Snadder Skrevet 8. november 2015 #1 Skrevet 8. november 2015 Jeg har en helt sinnsyk tannlegeskrekk. Dette oppstod i det jeg var hos tannlegen i 2012 og tannlegen presterte å knekke tanna mi ved et uhell. Han begynte å le av det og sa han måtte vise dette til de andre ansatte. Etter denne hendelsen følte jeg meg latterliggjort og endte opp med å kaste opp og gråte etter timen.Etter den hendelsen har jeg blitt skjelven og kvalm bare ved tanken på tannlegen, hele kroppen låser seg og klarer ikke dra dit.Jeg har alltid hatt ganske svake tenner som fort kan bli hull i og knekke, etter den hendelsen har dette bare blitt værre i og med at jeg ikke kommer meg til tannlegen like ofte som før.Jeg kan bestille meg time, men når jeg drar dit får kroppen e helomvending og går i motsatt retning, jeg blir med en gang dårlig og uvell og kan avbestille timen like fort som jeg bestillte fordi jeg kaster opp ettersom jeg gruer meg så mye.Er det noen flere som har liknende erfaringer eller har tannlegeskrekk? 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #2 Skrevet 9. november 2015 Jeg vil anbefale deg å skifte tannleger. Det finnes tannleger som har behandling av tannlegeskrekk som spesialitet. Jeg går til en som er knallflink. Du kan også få en time i forkant, der du kan fortelle om den kraftige tannlegeskrekken din.Jeg har hatt tannlegeskrekk siden jeg var liten, men den er nå så og si borte, takket være den flinke tannlegen jeg nå går til. Anonymkode: c7f28...a72
Millimani Skrevet 9. november 2015 #3 Skrevet 9. november 2015 Bytt tannlege da vel! Jeg hadde forferdelig tannlegeskrekk mens jeg gikk hos kjeveortopeden pga regulering. Dette var mer på grunn av tannlegen enn på grunn av meg selv. Hans måte å behandle meg på. Alle røntgenbildene jeg måtte ta. Men så fort jeg var ferdig hos han, etter mange vanskelige år... den "vanlige" tannlegen min var jeg mer fornøyd med. Han jeg har i dag er den beste jeg har hatt i denne byen. "Deilig"
AnonymBruker Skrevet 9. november 2015 #4 Skrevet 9. november 2015 Slenger meg på de andre her og sier "Bytt tannlege!". Men altså, ble dette rapportert inn og/eller har du fått erstatning for den knekte tanna di? Anonymkode: 45f81...985
Snadder Skrevet 17. november 2015 Forfatter #5 Skrevet 17. november 2015 Jeg har enda ikke fått erstatning, men jeg har sendt inn klage til fylkestannlegen, men jeg opplever at de ikke tar henvendelsen serriøs lenger.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #6 Skrevet 17. november 2015 Jeg har enda ikke fått erstatning, men jeg har sendt inn klage til fylkestannlegen, men jeg opplever at de ikke tar henvendelsen serriøs lenger.Det bør du. Tror også NPE kan ta saken din? Det er tannlegen som har gjort feilen, så det bør jo være mulig. Anonymkode: e169d...400
AnonymBruker Skrevet 17. november 2015 #7 Skrevet 17. november 2015 Odontofobi heter det på norsk. Anonymkode: d5cbc...5e3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå