Gå til innhold

Hvordan bli kjent med folk i Harstad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp flyttet, og jeg aner ikke hvordan man blir kjent med folk på småplasser. Har stort nettverk der jeg flyttet fra men her skjer det liksom ingenting. Jeg er 25 dersom det er relevant.

Anonymkode: 338da...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har nettopp flyttet, og jeg aner ikke hvordan man blir kjent med folk på småplasser. Har stort nettverk der jeg flyttet fra men her skjer det liksom ingenting. Jeg er 25 dersom det er relevant.

Anonymkode: 338da...59d

Hei :)

Bor ikke i Harstad, men har vært der en del (bor i Tromsø, men er ofte i nærheten av Harstad). Min erfaring er at det er en liten by, med noen utesteder samlet i ca samme området. Hva med å ta seg en tur ut? Kanskje du liker å holde på med noe? trening feks? sjekk om det finnes noe du kan delta i. Lykke til :) 

Anonymkode: 712fe...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Harstad. Bor der selv og har gjort det stortsett hele livet.  Vel, Harstadværinger er litt særinger som liker å holde seg for seg selv i sine kretser. Så til du finner noen du passer med kan det være vanskelig. Men grunnregelen for å finne folk å være med er å tørre å by på deg selv. Gå ut av komfortsonen din og start en samtale med folk som ser greie nok ut. Skal love deg det er helt greit å gjøre. Noen vil nok syns du er rar, men de fleste jatter med og vips der har du plutselig en ny venn. 

Om du er student så foreslår jeg at du starter i studentparlamentet på Høgskolen der. Eventuelt stikke innom kontoret i fojeen og si hei til folk i blant eller lignende. Folk der er (eller var ihvertfall i fjor) veldig hyggelige og inkluderende. 
Ludo-studentkro har quiz iblant, noe som er en god måte å komme i snakk med folk. Eventuelt spør noen som ser grei ut om du kan delta på deres lag og sånt. 
Eller om du er student er det lett å starte samtaler med tilfeldige folk om du setter deg på de store bordene. 


Mange tror nok vi er veldig sure og innestengte i Harstad, og jo. Er vel til grader det. Men jeg har mange ganger bare satt meg ett sted å stirret litt i luften også kommer det folk bort å spør hvordan det går, om jeg er ensom osv. 

Uansett, fortell litt om deg selv. Er selv i samme alder, så kanskje jeg vet om noen plasser eller aktiviteter du kan delta på. 
Hvilken type humor har du, hvem er du som person osv.

Og ja. At det skjer ingenting er sant, så lenge du ikke kjenner noen i byen. Lite sted betyr ofte hjemmefester og kvelder hos hverandre. 

Anonymkode: 3e089...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dra ut er litt vanskelig fordi jeg bor litt langt unna byen, så jeg tror det blir svindyrt med taxi. Kunne selvsagt prøvd å dra ut en tur edru. Dog aner jeg ikke hvor jeg ville dratt. Jeg regner med at når man blir kjent med folk så er det noen som tar seg av kjøringen slik at man kommer seg rundt...

Jeg er student, men jeg studerer ikke ved høyskolen i Harstad.

Jeg liker å gå, og å løpe. Med tanke på humor liker jeg Its Always Sunny, The Leauge, og Two and a Half Men. Jeg foretrekker PlayStaiton over Xbox (dog spiller jeg ikke så mye lengre). Jeg har ingen koordinasjon, så jeg er ikke noe god i ballspill men jeg har ikke noe i mot å delta. Jeg liker quiz og brettspill. Der jeg flyttet fra drev jeg av og til med yoga, så filmer/serier med venner og jogget utendørs. Jeg var også involvert i frivillig arbeid i studentforeninger. 

