AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #1 Skrevet 6. november 2015 stebarna er hos oss annethvert år til jul (og ellers annenhver uke). De årene de er hos oss så drar vi ut å kjøper julegaver sammen.. Og da vil barna gjerne kjøpe noe til mor også. Vi syns dette er greit, så de får kjøpe noe hver. Det samme gjelder morsdag. Da får de kjøpe blomster som vi drar så de får levere søndags morgen..Det som irriterer oss er at det aldri er noe tilbake. Far får aldri farsdagsgave hos barna om de ikke er hos oss.. Er de hos moren til jul, så må jeg sørge for gaver fra barna til far.Jeg syns mor kunne gjøre det samme, når hun ser at hun får det selv. Det er jo noe med hva barna føler når de får kjøpe egen gave til foreldrene også. Anonymkode: d4248...16e
Silfen Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Hvorfor irritere seg? Dere syns det er greit. Hun kanskje ikke. Folk er forskjellige. Deal with it. 2
Veslefrikk Skrevet 6. november 2015 #3 Skrevet 6. november 2015 Skjønner at dette irriterer deg, men tenk positivt på det; Barna kommer til å huske deg/dere for dette når de blir eldre og sitter da med gode minner om dette fra oppveksten. 1
Calleia Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Dette er veldig komplekst, og veldig forskjellig fra person til person..Kanskje mor syntes det er vanskelig å måtte kjøpe gave til en mann hun sørger over, eller kanskje hun er bitter og dermed vil hevne seg på den måten? Kanskje hun ikke har råd?Vi har gjort det veldig enkelt.. Vi dropper alt det der.. Ingen julegaver /gaver generelt fra ex til ex.. (Ja, jeg vet det egentlig er fra barna, men i praksis er det fra oss..).Jeg sender heller barna med besteforeldrene sine, og de kjøper da gave til meg sammen med dem. Null problem.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Hvorfor irritere seg? Dere syns det er greit. Hun kanskje ikke. Folk er forskjellige. Deal with it.Fordi. Det er faktisk fristende å slutte med hele greia, men syns det er så gøy å se at barna koser seg med dette også. De få jo sikkert en følelse av at de ikke får gjort det samme for far også.. Skjønner at dette irriterer deg, men tenk positivt på det; Barna kommer til å huske deg/dere for dette når de blir eldre og sitter da med gode minner om dette fra oppveksten.Joda, det er sant.. Anonymkode: d4248...16e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Dette er veldig komplekst, og veldig forskjellig fra person til person..Kanskje mor syntes det er vanskelig å måtte kjøpe gave til en mann hun sørger over, eller kanskje hun er bitter og dermed vil hevne seg på den måten? Kanskje hun ikke har råd?Vi har gjort det veldig enkelt.. Vi dropper alt det der.. Ingen julegaver /gaver generelt fra ex til ex.. (Ja, jeg vet det egentlig er fra barna, men i praksis er det fra oss..).Jeg sender heller barna med besteforeldrene sine, og de kjøper da gave til meg sammen med dem. Null problem. Hun e ikkebitter, har ny kjæreste og det er slutt fordi hun var utro..hun har en god jobb med god inntekt. Anonymkode: d4248...16e
Silfen Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 So what? Skal DU slutte med noe barna liker fordi DU er smålig? Seriøst? Du gjør en bra ting, kan du da ikke bare akseptere at du gjør en bra ting og drite oppi at andre ikke tenker like langt? Nå sitter du og vurderer å være kjip, det er jo helt utrolig. 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 So what? Skal DU slutte med noe barna liker fordi DU er smålig? Seriøst? Du gjør en bra ting, kan du da ikke bare akseptere at du gjør en bra ting og drite oppi at andre ikke tenker like langt? Nå sitter du og vurderer å være kjip, det er jo helt utrolig.Jeg kommer jo ikke til å gjøre det,. So jeg skrev så er det gøy å se hvor mye barna koser seg med det. Anonymkode: d4248...16e 1
Gjest Nanne70 Skrevet 6. november 2015 #9 Skrevet 6. november 2015 Jeg tenker at det er fint at barna lærer om giverglede, og at det å gi gaver ikke er noe man først og fremst gjør for å få gaver tilbake.
Calleia Skrevet 6. november 2015 #10 Skrevet 6. november 2015 Hun e ikkebitter, har ny kjæreste og det er slutt fordi hun var utro..hun har en god jobb med god inntekt.Anonymkode: d4248...16eDet jeg mener er at det kanskje er grunner dere ikke vet om...Ikke heng dere opp i det. Så lenge dette ikke er en avtale som er gjort dere i mellom er det frivillig for dere å kjøpe gavene, samtidig som det er frivillig for henne å droppe det! 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #11 Skrevet 6. november 2015 Jeg tenker at det er fint at barna lærer om giverglede, og at det å gi gaver ikke er noe man først og fremst gjør for å få gaver tilbake.joda, sant.. men veldig irriterende å bruke penger på samboers eks.. jeg personlig har null giverglede for henne.. derfor hadde det vert greit å gått i "0".. Men gjør det for barna. Anonymkode: d4248...16e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #12 Skrevet 6. november 2015 Slutt å irritere deg, eller synk ned på mammaens nivå og ikke vis raushet overfor barna og overfor mammaen. Har du andre alternativer? Anonymkode: f0d7a...c52 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #13 Skrevet 6. november 2015 Ta med deg ungene og kjøp gave til din samboer, så kan han ta med seg ungene og kjøpe til deg. Problemet løst. Slutt å bry dere om mora, hun kan ordne for seg selv på samme måte! Anonymkode: 2584e...823 1
Gjest Nanne70 Skrevet 6. november 2015 #14 Skrevet 6. november 2015 joda, sant.. men veldig irriterende å bruke penger på samboers eks.. jeg personlig har null giverglede for henne.. derfor hadde det vert greit å gått i "0".. Men gjør det for barna.Anonymkode: d4248...16eJa, det er akkurat det jeg mener Du er ikke slett ikke forpliktet til å føle noen giverglede overfor barnas mor, men jeg synes du gjør det rette nettopp med å fortsette å gjøre dette for barnas skyld!
