Gå til innhold

Gjester/venner som låner doen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Opplever nesten aldri at folk legger ned dolokket etter bruk. Dette har jeg lagt merke til etter flere hysteriske tema om det her inne.... Hverken på jobb (jobber et stort sted), utesteder, restauranter, mannens jobb, hos venner, hos slekt, gjester som er på besøk, barn osv. Tror jeg har opplevd det 1 gang på over 1 år. Jeg selv legger ned dolokket, men tenker ikke mye mer over det. Er ikke hysterisk. Folk må roe ned kraftig. 

Foreslår, TS, at du setter opp skilt på do og lager et skriv om hva du ønsker av gjestene når de kommer - bare et sånt lite kort. Og send gjerne sms 10 minutter før ;) 

Anonymkode: bc57f...aae

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvordan takker dere hysteriske mennesker å gå på offentlig toalett? Eller holder dere dere til dere kommer hjem? Bare lurer 🤔

Anonymkode: ed33c...188

På offentlige toalett har jeg ikke mine håndklær eller ansvar for å vaske andres bæsjebakterier som ender opp rundt i rommet. Ser ikke helt problemet med å lukke toalettlokket når man går på do på besøk hos andre. Lokket er der ikke til pynt akkurat 😂

Anonymkode: ddefe...522

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det blir jo litt som at man av og til må fortelle voksne folk at de må dekke til munnen når de hoster. Noen er litt treige/sløve...

Setter meg ikkje heilt ned. Er meir badet enn kroppen min eg er redd for uansett. Vil ha det rent

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Djungelvrål skrev (På 8.11.2015 den 16.00):

Skyller du ned avføring uten å ta ned dolokket spres millioner av dråper med avføring og vann rundt i baderommet.  Baderommsveggene dine yrer av millioner med avføringsbakterier.  Lurt å ha tannbørsten i skapet. 

Jeg har aldri tatt ned dolokket noen gang i hele mitt liv tror jeg, men jeg er aldri syk, så tror ikke disse bakteriene er så livsfarlige...😂 

Anonymkode: f8656...e7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har aldri tatt ned dolokket noen gang i hele mitt liv tror jeg, men jeg er aldri syk, så tror ikke disse bakteriene er så livsfarlige...😂 

Anonymkode: f8656...e7e

De fleste bakterier vi hoster ut er heller ikke livsfarlige for de fleste. Det handler egentlig bare om høflighet og hygiene :) Forstår ikke motviljen til noe så enkelt. Tror at enkelte er enormt stae som person og nekter å tilegne seg denne vanen av prinsipp, fordi "sånn har vi aldri gjort før".

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men de fleste lukker vel lokket for så å åpne det igjen så det er klart til nestemann, eller for å sjekke om det ligger noen danglebær igjen.

Anonymkode: c610c...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

På offentlige toalett har jeg ikke mine håndklær eller ansvar for å vaske andres bæsjebakterier som ender opp rundt i rommet. Ser ikke helt problemet med å lukke toalettlokket når man går på do på besøk hos andre. Lokket er der ikke til pynt akkurat 😂

Bæsjebakterier? Høres ut som et ord en barnehageunge bruker. Kan umulig være en voksen som snakker og skriver slik. 

Anonymkode: 19874...1b7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

og så må jeg le når jeg tenker på det faktum at kontorpulten og telefonen din har mye mer bakterier enn det fryktede toalettet. Komisk så lite folk vet! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns også det er ekkelt og stygt å la dolokket stå åpent, men tenker ikke noe på det når jeg har gjester. 

De fleste av mine venner lukker det uansett, og skulle noen glemme seg så gjør det ingenting.

Men jeg gjør det ALLTID selv.

Anonymkode: b7826...e6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om lokket er oppe eller nede bryr meg ikke, men jeg forventer at menn sitter og tisser. Det har alle menn i min familie gjort, nå barnet mitt og han jeg forelsket meg i har også for vane med å sitte(med mindre han er på offentlig toalett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

og så må jeg le når jeg tenker på det faktum at kontorpulten og telefonen din har mye mer bakterier enn det fryktede toalettet. Komisk så lite folk vet! 

Enig i at folk har blitt for hysteriske, men et dass og en kontorpult har ikke de samme bakteriene. Og om de har det så er det noen som trenger hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oj, det overrasker meg at så mange tar ned dolokket! Jeg har alltid tenkt at man blir mest utsatt for bakterier dersom man må ta ekstra mye på dolokket, for å ikke snakke om alle bakteriene man får på seg via ryggen, siden innsiden av dolokket vil være fullt av bakterier etter å ha blitt spylt direkte på. Jeg kan i hvert fall SE at det spruter utenfor doen når jeg spyler ned med lokket åpent. Vi har heller ikke hverken håndklær eller vask så nærme do at det kan sprute på dem.

Anonymkode: 8eddc...2c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oj, det overrasker meg at så mange tar ned dolokket! Jeg har alltid tenkt at man blir mest utsatt for bakterier dersom man må ta ekstra mye på dolokket, for å ikke snakke om alle bakteriene man får på seg via ryggen, siden innsiden av dolokket vil være fullt av bakterier etter å ha blitt spylt direkte på. *Jeg kan i hvert fall SE at det spruter utenfor doen når jeg spyler ned med lokket åpent. Vi har heller ikke hverken håndklær eller vask så nærme do at det kan sprute på dem.

*IKKE se, mente jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dolokket tenker jeg lite på, men doringen derimot! Svigerfar hverken tar ned ringen eller vasker hendene, heldigvis møter vi ikke dem for ofte.

Anonymkode: 5ac8a...e98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det mest vanlige er tross alt å ikke legge ned dolokket. 

Om dette er viktig for TS, må hun kommunisere det tydelig til gjestene sine. 

Anonymkode: 0b356...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har bæsja og spyler ned med lokket igjen uten å sette det opp igjen, så vet du jo ikke om du har fjerna alle rester ved nedtrekk? Når det er veldig grisete på offentlig toalett f.eks, har jeg merket meg at det veldig ofte er når lokket er nede når jeg kommer inn. Det mest anstendige vil i så fall være å trekke ned med lokket igjen, åpne det, fjerne eventuelle rester og tørke av setet slik at det er rent til neste person. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Macro skrev (12 timer siden):

Enig i at folk har blitt for hysteriske, men et dass og en kontorpult har ikke de samme bakteriene. Og om de har det så er det noen som trenger hjelp.

Bakterier er bakterier. Og dette har det blitt gjort undersøkelser med instrument som teller bakterier, så dette er reelt. En do vasker folk mye oftere enn kontorpulten og så tror de at pulten er renere enn doen. Våkn opp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bakterier er bakterier. Og dette har det blitt gjort undersøkelser med instrument som teller bakterier, så dette er reelt. En do vasker folk mye oftere enn kontorpulten og så tror de at pulten er renere enn doen. Våkn opp! 

Et toalett er lett å rengjøre når det ikke sitter noen der. En kontorpult blir sjelden ryddet for alle papirer og dermed sjelden vasket skikkelig. Fakta fra en rengjører. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Bakterier er bakterier? Litt forskjell på e.coli, lepra, pest og klamydia - ikke at du nødvendigvis får noe av det her da :)

Anonymkode: c3746...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...