Anonymkode: 338da...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det. Jeg flyttet til Harstad i år. Kjenner heller ikke så mange folk og sku gjerne kjent fler.   Jeg har i allefall meldt meg inn på treningssenter. Der kan du jo komme i kontakt med noen. Eller om det er noen på din alder på arbeidsplassen/skolen du kan henge med?

Anonymkode: 4fea1...620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det. Jeg flyttet til Harstad i år. Kjenner heller ikke så mange folk og sku gjerne kjent fler.   Jeg har i allefall meldt meg inn på treningssenter. Der kan du jo komme i kontakt med noen. Eller om det er noen på din alder på arbeidsplassen/skolen du kan henge med?

Anonymkode: 4fea1...620

Treningssenter er forsåvidt en grei ide. På jobben er de fleste en god del eldre og de er mer etablert enn meg. Skolen er ikke i Harstad eller i nærheten.

Anonymkode: 338da...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å dra ut er litt vanskelig fordi jeg bor litt langt unna byen, så jeg tror det blir svindyrt med taxi. Kunne selvsagt prøvd å dra ut en tur edru. Dog aner jeg ikke hvor jeg ville dratt. Jeg regner med at når man blir kjent med folk så er det noen som tar seg av kjøringen slik at man kommer seg rundt...

Jeg er student, men jeg studerer ikke ved høyskolen i Harstad.

 

Anonymkode: 338da...59d

Sjekk om det går nattbuss i helgene. Da jeg bodde i området, kom jeg alltid i snakk med noen, om jeg dro ut alene, selv om jeg bodde i nabokommunen. Pleide å dra på " nedenom og hjem" , men vet ikke om den eksisterer lengre. Var en hyggelig  pub, med mest klientell fra ca 18-35. 

Anonymkode: 5427f...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp flyttet, og jeg aner ikke hvordan man blir kjent med folk på småplasser. Har stort nettverk der jeg flyttet fra men her skjer det liksom ingenting. Jeg er 25 dersom det er relevant.

Anonymkode: 338da...59d

hei. Hvis du er på Facebook sjekk Harstad2040. Det er folk som får folk med på ting i byen fra 20-40-årene. Har visst en hjemmeside men den er under fiksing. Lykke til i byen! Flyttet selv hjem i gjen for ca 5 år siden og det er ikke så lett å komme innpå folk her... Eller.. Det kan virke slik men det er ikke så håpløst når alt kommer til alt! 

Anonymkode: 1f9ea...c6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harstad2040 som nevnt over er vel bra. Har aldri deltatt på det selv, men hører mye bra om det. 
Det går ingen nattbuss i Harstad. En taxi i 3-tiden fra sentrum og 5 km bortover koster rundt 200-300 kroner. Men er mulig å spare penger der også ved å komme i snakk med folk i taxikøen som skal samme veien og dele taxi. 

Ellers siden du liker å gå i skogen og slikt kan jeg foreslå Geocaching, (geocaching.com). Det er en ganske populær sport som man kan gjøre både alene og sammen med andre. Mange aktive og vennlige folk som ønsker å inkludere flere i hobbyen. 
Tips. Skal være ett arrangement på Harstad kino i sentrum i morgen klokken 1500, der det skal vises litt filmer som geocachere har laget og vi møtes for å prate. Om du tørr så anbefaler jeg å komme, enda dette er ett av de mindre sosiale arrrangementene som er. Billetten koster forresten 30 kr. 

Siden du er student og trolig studerer hjemmefra så foreslår jeg å sette deg for studere på høyskolen. På den måten kommer du i kontakt med folk i samme situasjon som deg, enda de kanskje ikke studerer det samme som deg. Parkering kan være litt tricky, men det er mulig å plassere bilen (om du har) i bakgatene over skolen i 2 timer av gangen. ;) Ikke parker på skolens parkeringsplass på dagtid uten parkeringsbevis. 

Anonymkode: 3e089...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort summering av utestedene i Harstad:
Studentpuben Ludo: Mange studenter og litt 18åringer som prøver å lære seg alkohol. Litt dansegulv, mange sitteplasser, greit opplyst, greie priser om du har studentbevis. Lett å komme i kontakt med folk der om du er utadvendt.  

Karma: alltid fullpakket med folk etter klokken 2 i helgene. Dansegulv og for høy musikk til å prate. Ett sjekkested.

Bar Harstad: Noe ala karma, men for de litt oppover i årene. Ryktes å være stedet for homofile å sjekke?!

City/fåret: 18års plassen. Mye høy musikk, dansing og slik i overetasjen. Nede er det mer rolig. 

Nordlænningen: En avslappet plass for grei musikk og mye prating. Gjerne der alt fra 25 til 40+ drar. Syns det er en koselig plass.

Utheim: stedet for rolig pils, skitprat og fotballkamper. 

Føler noe er glemt nå. Og husk stedene er nok ikke helt slik, det er bare min oppfatning. 

Anonymkode: 3e089...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Harstadværinger er litt særinger som liker å holde seg for seg selv i sine kretser.

Anonymkode: 3e089...c99

Sånn er det i hele Nord-Norge. Folk der oppe er lite sosiale, er min erfaring. Dessverre. Folk har litt pigger ute mot "nye". Mye baksnakking. Mye kultur for at "det du ikke vet om deg selv vet alle andre om deg". 

Anonymkode: eea02...83a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers siden du liker å gå i skogen og slikt kan jeg foreslå Geocaching, (geocaching.com). Det er en ganske populær sport som man kan gjøre både alene og sammen med andre. Mange aktive og vennlige folk som ønsker å inkludere flere i hobbyen. 
Tips. Skal være ett arrangement på Harstad kino i sentrum i morgen klokken 1500, der det skal vises litt filmer som geocachere har laget og vi møtes for å prate. Om du tørr så anbefaler jeg å komme, enda dette er ett av de mindre sosiale arrrangementene som er. Billetten koster forresten 30 kr. 

Anonymkode: 3e089...c99

Finnes det mer informasjon om dette arrangementet noen plass? Høres morsomt ut.

Anonymkode: 338da...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veeeet.
Det skjer ufattelig lite her i Harstad..
Men, så drar jeg ikke mer ut på byen heller så da blir jeg iallefall ikke kjent med flere :fnise:
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC651T2&title=2015-giff-event-pa-harstad-kino
Arrangementet sin side. Håper du kommer. 

Ellers skal det være et julearrangement i folkeparken i desember som pleier å være litt mer sosialt. Der deles det ut priser til geocachere som har utpreget seg gjennom året og litt andre ting. 
https://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GC64VR8&title=arets-store-cacheevent-i-folkeparken-09-12-15

Og så er det facebooksiden som heter "Geocaching i Harstad og omeng". 

Anonymkode: 3e089...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk om det går nattbuss i helgene. Da jeg bodde i området, kom jeg alltid i snakk med noen, om jeg dro ut alene, selv om jeg bodde i nabokommunen. Pleide å dra på " nedenom og hjem" , men vet ikke om den eksisterer lengre. Var en hyggelig  pub, med mest klientell fra ca 18-35. 

Anonymkode: 5427f...3f5

Nedeom og hjem ja, det var tider :Knegg: Finnes ikke nå lenger. Heller ikke noe nattbuss, dessverre.

Syns du har fått mange gode forslag her. Dra til høyskolen, gå på en uteplass og prat med folk, følg med på diverse arrangementer på fb, geocaching,  begynn å trene på treningssenter. Du vil helt sikkert treffe noen på en eller flere av disse arenaene. Lykke til :)

p.s. ser at Gründer ikke er nevnt ovenfor. Også en uteplass/spiseplass der det går en del folk på din alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sjekke ut 'Besøksvenn' på Røde Kors sin hjemmeside. De har sikkert en avdeling i din hjemmekommune/hjemmefylke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...