Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I hvilken uke startet deres bukser å stramme? Når måtte dere gjøre justeringer på garderoben? 

😊

Anonymkode: 1f4a9...d1a

Videoannonse
Annonse
Gjest Lalalala59
Skrevet

Når mammaklær? Aldri! :ler:

Brukte mine vanlige kjoler, siden de har en del stretch fra før. :) 

Skrevet (endret)

Kunne bruke vanlige bukser fram til uke 20 trur jeg. Brukte hårstrikk rundt bukseknappen en liten stund etter det, men jeg synes det var mye mer komfortabelt å gå over til mammajeans da:) de fleste gensere og topper kunne jeg bruke ut svangerskapet, men kjøpte noen enkle gravidegensere.

Endret av Yvelia
Skrevet

Kjøpte mammaklær rundt uke 14, ikke bare magen som kom, men este ut på hofter og rumpe også, så da gikk dett ikke med vanlige jeans lenger. Angret ikke, var mer behagelig med mammajeans! 

Anonymkode: f85bf...3ff

Gjest Runforit
Skrevet (endret)

Aldri! Så mye stygt og fælt:ohmy:Holdt meg til loose fit bukse, stretch kjoler/skjørt etc.

Endret av Runforit
Skrevet

Tror jeg begynte med mammabukser og -strømpebukser rundt uke 19-20? Ellers brukte jeg mye 'vanlige' overdeler med stretch, cardigan over osv., hadde kun en mammatopp.

Skrevet

Brukte mine egne bukser hele veien ;) Lavt liv, så den gikk under magen! (Hadde stor mage altså haha)

Anonymkode: 883d3...898

Skrevet

Kjøpte en jeans allerede i uke 8 eller noe fordi jeg la sånn på meg at alle buksene var for trange,  særlig i mageregionen. :ler: Kjøpte deretter noen topper og kjoler, men de brukte jeg omtrent aldri. Vanlige klær ftw!

• Liker 1
Skrevet

Gikk til innkjøp av et par gravidjeans, ellers kan man fint bruke vanlige klær egentlig. Synes det er så utrolig mye fæle gravidklær å få kjøpt her til lands, og det er plagg for en veldig begrenset periode, så gadd ikke kjøpe så mye :) 

Men mulig jeg burde investert i en varm jakke, var ikke lett å holde varmen som høygravid i oktober/november :P 

Skrevet

I uke 8. Var så oppblåst at vanlige bukser var ubehagelig. Det er viekelig de mest behageluge buksene heg har brukt. Savner de hver eneste dag

Skrevet

Risikerer man at gravidbuksa blir for trang over lår/rumpe hvis man kjøper tidlig? Noen av buksene mine begynner å bli ubehagelige allerede,  i uke 6. Er nok mest luft, men likevel. 

Anonymkode: 081e0...253

Skrevet

Jeg begynte vel rundt uke 15, tror jeg. Ser flere nevner at det fint går Ann og bruke normale klær hele veien, men det gikk ikke for meg. La bare på meg 9 kg,  og jeg fikk jo på meg mine vanlige klær helt greit, siden de somregel hadde god stretch men bruker kjoler til vanlig og de fleste kjoler har ikke ekstra lengde slik som gravidkjolene, derfor ble de fleste seende ut som en topp til slutt :ler:

Skrevet

Vanlige jeans frem til ca uke 20 eller litt lenger. Etter dette lånte jeg klær av en venninne som er større enn meg. :fnise: Kjøpte ingen mammaklær bortsett fra badedrakt, m. Kjøpte noen få plagg i større størrelse enn jeg vanligvis bruker. La på meg 16 kg. 

Anonymkode: 167bd...762

Skrevet

Vanlige jeans frem til ca uke 20 eller litt lenger. Etter dette lånte jeg klær av en venninne som er større enn meg. :fnise: Kjøpte ingen mammaklær bortsett fra badedrakt, m. Kjøpte noen få plagg i større størrelse enn jeg vanligvis bruker. La på meg 16 kg. 

Jeg blir forundret hver gang jeg leser sånn som dette. Jeg la på meg 12 kg i forrige svangerskap, og er slank til vanlig. Å gå med vanlige jeans etter uke 12 kunne jeg glemme sist, det var for ubehagelig rundt magen.

Nå er jeg gravid igjen, i uke 17 nå. Denne gangen har jeg gått opp mindre i vekt enn på samme tid sist pga kraftig kvalme og oppkast, og har således ikke orket å gå med jeans eller noe annet som står i fare for å stramme på magen. Jeg kan imidlertid ikke forestille meg at jeg passer inn i vanlige jeans nå allikevel: de er ikke SÅ romslige til vanlig? 

Jeg er enig i at gravidklær stort sett er kjipe, og at det er kjedelig å svi av penger på noe som kun skal brukes relativt  kort tid, men for meg var komfort viktigere enn stil.

Skrevet

Jeg blir forundret hver gang jeg leser sånn som dette. Jeg la på meg 12 kg i forrige svangerskap, og er slank til vanlig. Å gå med vanlige jeans etter uke 12 kunne jeg glemme sist, det var for ubehagelig rundt magen.

Nå er jeg gravid igjen, i uke 17 nå. Denne gangen har jeg gått opp mindre i vekt enn på samme tid sist pga kraftig kvalme og oppkast, og har således ikke orket å gå med jeans eller noe annet som står i fare for å stramme på magen. Jeg kan imidlertid ikke forestille meg at jeg passer inn i vanlige jeans nå allikevel: de er ikke SÅ romslige til vanlig? 

Jeg er enig i at gravidklær stort sett er kjipe, og at det er kjedelig å svi av penger på noe som kun skal brukes relativt  kort tid, men for meg var komfort viktigere enn stil.

Ikke meg du har sitert. Jeg la på meg 20 kg i svangerskapet, men passet likevel mine vanlige jeans. Dette er jeans i XS, MEN med mye stretch i! Når disse ikke passet (pga høyt liv) kjøpte jeg to fra Gina tricot med lavt liv, som jeg brukte resten av svangerskapet. De er komfortable og strammer ikke over magen. 

Anonymkode: 883d3...898

Skrevet

Kan egentlig bruke vanlige bukser ennå (de med lavt liv ja!), men synes det er ubehagelig hvis noe strammer på/rett under magen, så jeg har brukt mammabukser i mange uker allerede, tror jeg kjøpte de i sann uke 13 eller 14 eller noe, husker ikke helt. Fant faktisk to ganske tøffe jeans på HM, den ene ser ut som en helt vanlig dongeribukse, og den andre ser ut som en vanlig svart jeans. Men jeg synes det er vanskelig å finne bukser som er lange nok i beina, og ting som er fine! Utrolig mye grelle klær i butikkene... 

Når det gjelder topper/t-skjorter har jeg bare kjøpt en størrelse større for at de skal være lange nok :)

Skrevet

Kjøpte et par bukser når jeg var litt rundt 22 uker tror jeg. Ellers går det mest i stretchy kjoler og skjørt pluss gensere som er litt lenger. Har kjøpt noen gensere som jeg kan bruke etter graviditeten også. Og nye bher :PHar bare litt ekstra mage og litt mer over puppene så kan bruke mye av mine vanlige klær enda. Bruker vanlige strømpebukser enda også, i str s. Er 29 uker nå☺ 

Skrevet

Jeg la ikke på meg noe særlig før etter uke 20, derfor. Etter det este jeg ut. :fnise: Lår og rumpe like mye som magen. Men de fleste kiloene tror jeg kom siste måneden, da var det litt kleskrise. Jeg veide 43 kilo før jeg ble gravid da. 

Skrevet

Kjøpte min eneste gravidbukse i uke 30 ca. Brukte stort sett mine vanlige. 

Brukte alltid mine vanlige gensere og singletter. 

Var gravid med tvillinger :)

Skrevet

Jeg la ikke på meg noe særlig før etter uke 20, derfor. Etter det este jeg ut. :fnise: Lår og rumpe like mye som magen. Men de fleste kiloene tror jeg kom siste måneden, da var det litt kleskrise. Jeg veide 43 kilo før jeg ble gravid da. 

Hehe, ok. Men allikevel? Jeg la minimalt på meg på rumpe, hofter, lår, så det var liksom magen som var problemet ... Kanskje jeg bruker bukser med for høyt liv og for lite stretch? :o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...