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #15 Skrevet 6. november 2015 Ta med deg ungene og kjøp gave til din samboer, så kan han ta med seg ungene og kjøpe til deg. Problemet løst. Slutt å bry dere om mora, hun kan ordne for seg selv på samme måte!Anonymkode: 2584e...823vet du hva? dette har jeg faktisk ikke tenkt på!! :D Dette, skal vi gjøre Anonymkode: d4248...16e
Silfen Skrevet 6. november 2015 #16 Skrevet 6. november 2015 Ja, der fant du endelig en løsning slik at du med god samvittighet kan fjerne mor fra ligningen. Well done! 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #17 Skrevet 6. november 2015 vet du hva? dette har jeg faktisk ikke tenkt på!! :D Dette, skal vi gjøreAnonymkode: d4248...16eSå bra at jeg kunne hjelpe :-) Anonymkode: 2584e...823
skruf Skrevet 6. november 2015 #18 Skrevet 6. november 2015 Hva gjør du hvis barna blir lei seg og vil kjøpe noe til mor da? Sier at; nei det har vi sluttet med. Se, du kan heller bli med far og kjøpe noe til meg....Jeg hadde bare fortsatt og hjulpet barna med dette til de blir så store at de ordner det selv. Eksen hjalp aldri ungen vår med å ordne morsdag/julegave/bursdagsgave til meg (stefar gjorde det da han kom inn i bildet), men jeg hjalp likevel datteren min med å ordne gave til faren. Be the bigger person, er ikke det noe? 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #19 Skrevet 6. november 2015 Hva gjør du hvis barna blir lei seg og vil kjøpe noe til mor da? Sier at; nei det har vi sluttet med. Se, du kan heller bli med far og kjøpe noe til meg....Jeg hadde bare fortsatt og hjulpet barna med dette til de blir så store at de ordner det selv. Eksen hjalp aldri ungen vår med å ordne morsdag/julegave/bursdagsgave til meg (stefar gjorde det da han kom inn i bildet), men jeg hjalp likevel datteren min med å ordne gave til faren. Be the bigger person, er ikke det noe?Da er det vel bare å si at de skal spørre stefaren (mener TS skrev at mor har ny kjæreste) om hjelp til å kjøpe til mora, eller si at de kan spørre bestemor f.eks. De er ikke store ungene før de forstår dette. Har man skilt lag og har nye partnere så la ungene forstå dette, det er faktisk ikke mor og far som gjelder lenger. Og de skal ikke være så veldig gamle før du kan ta de med på et kjøpesenter og gi de penger til å kjøpe noe mens du venter. Jeg hadde iallefall ALDRI hjulpet stebarna mine her med gave til mor, da hadde det i såfall blitt kaktus hvert år! Anonymkode: 2584e...823 2
skruf Skrevet 6. november 2015 #20 Skrevet 6. november 2015 Da er det vel bare å si at de skal spørre stefaren (mener TS skrev at mor har ny kjæreste) om hjelp til å kjøpe til mora, eller si at de kan spørre bestemor f.eks. De er ikke store ungene før de forstår dette. Har man skilt lag og har nye partnere så la ungene forstå dette, det er faktisk ikke mor og far som gjelder lenger. Og de skal ikke være så veldig gamle før du kan ta de med på et kjøpesenter og gi de penger til å kjøpe noe mens du venter. Jeg hadde iallefall ALDRI hjulpet stebarna mine her med gave til mor, da hadde det i såfall blitt kaktus hvert år! Anonymkode: 2584e...823De er fortsatt mor og far som gjelder for ungene jo....og ungene er det viktigste. Når de er så små at de ikke klarer det selv så synes jeg det er helt på sin plass at de får hjelp til å opprettholde tradisjonen med å gi gaver til moren/faren sin. Hadde jeg vært ts så ville jeg fått mannen til å snakke med eksen om at stefar/noen andre fra nå av fikk hjelpe ungene med gaver til moren sånn at ikke ungene sitter der med svarteper og blir lei seg ved neste merkedag pga de ikke får gitt moren noe... Jeg var ikke akkurat sånn overvettes begeistret for eksen min jeg heller, for det var et innmari stygt brudd der han sviktet meg på det groveste, men likevel så ville jeg ikke at det skulle gå utover datteren vår. Herregud så mange kameler jeg har tygd i meg opp igjennom årene. Men, hun er uskyldig i det hele, og har ikke bedt om å komme i den situasjonen med to hjem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå