Cinderella Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Har veldig stabil nettilgang med min macbook pro (kjøpt i august i år) når jeg er på soverommet, men finner ikke wifien med iPhonen min. (iPhone 5S kjøpt januar 2014, oppdatert med siste oppdatering.) Tenker derfor at det ikke er problemer med selve wifien, tykke vegger eller lang avstand, men at problemet ligger en annen plass. Er det noen som kanskje har en idé om hva det kan være? Har forsøkt å google meg fram til en løsning, men finner bare hva man skal gjøre dersom man ikke får connecta til wifi med en macbook.
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Kan være at ruteren har satt opp et hemmelig nettverk, og du vil derfor ikke se det på telefonen. Prøv å velg "annet" under wifi, skriv inn wifi navnet, velg sikkerhetstype (normalt WPA2) og skriv inn passordet. Anonymkode: facd8...dc3
Cinderella Skrevet 9. november 2015 Forfatter #3 Skrevet 9. november 2015 Kan være at ruteren har satt opp et hemmelig nettverk, og du vil derfor ikke se det på telefonen. Prøv å velg "annet" under wifi, skriv inn wifi navnet, velg sikkerhetstype (normalt WPA2) og skriv inn passordet. Anonymkode: facd8...dc3Jeg finner nettverket helt fint når jeg sitter i stua, der routeren befinner seg. Så iPhonen kjenner igjen nettet og kobler automatisk til det, men det fungerer ikke på soverommet. Av og til fungerer det, så av og til får jeg koblet meg på, men så detter det fort ut igjen. Jeg bare forstår ikke hvorfor jeg har problemer med å koble til og finne nettverket med iPhonen, når det fungerer uten problemer med macbooken.
AnonymBruker Skrevet 10. november 2015 #4 Skrevet 10. november 2015 Om jeg forstår deg riktig så funker kobler både mac og iphone seg på i stua hvor begge fungerer, mens på soverommet er det bare mac som er tilkoblet? Hva slags type vegger har du? Langt imellom ruter og soverommet? Hvilken iPhone har du? iPhone har som regel dårligere nettverkskort enn mac. Anonymkode: facd8...dc3
tdm900 Skrevet 10. november 2015 #5 Skrevet 10. november 2015 Om jeg forstår deg riktig så funker kobler både mac og iphone seg på i stua hvor begge fungerer, mens på soverommet er det bare mac som er tilkoblet? Hva slags type vegger har du? Langt imellom ruter og soverommet? Hvilken iPhone har du? iPhone har som regel dårligere nettverkskort enn mac. Anonymkode: facd8...dc3Les hva hun skriver...5S. Jeg har ikke noe problem med rutertilkbling fra soverommet. Så det med dårlig dårligere nettverkskort i iPhone er bare tull!
allesote Skrevet 10. november 2015 #6 Skrevet 10. november 2015 (endret) Telefoner har vel generelt dårligere nettverkskort enn pcer. Jeg har en Samsung og nettet fungerer av og til ikke på soverommet mitt (et lite stykke ifra routeren), mens på macen er det aldri noe problem. Endret 10. november 2015 av missvivi
Cinderella Skrevet 10. november 2015 Forfatter #7 Skrevet 10. november 2015 Om jeg forstår deg riktig så funker kobler både mac og iphone seg på i stua hvor begge fungerer, mens på soverommet er det bare mac som er tilkoblet? Hva slags type vegger har du? Langt imellom ruter og soverommet? Hvilken iPhone har du? iPhone har som regel dårligere nettverkskort enn mac. Anonymkode: facd8...dc3Både mac og iPhone funker som de skal i stua. Kun macen funker på soverommet. Jeg har en iPhone 5S. Av og til får jeg koblet til nettet på soverommet, men så detter det ut igjen med en gang. Såvidt jeg vet, så er det gipsvegg fra stua til gjestesoverommet, og vanlige trevegger fra gjesterommet til trappen, og fra trappen til mitt rom.
Cinderella Skrevet 11. november 2015 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2015 Til venstre er nettverkene jeg får opp på iPhone, og til høyre er nettverkene jeg får opp på macbooken på nøyaktig samme plass.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå