Gå til innhold

Hyttetur med kolleger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en liten avdeling der vi til sammen er åtte personer, jevnt fordelt mellom kjønnene. 
Vi har det veldig hyggelig sammen på jobb, og det er ingen konflikter oss i mellom.
Men: De siste årene har vi ikke reist på den årlige avdelingsturen, som de andre avdelingene på jobben min gjør en gang i året.
Våre arbeidsoppgaver (IT-support) tilsier at vi ikke like lett som andre kan være borte noen dager, men med litt planlegging er det fullt mulig. Tidligere har vi hatt tradisjon på å delta på et (årlig) stort og veldig interessant fagseminar.. Da har vi bodd på hotell, spist ute sammen, og gjerne utvidet oppholdet til å innbefatte helgen også.

I fjor fant sjefen min ut at vi "heller skulle gjøre noe annet". Men dette har vært såpass vagt at det ikke har blitt noe av.
Det synes vi er litt kjipt. Nå har vi prøvd å si fra om det, og da har sjefen foreslått følgende:

Vi reiser til sjefens familiehytte,  og er der fra en dag til en annen. Dette er en hytte som ligger et par times kjøring herfra, og så 4-5 km gange opp på fjellet. Den har ikke innlagt vann, har ikke strøm, og vi vil overnatte på to "fellesrom"

Jeg kjenner at jeg er litt lunken til dette. Både fordi jeg synes det er litt sånn "fattigmannstrøst". Man erstatter hotell og et veldig spennende seminar i flere dager med en enkel hytteovernatting fra en dag til en annen. 

Men mest fordi jeg rett og slett ikke er helt der med mine kolleger at jeg vil sove i samme rom som dem.
De er superhyggelige, og det har ikke noe med dem å gjøre. Det er innenfor mine intimgrenser, rett og slett.
Det går både på at jeg synes det vil være ubehagelig å kle av meg foran mine kolleger, og det går på at jeg snorker og snakker i søvne, og at det er en del av "meg" som jeg ikke egentlig ønsker å dele med kollegene mine.
Jeg mistenker også at marsjen opp til hytta er noe brattere enn det sjefen hevder, og er redd at jeg, fordi jeg er i dårlig form, vil sinke de andre. 

Er dette veldig sært av meg?

Ville dere syntes det var ok med en slik "jobbtur"? 

Bør jeg bite tennene sammen og gjøre det beste ut av det, eller melde avbud i det stille. 

 

Anonymkode: c8a14...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville bare sagt "jeg tror ikke det passer" og latt være å bli med.

Anonymkode: 5da24...090

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det helt uaktuellt å sove på samme rom som kolleger. Jeg er en privat person, og det å sove i samme rom som andre enn kjæresten min (og kanskje søsteren min og den aller beste venninnen min) kommer ikke på tale. Jeg liker godt å gå i fjellet, men ikke med kolleger. Jeg er i det store og det hele lunken til å gjøre noe annet med kolleger enn ting som bare varer noen få timer, og som gir meg privatliv. 

Jeg ville takket nei, og sagt det ikke passet for meg. 

Anonymkode: 82851...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...