AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Setter spørsmålstegn ved menns muligheter til å få barn ved surrogati.Jeg mener menn som er single og som ønsker barn, bør få benyttet seg av surrogati på lik linje med homofile, infertile par, og lesbiske(sædbank). Selvsagt er det beste/ideelle at et barn har en forelder av hver kjønn, men teknologioen og samfunnsutviklingen har bevist at dette ikke trenger å være toneangivende lenger.Hva mener dere? Bør de/hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: d67cc...865
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Setter spørsmålstegn ved menns muligheter til å få barn ved surrogati.Jeg mener menn som er single og som ønsker barn, bør få benyttet seg av surrogati på lik linje med homofile, infertile par, og lesbiske(sædbank). Selvsagt er det beste/ideelle at et barn har en forelder av hver kjønn, men teknologioen og samfunnsutviklingen har bevist at dette ikke trenger å være toneangivende lenger.Hva mener dere? Bør de/hvorfor/hvorfor ikke?Anonymkode: d67cc...865Hva sier psykologer og forskere om dette, da? Anonymkode: 70836...a89
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Single menn har da benyttet seg av surrogati, og betalt mye for det. Også i Norge. Anonymkode: 0fb20...e1f 2
Puny Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 (endret) Slik surugati fungerer i dag er jeg sterkt imot det. Det er, satt litt på spissen, fattige indiske kvinner som på grunn av fattigdom ser seg nødt til å selge kroppen sin til rike mennesker som betaler henne for leie av livmor. Hadde man kunnet sett for seg en situasjon der fattige mennesker ikke ble utnyttet, hadde det vært noe annet. Endret 6. november 2015 av Zereta 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Slik surugati fungerer i dag er jeg sterkt imot det. Det er, satt litt på spissen, fattige indiske kvinner som på grunn av fattigdom ser seg nødt til å selge kroppen sin til rike mennesker som betaler henne for leie av livmor. Hadde man kunnet sett for seg en situasjon der fattige mennesker ikke ble utnyttet, hadde det vært noe annet.Det er det jeg også tenker på. Men virkeligheten er enda mer grusom enn våre fantasier kan tenke seg... Babyfabrik sprängdHöll kvinnor fångna och våldtog demPå företagets reklambilder låg surrogatmödrarna och myste vid poolen.I verkligen var de fångar i en babyfabrik.– I vissa fall verkar kvinnorna ha blivit våldtagna, säger Thailands folkhälsominister Jurin Laksanawisit.Babyfabriken har avslöjats i Thailands huvudstad Bangkok. Polis upptäckte 14 vietnamesiska kvinnor som hölls fångna för att förse barnlösa par med bebisar, enligt AFP. Vakter hade total kontroll på området. Perverst– Det här är människohandel i dess mest perversa form, säger Phil Robertson, på Human rights watch. Enligt företagets reklam levde kvinnorna i lyx. De spenderade dagarna med att lata sig och äta goda mat. ”Efterföljandet av lagen är absolut. Oroa dig inte”, står det på hemsidan.Inget kunde vara längre från sanningen. MänniskohandelPå kliniken jobbade illegala immigranter från Vietnam. Sju var gravida när polisen slog till. Sex hölls fångna med sina pass konfiskerade och väntade på att bli inseminerade. Ytterligare en kvinna hittades på ett sjukhus där hon precis hade fött ett barn. Barnen såldes till klienterna, främst barnlösa par i Taiwan där surrogatmödrarskap är förbjudet, för 32 000 dollar plus övriga kostnader. Myndigheterna slog till efter att en av kvinnorna larmat vietnamesiska ambassaden i Thailand via ett mejl.http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12616019.ab Anonymkode: 0897d...bbb 3
heidifrøkna Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 Nei, jeg syntes man skal være to om å få et barn. Et par.Surrogati som det blir praktisert i dag er nesten like ille som salg av organer. Surrogati er ikke lov i Norge, og det er gode grunner for det. Ytterst få vil bære frem noen andre sitt barn uten å få noe som helst for det, for det er en stor belastning - både fysisk og psykisk. Med en gang man betaler for det så blir det også feil, for da vil kvinner i en dårlig økonomisk situasjon føle seg "tvunget" til å gå gjennom noe slikt fordi det er penger i hånda. 5
heidifrøkna Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Single menn har da benyttet seg av surrogati, og betalt mye for det. Også i Norge.Anonymkode: 0fb20...e1fDet er ikke lov i Norge. Du får ikke gjort dette i Norge. Da må du dra til et annet land og få det gjort der. 1
Silfen Skrevet 6. november 2015 #9 Skrevet 6. november 2015 De kan benytte seg av surrogati på lik linje med alle andre, hvordan får du for deg at de ikke kan dette, TS? 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #10 Skrevet 11. november 2015 Betyr det da at en singel norsk kvinne kan benytte seg av en sædbank i Danmark for så opptra ungen for egen/skattebetalernes regning, eller må hun være i et parforhold? Anonymkode: d67cc...865
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #11 Skrevet 11. november 2015 Betyr det da at en singel norsk kvinne kan benytte seg av en sædbank i Danmark for så opptra ungen for egen/skattebetalernes regning, eller må hun være i et parforhold?Anonymkode: d67cc...865Nei, hun må ikke være i et parforhold. Anonymkode: 3bbb8...b6c
Gjest Snuppi Skrevet 11. november 2015 #12 Skrevet 11. november 2015 Betyr det da at en singel norsk kvinne kan benytte seg av en sædbank i Danmark for så opptra ungen for egen/skattebetalernes regning, eller må hun være i et parforhold?Anonymkode: d67cc...865Menn kan fremdeles ikke bli gravide, og kan derfor av naturlige årsaker ikke benytte seg av sædbank. Regner med at du er klar over dette?
Gjest Snuppi Skrevet 11. november 2015 #13 Skrevet 11. november 2015 De kan benytte seg av surrogati på lik linje med alle andre, hvordan får du for deg at de ikke kan dette, TS?Da må han til utlandet. Surrogati er ikke lovlig i Norge.
Berentsens Skrevet 11. november 2015 #14 Skrevet 11. november 2015 Det er vel fint lite som hindrer enslige menn å få barn ved å bruke surrogati. Det finnes flere eksempler på det her til lands. Det er ikke mange år siden det ble sendt en dokumentar om en norsk mann som fikk et barn på den måten. Han fikk en surrogatmor fra USA til å bære fram barnet. 2
Arabella Skrevet 11. november 2015 #15 Skrevet 11. november 2015 (endret) Det er ikke lov i Norge. Du får ikke gjort dette i Norge. Da må du dra til et annet land og få det gjort der.Om det er ikke er lov, er én sak. Men surrogati er ikke ukjent i Norge, heller. Homofile par har fått barn via en norsk surrogatmor. Endret 11. november 2015 av Arabella
Silfen Skrevet 11. november 2015 #16 Skrevet 11. november 2015 Da må han til utlandet. Surrogati er ikke lovlig i Norge.Om du leser lovteksten så ser du at det er gestasjonell surrogati som omtales der. Det omtales også kun avtalte svangerskap kvinner i mellom. Så nei. Han må ikke utenlands.
Gjest Snuppi Skrevet 11. november 2015 #17 Skrevet 11. november 2015 Om du leser lovteksten så ser du at det er gestasjonell surrogati som omtales der. Det omtales også kun avtalte svangerskap kvinner i mellom. Så nei. Han må ikke utenlands. Gestasjonell surrogati er prøverør. Hva mener du med avtalte svangerskap kvinner i mellom? Hva har dette med mannen å gjøre?
Silfen Skrevet 11. november 2015 #18 Skrevet 11. november 2015 Jeg foreslår at du faktisk leser lovteksten.
Gjest Snuppi Skrevet 11. november 2015 #19 Skrevet 11. november 2015 Jeg foreslår at du faktisk leser lovteksten. Jeg har lest om surrogati i lovverket, samt i med. leksikon. Jeg kan dessverre ikke se noe der som er relevant for mannen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå