AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #81 Del Skrevet 31. desember 2015 nå har det gått en liten stund, hvordan har det gått i nabolaget? Anonymkode: ab7a7...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2015 #82 Del Skrevet 31. desember 2015 Jeg kjenner 2 stykker som bor et steinkast fra det mottaket. De var på informasjonsmøter før asylsøkerne kom, men etterpå har de ikke nevnt det en eneste gang, så tror det går bra :-) . Anonymkode: 4ce84...e22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gedda Skrevet 31. desember 2015 #83 Del Skrevet 31. desember 2015 Grunnet til at ingen i nabolaget har merket noe er pga det ikke er kommet mer enn ca 50 stk ennå. Været har og er fryktelig og derfor ingen rundt i gatene...... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2016 #84 Del Skrevet 2. januar 2016 Den 31. desember 2015 at 23.06, Gedda skrev: Grunnet til at ingen i nabolaget har merket noe er pga det ikke er kommet mer enn ca 50 stk ennå. Været har og er fryktelig og derfor ingen rundt i gatene...... ok, det skal jo komme ca 700 stk etterhvert Anonymkode: ab7a7...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Em111 Skrevet 15. januar 2016 #85 Del Skrevet 15. januar 2016 Hei, Vi er en gruppe på fire masterstudenter ved Institutt for Global Helse og Samfunnsmedisin, Universitetet i Bergen som tar et kurs i forskningsmetodikk. Som en del av dette kurset skal vi utføre et mini-forskningsprosjekt hvor vi ønsker å utforske ulike holdninger til etableringen av asylmottak på Landås. All informasjon som blir gitt skal kun brukes som en del av kurset og ikke publiseres. Forskningsetiske prinsipper vil bli nøye fulgt. Vi ønsker å få frem de ulike stemmene i debatten om etableringen av flyktningmottak og derfor hadde vi satt stor pris på at noen hadde hatt lyst til å delta. Tusen takk, Mvh, Adedoyin Ojo (M.SC), Tewodros Tsegaye (MD), Teresa Kloning (RN) and Emily McLean (MS) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferie Skrevet 15. januar 2016 #86 Del Skrevet 15. januar 2016 (endret) Det er jo litt av hvert på Landås fra før av. Så da er det vel ikke farlig hvis en ustabil eller slem asylsøker på ett åpent asylmottak skulle finne på noe faenskap. For folk som bor der er klar over fra før av at mye rart kan skje i dette området. Når jeg bodde der så var det iallfall narkotika salg i en leilighet i samme oppgang (så en gutt komme dinglende med en plastpose halvfull med cannabis, mens den unge kompisen stod nede med en rottvailer, folk ringte ikke på døren, de stod utenfor å ringte med mobilen og en dag kom politiet på døren med sølvfargede kofferter. Og det bodde en som var dømt for pedofili i 1.etasje (han er i fengsel nå). Bodde på Sinsen under voldtekstbølgen i oslo. Og ble kjent med en grei mann som bodde på det åpne mottaket litt lenger opp i området, han sa det var noen veldig spesielle personer der, og at de hadde ett spesielt syn på kvinner. To andre som bodde i området, som hadde fått oppholdstillatelse i Norge, fortalte meg at de reagerte veldig sterkt på at folk som utførte alvorlige kriminelle handlinger fikk oppholdstillatelse i Norge, for det gikk jo utover inntrykket nordmenn fikk av asylsøkere. Det var en som prøvde å voldta en jente med kniv i samme oppgang der jeg bodde, det var blod på veggene i oppgangen og hun ble forsøkt stukket med kniv i halsen (det var en flyktning som hadde bodd i Norge ett par år og politiet skulle se etter han mens de gjorde andre oppgaver....så det ble ikke prioritert å finne en så farlig mann), det var voldtekt halv fire om morgenen, utenfor blokken hos en venninne som bodde i området, det var seksuellt overgrep av en full jente på t bane stasjonen. Og jeg satt på bussen en gang med noen utlandske menn som gikk av på busstoppet utenfor asylmottaket, gjennom hele bussturen skrek og hylte de "puta de madre" osv mens de pekte på norske kvinner og ga hverandre high fives og gliste og var helt gira i blikket. Og jeg ble selv forsøkt voldtatt (tror jeg, for det var det jeg tenkte de tenkte da de fulgte etter meg) av en gruppe menn (flyktninger) som stod utenfor en strippeklubb, som fulgte etter meg, før de gikk tilbake til strippeklubb og voldtok en ung jente som var der. Men ellers så var de som bodde på Sinsen og Landås greie å forholde seg til (nordmenn og innvandrere). Så alt kommer an på hvem som flytter inn på asylmottaket. Vi får krysse fingrene på at det er folk som er stabile i hodet og ikke slemme. Endret 15. januar 2016 av Ferie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #87 Del Skrevet 26. januar 2016 Den 15. januar 2016 at 16.50, Ferie skrev: Det er jo litt av hvert på Landås fra før av. Så da er det vel ikke farlig hvis en ustabil eller slem asylsøker på ett åpent asylmottak skulle finne på noe faenskap. For folk som bor der er klar over fra før av at mye rart kan skje i dette området. Der hvor høyskolen ligger og oppover mot Sollien regnes jo som en fin del av Landås og har til nå vært en dyrt område. Vet ikke hvordan det blir nå fremover. Vet ikke hvor mange det er som bor på asylmottaket nå Anonymkode: ab7a7...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ferie Skrevet 26. januar 2016 #88 Del Skrevet 26. januar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Der hvor høyskolen ligger og oppover mot Sollien regnes jo som en fin del av Landås og har til nå vært en dyrt område. Vet ikke hvordan det blir nå fremover. Vet ikke hvor mange det er som bor på asylmottaket nå Anonymkode: ab7a7...2b9 700? Tror jeg har hørt. Det er sant da. Men igjen ligger det fine området i nærheten av områder der det bor narkomane. Ikke så stor avstand, som du finner i andre bydeler som enkelte steder i Fana, Åsane, Fyllingsdalen osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2016 #89 Del Skrevet 26. januar 2016 Jeg bor ikke så langt fra Landås, og har bodd her i 1 1/2 år. Ante ikke at det var flyktningmottak der Anonymkode: a2d23...224 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 27. januar 2016 #90 Del Skrevet 27. januar 2016 13 timer siden, Ferie skrev: 700? Tror jeg har hørt. Det er sant da. Men igjen ligger det fine området i nærheten av områder der det bor narkomane. Ikke så stor avstand, som du finner i andre bydeler som enkelte steder i Fana, Åsane, Fyllingsdalen osv. Så vidt jeg forstår så er det ikke 700 der endå, men det er anslått at det skulle komme så mange (dvs. det er kapasiteten de har lagt opp til), men nå har jo strømmen bremset litt opp grunnet innstrammingspolitikken. Det er jo mange akuttmottak som står tomme enda, så jeg vil tro at de kanskje ikke har følt behov for for å sende så mange til Landås endå. Men det er jo mulig de sendest dit når andre kortkontrakter går ut. Husker ikke hvor lenge asylmottaket på Landås har kontrakt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 27. januar 2016 #91 Del Skrevet 27. januar 2016 Prøvde å Google meg fram til nytt og sjekke både Facebooksida til Asylmottaket på Facebook, men det er ikke blitt skrevet noe siden før jul. Det siste som ble sagt at er at de har en maks kapasitet på over 600 og at opptrappingen skulle skje gradvis, men ingen som har sagt noe om om det har kommet flere/hvor mange som er der nå. Selv har jeg ikke lagt til så mye endå, men jeg har sett en liten økning i asylsøkere som tar bussen til fra sentrum, også har jeg opptil flere ganger møtt på det jeg tror må være asylsøkere på Landåstorget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frøken_øst Skrevet 27. januar 2016 #92 Del Skrevet 27. januar 2016 3 minutter siden, lillsunshine skrev: Prøvde å Google meg fram til nytt og sjekke både Facebooksida til Asylmottaket på Facebook, men det er ikke blitt skrevet noe siden før jul. Det siste som ble sagt at er at de har en maks kapasitet på over 600 og at opptrappingen skulle skje gradvis, men ingen som har sagt noe om om det har kommet flere/hvor mange som er der nå. Selv har jeg ikke lagt til så mye endå, men jeg har sett en liten økning i asylsøkere som tar bussen til fra sentrum, også har jeg opptil flere ganger møtt på det jeg tror må være asylsøkere på Landåstorget. det er vel litt sånn det har vært, lite informasjon og oppdatering om hva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå