Gå til innhold

nok en stebarntråd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor får dere ikke barna til å lage noe til mor? 

Når jeg var liten fikk jeg aldri penger av pappa til å kjøpe noe til mamma eller omvendt (de var skilt).

Siden dere har barna såpass ofte er det vel bare å foreslå noen kreative aktiviteter som fingermaling, sying, tegning, etc. Da kan dere også si;"Husk at det er morsdag/farsdag/bursdag/jul så dere kan lage noe koselig til *personen det gjelder*". Det fungerte fint hos meg, for da ble ikke fokuset på å kjøpe noe til eksen, men heller at jeg fikk gjort noe kreativt og gøy samtidig som de ville glede hvem enn det var som skulle ha gave akkurat da.

Jeg tror ikke jeg kjøpte en eneste gave til noen i familien før jeg ble "for gammel" til å gi en dårlig hjemmelaget pute, og ikke lenger var interessert i å fingermale. Dette tar også barn lærdom av.

:) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si TS at du virker som en veldig omsorgsfull stemor. Her i huset løser vi det som foreslått tidligere, jeg handler med barna til far og han med barna til meg. Mor ordner stefaren deres til og omvendt. Syns ikke du skal måtte ta på det ansvaret for at mor får gave fra barna, det får kjæresten til mor gjøre eller andre voksne på morsside. Skal gå ann å legge fram for et barn at det må mors familie ordne med uten at det knuser barnehjerter. Så lenge du legger det frem på en god måte så skal barna akseptere det helt fint og spørr noen på morsside i stedet om dette. 

• Liker 1
Skrevet

-Først legger du det frem som en uselvisk handling

-Så kommer det fram at du forventer takknemlighet 

-Barna er ikke motivet ditt.

-Du vil være Den Gode Stemor som viser raushet og toleranse; men du vil ikke bruke penger på mannens eks og skal hevne deg fra nå fordi du ikke "blir sett"

Bak deg selv en kake,..

• Liker 2
Skrevet

-Først legger du det frem som en uselvisk handling

-Så kommer det fram at du forventer takknemlighet 

-Barna er ikke motivet ditt.

-Du vil være Den Gode Stemor som viser raushet og toleranse; men du vil ikke bruke penger på mannens eks og skal hevne deg fra nå fordi du ikke "blir sett"

Bak deg selv en kake,..

Hvordan kommer du fram til den konklusjonen? Man må for all del ikke skrive noe som stemor her inne. Rakket ned på blir man uansett.

Anonymkode: ce522...af6

• Liker 2
Skrevet

Hvordan kommer du fram til den konklusjonen? Man må for all del ikke skrive noe som stemor her inne. Rakket ned på blir man uansett.

Jeg ser det også sik. Du bør jo  mer og mer sur for situasjonen du selv velger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser det også sik. Du bør jo  mer og mer sur for situasjonen du selv velger.

Jeg er ikke TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...