maja87 Skrevet 9. juni 2016 Forfatter #281 Del Skrevet 9. juni 2016 Ja, enig @Chandra og @Strikkesokken 1700 for en tights - ikke verdt! Heller ei (slaskete) joggebukse da 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #282 Del Skrevet 10. juni 2016 29+6, snart svangerskapsuke 31! 18 arbeidsdager igjen til ferie og permisjon 😆😆 Sånn som jeg gleeeder meg 😊 Neste jordmorkontroll er til onsdagen. Vekten har gått opp 8,6 kilo i dag (jeg må høres fryktelig vektfokusert 😕). Høyden er den samme da 😉 Endelig fredag 😆😊 Bare noen timer på jobb så er det helg! Ikke at jeg har noen planer, men drømmer om å sove meg uthvilt.. Vært så trøtt de siste to ukene, men når kvelden kommer sliter jeg med å sove. I natt var det i tillegg fire tissepauser i løpet av en allerede kort natt. Sovner heldigvis fort igjen. Ikke rart jeg ikke har vann i kroppen, så mye som jeg tisser 😉 Var på svangerskapskurs igjen i går, tredje kvelden. I går var det om amming og smertelindring. Nyttig syns jeg. Amming er noe jeg liksom innbiller meg at jeg kommer til å få problemer med.. har lyst til å amme altså, virker så lettvint kontro mme og flaskestyr. Men, må det til så går nok det bra 👍 Formen er fremdeles bra, foruten trøtthet og muligens soppinfeksjon 😕 Vet ikke helt.. sårt og litt ubehagelige der nede 😯 Kan jo være de utallige tisseturene med påfølgende tørking som gjør det og? I tillegg (beklager TMI) så sliter jeg med lekking også.. det har jeg gjort leeenge nå. Forsøker å huske knipeøvelser, men for å være ærlig er det artigere med nedtrekk 😂 Ble en styrkeøkt (andre denne uken) og en tur med den ene hunden i går kveld også😆 Humøret er litt opp og ned. Tar fort til fortvilelse 😉 Kun for en drøy time siden spratt tårene inni klesskapet. Plagg etter plagg må i haugen "vente til mini er ute". Har snart ikke overdeler igjen, og er dritlei de t-skjortene fra HM... Men jeg kan ikke bruke mer penger på klær syns jeg..er så bortkastet 😕 Har en del kjoler som er fine, men i 4-6 grader og vind frister det liksom ikke 😂 Håper folk for en finfin helg, og bedre vær enn vi har her 👍 Skikkelige strikkevær her om dagen (elsker å strikke så passer perfekt. Nå strikker jeg en vrangbordvest til bebien. Allerede strikket tre bukser i ulike størrelser, en jakke, en kjappstrikket drakt, to par sokker og et bebiteppe ☺). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 10. juni 2016 #283 Del Skrevet 10. juni 2016 Endelig fredag ja!! Og ikke lenge til permisjon for oss Jeg sluttet å sove bra idet jeg gikk inn i 3.trimester. Forventer ingen endring akkurat Lurt å legge seg tidlig tror jeg, merker hvertfall sselv at det er vanskeligere å få sove sent på kvelden... Er du medlem av ammegruppen på Facebook? Hvis ikke så kan den anbefales Mange ammehjelper der og mye erfaring. Infeksjon er vel dessverre vanlig Har heldigvis sluppet unna, og det er jo ikke sikkert det er det du har?? Du kan jo prøve å vaske med våtservietter i løpet av dagen eller noe? Eller bare vann. Er det ikke bare ved hosting/nysing/latter at det lekker litt? Har skjedd her og men hvis jeg merker at jeg skal noen av de så kniper jeg for harde livet Så regner jeg det for knipeøvelser I og med at det skjer mange ganger i løpet av dagen (har graviditetsnese) så blir det vel trening Jeg har også ryddet ut av mitt... Satt igjen med 1/4 av innholdet og det meste som ble tatt ut passer ikke før neste år/er vinterklær... Av det jeg satt igjen med passer kanskje halvparten... Jeg har kjøpt med noen billige cubusbukser, typ knekorte og bruker t-skjorter ganske mye nå. Hadde selvfølgelig hjulpet om sommeren ville melde sin ankomst snart..... blæ. Det er bare for en kort periode Du har vært effektiv med strikkingen altså! Er så gøy å kle barna i klær man har laget selv så blir det jo helt unikt og Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 10. juni 2016 #284 Del Skrevet 10. juni 2016 Jeg sliter også litt ved nysing! Da er det bare å knipe sammen! I tillegg ligger baby og presser hodet i blæra og noen ganger når rykker til holder Det på å gå galt. Mye vi skal slite med. liker at vi er flere som teller ned til permisjon altså. Føler meg litt som en dårlig ansatt som bare sitter og teller. Jeg har også lite klær nå men tok en