Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 

Har nå bestemt meg for å ta påbygg på kveldstid. Deretter videre på høyskole. Er det tungt, eller er det overkommelig? Tenker å jobbe vedsiden av. Hvordan er det med økonomi? Jeg og samboer eier hus og bil, dvs. en god del regninger å betale. Håper på svar :) 

Anonymkode: a3a29...ae7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvordan du skal ta påbygging. Kveldsskole? Via Voksenopplæringen eller på privatskole? Eller skal du lese selv og gå opp til eksamen som privatist?

Anonymkode: 9d288...579

Skrevet

Beklager, skal ta voksenopplæring :) Ts

Anonymkode: a3a29...ae7

Skrevet

Påbygg er tungt, anbefales å splitte året i to. Husk at påbygg er som å ta 3 år på almenn på ett år! 
Det er prøver, innleveringer, store oppgaver vær bidige uke. Jeg gikk påbygg og jeg holdt på å kveles! Er du syk i 1 uke så glem det, du henger så langt etter at du ser deg nødt til å droppe halve pensum for å komme deg i mål.
Jeg var 6 kapitler foran de andre i Historie jeg, for jeg hang sånn etter i de andre fag på grunn av 2 ukers sykdom. Det er ingen kjære mor der skal jeg si deg. 
Jeg raste igjennom historie fordi det var enklest, for jeg skrev gode notater til alle kapitlene også leste jeg over før en prøve, innlevering etc. 
Så i historietimene så satt jeg med andre fag, mest Norsk for fader hvor tungt det faget er.
Droppet ut rundt jul for jeg ble akutt syk, operajson og null sjans til å komme meg dit de andre var. For jeg hadde gått glipp av så ufattelig mye. Jeg lå på sykehuset og skrev særemnet timer før operasjonen (en stooor oppgave) og gråt, for jeg hang sånn etter. Måtte sende mamma til å hente papirer og oppgaver for meg, for jeg kom meg ingen vei. Da jeg endelig kom meg opp på bena så fikk jeg en infeksjon, enda en runde på sykehuset og da måtte jeg bare kaste inn håndkle. Med hardt arbeid så kunne jeg ha klart det etter første runde med sykdom. Men andre runden, da hadde jeg ikke sjans. Da måtte jeg ha slurvet i noen fag og få dårlig karakter for klare det i de andre fagene. 

Så anbefaler deg å splitte året i to når du har andre ting i hverdagen. 
For det er et ufattelig tungt år. 

Anonymkode: 974b5...e66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...