Gå til innhold

Ensomhetens makt


Emmelina

Anbefalte innlegg

jeg er så ensom og har ingen venner. Heldigvis har jeg hundene og foreldra mine og broren og søstra min. De er det eneste nettverket jeg har og jeg bare isolerer meg i årevis. Jeg vil ha venner men jeg klarer det ikke selv dessverre da jeg er så redd og skeptisk til mennesker. 😁😬 noen flere ensomme her? Ensomheten er grusom og angsten er grusom og det er ikke så greit å klare alt alene på egenhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var mye alene i ungdomstiden min, og det endte opp med at jeg dyrket den introverte delen av meg noe voldsomt, og har litt dårlig selvtillit. Det har blitt stadig bedre etter jeg begynte på vgs og fikk muligheten(tvunget) til å skape nye nettverk og vennskap. Hvis man virkelig vil skape seg et nettverk er man nødt til å komme seg ut av komfprtsonen, den samme komfortsonen der vi isolerer oss og syntes litt synd på oss selv.. Kan tenke meg at det er mange rundt deg, enten på jobben din(om du har en) og ellers som gjerne ville blitt bedre kjent med deg. Og mitt råd: let them:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_wolfofme

Ensomhet kan komme uansett hvor mange/få man har rundt seg... 

jeg har få rundt meg av eget valg.. men er like ensom nå, som med mange rundt meg.

men ja det er ikke godt... å føle seg alene i verden.  vet ikke om det er noe grunn til hvorfor du er ensom.. 

i mitt tilfelle tror jeg det har noe med den jeg er. å føler aldri man passer inn noen steder... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er så ensom og har ingen venner. Heldigvis har jeg hundene og foreldra mine og broren og søstra min. De er det eneste nettverket jeg har og jeg bare isolerer meg i årevis. Jeg vil ha venner men jeg klarer det ikke selv dessverre da jeg er så redd og skeptisk til mennesker. 😁😬 noen flere ensomme her? Ensomheten er grusom og angsten er grusom og det er ikke så greit å klare alt alene på egenhånd. 

Men kjære deg ikke fortvil.

Tenk på ulven som går mil etter mil.

Ensom i mørket dag og natt.

På jakt etter bytte over fjell å kratt.

Det er styrke i den ene.

 Uansett hva andre måtte mene.

Det er ferten av bytte.

Som gir den styrke.

Så fortvil nå ikke.

For det er også lykke.

:) vær så god 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg ikke fortvil.

Tenk på ulven som går mil etter mil.

Ensom i mørket dag og natt.

På jakt etter bytte over fjell å kratt.

Det er styrke i den ene.

 Uansett hva andre måtte mene.

Det er ferten av bytte.

Som gir den styrke.

Så fortvil nå ikke.

For det er også lykke.

:) vær så god 

 

Dette TS!!!!

 

 

Anonymkode: 2510b...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kjære deg ikke fortvil.

Tenk på ulven som går mil etter mil.

Ensom i mørket dag og natt.

På jakt etter bytte over fjell å kratt.

Det er styrke i den ene.

 Uansett hva andre måtte mene.

Det er ferten av bytte.

Som gir den styrke.

Så fortvil nå ikke.

For det er også lykke.

:) vær så god 

 

teit

Anonymkode: d3f24...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

teit

Anonymkode: d3f24...090

Det er teitere å si teit til noen som sender en tanke til noen som ikke er teit, men ærlig:) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg ikke fortvil.

Tenk på ulven som går mil etter mil.

Ensom i mørket dag og natt.

På jakt etter bytte over fjell å kratt.

Det er styrke i den ene.

 Uansett hva andre måtte mene.

Det er ferten av bytte.

Som gir den styrke.

Så fortvil nå ikke.

For det er også lykke.

:) vær så god 

 

Den liker det jo ikke, og er nok ganske ulykkelig. Ulver er flokkdyr.

Anonymkode: ddf49...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den liker det jo ikke, og er nok ganske ulykkelig. Ulver er flokkdyr.

Anonymkode: ddf49...4b3

Godt poeng. Ensom ulv er jo til og med et eget begrep.

Jeg er uansett i samme båt som ts og jeg råder h#n egentlig til å oppsøke nettsiden "sidetmedord.no" heller enn kg, da det er så mye useriøst tull og fjas her.

Anonymkode: 6b654...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner veldig på ensomheten selv for tiden. Jeg har egentlig mange venner, men for snart et år siden flyttet jeg til en ny by, og her kjenner jeg ingen, bortsett fra kjæresten. Eller, har ei jeg har gått på skole sammen med her, og trodde egentlig at vi skulle få det fint sammen, men det virker ikke som hun er så interessert lenger likevel. Sier ofte at hun vil møte meg, men så hører jeg ikke noe fra henne. Vi møtes og finner på ting innimellom, men ikke ofte. Så når jeg ikke er på jobb tilbringer jeg kveldene alene eller sammen med samboeren. Men han har jo venner han henger med, og det må han jo få lov til! Familien min bor heller ikke her. Savner noen å bare henge med! Le og fjase og snakke seriøst med. Er 4 timers kjøring til byen der de fleste vennene mine bor, så det blir liksom ikke så mange turer dit heller, dessverre. 

Anonymkode: 08399...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...