nødvendig runde på HM forrige uke. Blir nok å bruke mye av det samme fremover. Skal uansett bli godt å bli kvitt de sorte jobbklærna snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 13. juni 2016 Forfatter #285 Del Skrevet 13. juni 2016 Helgen over.. like kjipt hver uke 😂 Målet var jo å sove, det er ikke oppnådd. Nettene blir verre og verre, sover så dårlig 😕 Helgen har bestått av en litt lengre tur med en hund, plenklipp og litt rydding. Kjenner litt på behovet for å få i orden det meste 😉 Ryddet vekk enda en pose med klær som må vente på mindre mage. Spesielt treningstøy har måtte lide (treningen er jo redusert den og, så sånn sett går det greit..) Bestilt billetter til ferie har vi og. Selv om formen er fin merker jeg at det blir tyngre og tyngre, spesielt på grunn av søvnmangel. Lite kvalitetssøvn å snakke om 😑 Er nå i svangerskasuke 31, nærmere bestemt 30+2. Gått opp 9 kilo. Merker mer og mer ubehag i høyresiden (rumpe og lår).. Tiden går fort, og jeg vet ikke om jeg er helt klar for det å skulle ta vare på et barn 24/7! Men trøster meg med at det tenker nok alle 😉 Jordmortime onsdag. Regner med alt er som før, bra. Kjenner liv hver dag, men virker ikke som hodet er ned. En del hikking der inne også 😂 Skulle ønske det var bare ved hosting o.l. at jeg lakk, men saken er den at uansett hvor lenge jeg sitter og tisser, lekker det alltid litt ut rett etter jeg har dratt på buksa igjen 😶 Skikkelig frustrerende.. Jeg bruker tena truseinnlegg, jeg og 75+ damene... Men kunne hatt forgiftning, diabetes, bekkenøsning og gud vet så bør vel ikke klage! Etter jobb blir det trening og tur med hund. Tenkte jeg skulle få til å bake rundstykker i kveld også. Samboeren har kveldsvakt, syns det er litt koselig å varte opp med noe av og til 😉 Han er tross alt et offer for stadige humørskifter 😶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 13. juni 2016 #286 Del Skrevet 13. juni 2016 Høres ut som en fin helg.:) Helt enig i at helgen er for kort. 😅 Er så lite klar for mandag som det går an å bli nå. Godt vi har nedtelling til ferie og permisjon altså! Jeg er litt redd for å ødelegge ungen. Eller å ikke klare det. Men det går nok fint. Også er det litt rart å tenke på at hverdagen blir så forandret. Ha en super uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 13. juni 2016 #287 Del Skrevet 13. juni 2016 Det med baby 24/7 tenker jeg også på. Det hender jeg klikker litt inni hodet mitt av de to vi har nå, og de klarer jo seg for det meste selv Men det blir nok annerledes når de kommer her på ekte! Har jeg hørt Har du snakket med jordmor/lege om lekkasjene dine? Det høres veldig slitsomt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #288 Del Skrevet 14. juni 2016 Den 13.6.2016 at 11.20, Chandra skrev: Høres ut som en fin helg.:) Helt enig i at helgen er for kort. 😅 Er så lite klar for mandag som det går an å bli nå. Godt vi har nedtelling til ferie og permisjon altså! Jeg er litt redd for å ødelegge ungen. Eller å ikke klare det. Men det går nok fint. Også er det litt rart å tenke på at hverdagen blir så forandret. Ha en super uke! Ja, bare 16 dager igjen 😃 Huff, ja tenk om vi ødelegger ungen.. Neida, det går nok heeelt fint! Ha en super uke du og 😊 23 timer siden, Weebs skrev: Det med baby 24/7 tenker jeg også på. Det hender jeg klikker litt inni hodet mitt av de to vi har nå, og de klarer jo seg for det meste selv Men det blir nok annerledes når de kommer her på ekte! Har jeg hørt Har du snakket med jordmor/lege om lekkasjene dine? Det høres veldig slitsomt ut Ja, blir nok noe annet når ungen har kommet og den er din. For selv om vi liker bonusbarn og vil de alt vel, så er det til syvende og sist ikke det samme som egne. Noe annet tror jeg de færreste kan påstå, i hvertfall ikke jeg. Kanskje jeg er dårlig menneske for å si det, men men. Ikke snakket med lege eller jordmor om lekkasjene nei 😕 Kvier meg litt for det. Med fare for TMI her så er det så sårt og kløende at jeg av og til blør (f.eks i morges) 😶 Skal til jordmor i morgen, men da skal samboer med så tviler på jeg tar det opp da 😉 Eller kanskje.. Kanskje med han først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 14. juni 2016 #289 Del Skrevet 14. juni 2016 Det er normale tanker, spesielt den første gangen man blir foreldre. Var selv redd for at Vesla ikke skulle overleve første året, for jeg visste jo ikke hvordan man skulle ta seg et barn. Etterhvert så ble det liksom helt normalt. Hu lever enda, heldigvis. Og hu er rimelig normal, bare grusomt sta til tider. Du burde snakke om lekkasjene, de er der for å hjelpe. Selv om det er flaut er det nok mer vanlig enn du tror. Og, når det er sårt og kløende er det absolutt viktig å få sjekket det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #290 Del Skrevet 14. juni 2016 4 minutter siden, Emiliania skrev: Det er normale tanker, spesielt den første gangen man blir foreldre. Var selv redd for at Vesla ikke skulle overleve første året, for jeg visste jo ikke hvordan man skulle ta seg et barn. Etterhvert så ble det liksom helt normalt. Hu lever enda, heldigvis. Og hu er rimelig normal, bare grusomt sta til tider. Du burde snakke om lekkasjene, de er der for å hjelpe. Selv om det er flaut er det nok mer vanlig enn du tror. Og, når det er sårt og kløende er det absolutt viktig å få sjekket det. Ja, du har nok rett, både med tanke på om jeg klarer ungen og lekkasje/svi og klø- problemet. Sier hele tiden til meg selv at innen jeg får time til legen er det gått over. Men nå har det vart i et par måneder (ikke kløe til blods da, det har oppstått de siste dagene). Skal bestille asap! Ville jo vært digg å hatt sex uten at det gjorde vondt etterpå igjen også 😂😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. juni 2016 #291 Del Skrevet 14. juni 2016 Oi, det høres veldig ut som urinveisinfeksjon. Det er visst veldig vanlig å få i svangerskapet, men om du har gått med det så lenge er det jo underlig at de ikke har oppdaget det på kontroll Uansett, bedre å komme seg til legen og bli kvitt problemet Ellers er det generelle tipset å drikke masse vann så man får renset systemet, og ikke minst har tranebærjuice god effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #292 Del Skrevet 14. juni 2016 32 minutter siden, Sjela skrev: Oi, det høres veldig ut som urinveisinfeksjon. Det er visst veldig vanlig å få i svangerskapet, men om du har gått med det så lenge er det jo underlig at de ikke har oppdaget det på kontroll Uansett, bedre å komme seg til legen og bli kvitt problemet Ellers er det generelle tipset å drikke masse vann så man får renset systemet, og ikke minst har tranebærjuice god effekt. Fikk ikke time før 30.6.. Og alle prøvene hittil har vært fine mtp UVI. Skal til jordmor i morgen, så får vel avkreftet/bekreftet det i hvertfall i morgen. Men svir ikke når jeg tisser 😕 Mye rart 😉 Vann drikker jeg mye, kanskje prøve litt tranebærjuice og 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 14. juni 2016 #293 Del Skrevet 14. juni 2016 43 minutter siden, maja87 skrev: Ja, du har nok rett, både med tanke på om jeg klarer ungen og lekkasje/svi og klø- problemet. Sier hele tiden til meg selv at innen jeg får time til legen er det gått over. Men nå har det vart i et par måneder (ikke kløe til blods da, det har oppstått de siste dagene). Skal bestille asap! Ville jo vært digg å hatt sex uten at det gjorde vondt etterpå igjen også 😂😂😂 Det går seg til, det er rart den første tiden. Følg magefølelsen, spør helsesøster/lege om råd og filtrer ut alle "hjelpsomme" tips fra ørten år tilbake. Ta til deg de tipsene du synes passer best. Jeg skjønner godt hva du mener, jeg er litt sånn selv. Det går liksom over, og da er det ikke nødvendig å stikke til legen. Har fått UVI to ganger, og jeg ventet til jeg tisset blod før jeg faktisk gikk til legen. Svei en stund før, men ikke før jeg blødde var det nødvendig (for min del). Men, som du skriver så har det gått såpass lenge at det ikke går over av seg selv, så er godt å lese at du bestiller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chandra Skrevet 14. juni 2016 #294 Del Skrevet 14. juni 2016 Huff det høres kjipt og ubehagelig ut! Snakk med mannen først og ta det opp hos jordmor. Skjønner at det er ubehagelig med mannen der for sånn tenker jeg også. Men så tenker jeg at under fødselen skjer det så mye rart at man bare får bryte den barrieren først som sist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. juni 2016 #295 Del Skrevet 14. juni 2016 Dårlig at du ikke fikk time før 30. Her har det fra tid til annen vært slik du beskriver, men så har det gått seg til ved at jeg har drukket mye vann og tranebærjuice. For stort sett ordner jo kroppen opp selv. Men det er jo vondt og vanvittig ubehagelig. Særlig når det går så langt at man kjenner det stikker i nyrene når man tisser. Auch! Du får høre om jordmor har noen tips eller ser noe på urinen i morgen Håper det ordner seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #296 Del Skrevet 14. juni 2016 Får høre med jordmor i morgen, etter at det er tatt opp hjemme 😉 Tar til meg rådene deres 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strikkesokken Skrevet 14. juni 2016 #297 Del Skrevet 14. juni 2016 Huff, høres ikke noe godt ut å klø seg til blods! Akkurat det høres ut som en solid soppinfeksjon. Hadde myyye sopp selv, brukte Canesten igjen og igjen men det hjalp ikke. Hadde problemet før jeg ble gravid men ble bare verre. Svidde skikkelig etter sex og jeg grudde meg til å gå og tisse hver gang etterpå. Endte opp med at mannens saker ble helt hinsides opphovnet etter sex en kveld (samme med meg) og da jeg gikk til legen og fikk èn pille som tok alt. Helt magisk. Var lite forskning på den pillen til gravide, men det gikk helt fint. Tror det var mest i første trimester de ikke anbefalte den. I tillegg smurte mannen seg med Canesten flere ganger for dagen i 2 uker og vi hadde ikke sex i den perioden (lett, siden han var på jobb da) og så var det vekk. Muligens TMI, men Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 14. juni 2016 Forfatter #298 Del Skrevet 14. juni 2016 3 timer siden, Strikkesokken skrev: Huff, høres ikke noe godt ut å klø seg til blods! Akkurat det høres ut som en solid soppinfeksjon. Hadde myyye sopp selv, brukte Canesten igjen og igjen men det hjalp ikke. Hadde problemet før jeg ble gravid men ble bare verre. Svidde skikkelig etter sex og jeg grudde meg til å gå og tisse hver gang etterpå. Endte opp med at mannens saker ble helt hinsides opphovnet etter sex en kveld (samme med meg) og da jeg gikk til legen og fikk èn pille som tok alt. Helt magisk. Var lite forskning på den pillen til gravide, men det gikk helt fint. Tror det var mest i første trimester de ikke anbefalte den. I tillegg smurte mannen seg med Canesten flere ganger for dagen i 2 uker og vi hadde ikke sex i den perioden (lett, siden han var på jobb da) og så var det vekk. Muligens TMI, men Hmm, ja mistenker at det må være i den duren her og . Vært plaget av det av og til før og.. Har brukte canesten kremen noen dager, men slurver litt 😕 Må nok rett og slett bare si i fra i morgen! Den pilla vil jeg i såfall ha 😃👍 Bra folk deler, så slipper man tro man er den eneste! Ja til TMI i svangerskapet 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Weebs Skrevet 14. juni 2016 #299 Del Skrevet 14. juni 2016 Å herregud, den pilla har jeg også prøvd. Magisk! Kløe er helt forferdelig! Og det er jo så vanskelig å la vær Håper du får noe magisk i morgen du også! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maja87 Skrevet 15. juni 2016 Forfatter #300 Del Skrevet 15. juni 2016 Da er jeg tilbake fra jordmor. Alt sto bra til med meg og den lille. I følge henne burde jeg få mange barn, kroppen min takler det visst såå godt 😉 Litt lavt jern (til tross for at jeg var langt over snittet i uke 8), så skal ta litt tilskudd. Hun syns til og med jeg så slankere ut i ansiktet, så ikke vannproblemer her ☺ Angående min situasjon down under så tok jeg det opp (samboer ble informert i går, mer flaut for meg enn han 😂). Hun tilbydde seg en undersøkelse, noe jeg takket ja til (samboer slapp fra altså 😉). Viser seg at jeg har fått utbrudd av HPV-virus som antakelig har ligget latent hos meg heller samboer, resultert i en kjønnsvorte 🙈 og dermed sårhet. Helt ufarlig og visstnok så vanlig som 85 % av kvinner på min alder har det, og graviditet er visst perfekt utslagstidspunkt. Medisin kunne jeg ikke få før etter bebien (og kanskje amming), men barnerumpe-salve skulle visst fikse sårheten 😂 Mulig det er veel TMI her, men da har jeg ufarliggjort kjønnsvorte (som jo høres nasty ut!) 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå