Gå til innhold

Skoliose/motivasjon/trening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er skoliose operert ung voksen på alder 23, ble operert av alder 13 så det er 10år siden jeg ble operert. 

greia er at det har INGEN motivasjon til å trene og det er noe som er litt viktig i forhold til at jeg sliter med smerter.  men finner ikke noe motivasjon og når jeg endelig klare å ta meg en liten økt føle jeg bare at jeg er usikker på hva jeg gjør og hvordan jeg gjør det. jeg vil prøve noe nytt men det er så vanskelig å gjøre noe nytt ettersom jeg er en liten feiging som er før å få ondt av noe. eller ja

så spørsmål: hva skal jeg gjøre? ingen skjønne hva jeg mener, folk sir bare kjør på.. .men der er ikke bare å kjøre på, dem vet ikke hvordan i det er å ha ondt i ryggen, nakken , hofta og alt på en gang. og jeg vil ikke klage til dem eller så biter bare tennene sammen og det er jo ikke noe bedre eller når det gjør ondt.. så hjelp...? 

Anonymkode: 6181c...164

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fysioterapeut. Fastlegen henviser deg. 

Anonymkode: 3a35e...722

Skrevet

Jeg er skoliose operert ung voksen på alder 23, ble operert av alder 13 så det er 10år siden jeg ble operert. 

greia er at det har INGEN motivasjon til å trene og det er noe som er litt viktig i forhold til at jeg sliter med smerter.  men finner ikke noe motivasjon og når jeg endelig klare å ta meg en liten økt føle jeg bare at jeg er usikker på hva jeg gjør og hvordan jeg gjør det. jeg vil prøve noe nytt men det er så vanskelig å gjøre noe nytt ettersom jeg er en liten feiging som er før å få ondt av noe. eller ja

så spørsmål: hva skal jeg gjøre? ingen skjønne hva jeg mener, folk sir bare kjør på.. .men der er ikke bare å kjøre på, dem vet ikke hvordan i det er å ha ondt i ryggen, nakken , hofta og alt på en gang. og jeg vil ikke klage til dem eller så biter bare tennene sammen og det er jo ikke noe bedre eller når det gjør ondt.. så hjelp...? 

Anonymkode: 6181c...164

Motivasjonen må jo være at du blir verre om du ikke trener deg opp i ryggen.

Men jeg ville absolutt gjort som det blir sagt over her. Skaff en henvisning til en fysioterapeut som kan vise deg hvordan du skal gå fram, når du har smerter.

Skrevet

Har også skoliose(ikke operert som deg da), og jeg gikk til fysioterapeut der jeg fikk treningsprogram+litt behandling i form av massasje da jeg sliter med mye muskelknuter pga dette. Synes iallefall treningsprogrammet hjalp litt på motivasjonen, men skjønner absolutt hva du mener med mangel på motivasjon :(

Skrevet

Du bør kanskje sjekke om det har kommet infeksjon i implantatet? Ring sykehuset du er operert på og hør hva de sier. Jeg er i samme situasjon som deg, har ekstremt mye smerter i implantatet og orker ikke å trene 

Anonymkode: 00698...203

Skrevet

Vet at det kan være kjempevanskelig å motivere seg til å trene når man har smerter! Jeg synes det hjelper mye å få hjelp av fysioterapeut. Man blir trygg på øvelsene og får et fast opplegg man kan følge hjemme etterpå. Jeg har også trent i basseng, kanskje det finnes grupper (f.eks. helsesportlag) som har trening i basseng der du bor? Det er gøy, og det er mye mindre vondt å trene i vann. :)

Anonymkode: 0ac81...eaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...