hun i retten vant 100 % foreldreansvar, så har han klart å snu ting på hodet. Psykopatiske menn som går på trygd og derfor får gratis advokat kan gjøre hva som helst og det koster dem ingenting.Alle instanser (skole, barnevern, familievernkontor) holder med min venninne, men i praksis kan de ikke gjøre noe, for han terroriserer henne på privaten. Alle er klar over dette, men det finnes ingenting å gjøre. Jeg har mistet alle illusjoner om rettsstaten og rettferdighet i slike saker.Hvis du starter noe her, som tirrer ham, kan det hende det gjør ALT så mye vanskeligere. Ut ifra det jeg har vært vitne til med min venninne, ville jeg trådt veldig forsiktig. Så lenge hun har det OK der, og det kun er annenhver helg. Anonymkode: 5137e...b73
Epleskall Skrevet 10. november 2015 #32 Skrevet 10. november 2015 Det kan godt hende jenta har det greit hos far, men ut fra dine beskrivelser har jeg vansker med å tro på at han tilbyr gode nok omsorgsbetingelser for henne nå de har samvær. At et barn sier at det trives hos, har det bra hos og er glad i far/mor, kan forstås som lojalitet mot forelderen. Dersom du er bekymret for din datter mens hun er hos far, er det viktig å melde bekymring til barnevernet. De må da opprette undersøkelse, og innhente informasjon fra deg, skole, og andre rundt barnet, i tillegg til å intervjue far samt observere samvær. I omfattende saker engasjeres det gjerne også sakkyndig psykolog for å vurdere fars/mors omsorgsevne. Det kan bli aktuelt med samvær ved tilsyn, eller sjeldnere samvær. Far har ingen "rett" på barnet dersom han ikke er en god nok omsorgsperson. Utrolig, egentlig, at det aldri ble ført tilsyn etter bruddet mtp hans voldsutøvelse. Vi vet jo at det å være vitne til vold er like skadelig for er barn som å faktisk bli utsatt for vold, og i mange tilfeller eskalerer voldsbruken og truslene etter ett brudd. Skjønner godt du er redd for barnet ditt. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå