shoppa1993 Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Hei,Jeg har hatt to-hyperventilerins anfall. Første gangen var når jeg lå i sengen hjemme og var utrolig sliten. Kjæresten min var sammen med meg og jeg gråt av at jeg var så sliten. Plutselig begynte jeg å hyperventilere. Jeg greide ikke å stoppe og det var veldig traumatisk både for meg og kjæresten min. Tok vell 15 min før jeg greide å puste normalt. Andre gangen hadde jeg og kjæresten min nettopp kommet hjem fra byen, og hadde en krangel som ente i at jeg begynte å gråte. Tok ikke lang tid før jeg begynte å hyperventilitere. Denne gangen var det hakke verre. Jeg ble mer og mer redd, og begynte å fryse og svette. Usikker på hvor lang tid det tok før jeg pustet normalt igjen. Dagen etter hadde jeg også veldig vondt i brystet. Noen som har vært utsatt for det samme? Hvorfor skjer dette? Nå er jeg redd får å begynne å gråte alene....
kisskissbangbang Skrevet 8. november 2015 #2 Skrevet 8. november 2015 Det høres ut som et angstanfall. Ikke farlig, men veldig ubehagelig. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å vente til det går over, og prøve å få kontroll over pusten din. Tenk på at det ikke er farlig, ikke noe å være redd for, og at det snart er over.
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #3 Skrevet 8. november 2015 angstanfall. det er jævlig når det står på, og jo mer man tenker på at alt mulig kan trigge det, jo værre og oftere blir det. du må prøve å se et mønster i når de oppstår, for så å avverge det. dette er noe en psykolog kan hjelpe deg med da de er veldig flinke til å finne løsninger som funker for deg. jeg har vært der selv og jeg har det mye bedre når jeg har fått kartlagt problemene Anonymkode: 6b709...757
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #4 Skrevet 8. november 2015 Prøv å husk at IKKE er farlig, uansett hvor skremmende og ubehagelig det kan føles. Det "verste" som kan skje er at du besvimer pga for høyt oksygenopptak, men da vil pusten normalisere seg. Anonymkode: 7a86f...d50
shoppa1993 Skrevet 8. november 2015 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2015 Tusen takk for svar! Tror første stege er en legevisitt, og evt. henvisning til psykolog.
Chizue Skrevet 8. november 2015 #6 Skrevet 8. november 2015 Om det er angstanfall eller hyperventilering.Vet at denne her går sin rundgang på nett, men en del jeg kjenner som sliter med angstanfall, sier at dette hjelper dem veldig mye for å slappe av og få kontroll igjen.Se rundt deg, finn 5 ting du kan se, 4 ting som du kan ta på, 3 ting som du kan høre, 2 ting som du kan lukte og 1 ting som du kan smake.Eller du kan gjøre denne her:Finn 5 forskjellige farger i det rommet du er i,f.eks:Hvit pute, Blå kopp, svart sofa, røde gardiner, gule blomster, Hvit,blå,svart,rød,gul, og repeter de fargene om og om og om igjen Mange puster i en pose også..Hvorfor du får dette?No clue, dra til lege x)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå