Gå til innhold

Hva bør straffen være?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

Det er fullstendig latterlig, med de strafferammene de har for seksuelt missbrukte barn. Jeg syns det burde vært like streng straff for de, som det er for de som tar et liv. For barn kan faktisk bli ødelagt for livet.

+ de kan gjerne kappe av de dingsen da, men det blir litt mer usaklig. :oops:

Skrevet

Enig. Det finnes nesten ikke streng nok straff for sånt.

Vet ikke hva jeg hadde gjort hvis jeg var moren til den fire-åringen, jeg tør nesten ikke tenke tanken.

Det er visstnok et sted (i India?), hvor de som gjør sånt blir steinet....tanken på å steine folk er umiddelbart frastøtende, men samtidig, når jeg prøver å forestille meg at det var MIN unge......

Skrevet

Når rettsystemet ikke tar ansvar er det opp til familien å ta ansvar når han kommer ut.

Skrevet

Jeg er enig i at straffen er altfor mild. Tanta mi var så heldig at hun fikk en pedofil som nabo. Hun fikk vite av bestefar som var en tidligere bekjent av han (vi kommer fra et lite sted) at han var pedofil, etter at han hadde bodd der i ett år. På den tiden hadde han fikset sykkelen for fetteren min og vært svært behjelpelig med barnevakt for de andre naboene. Ingen visste jo at han akkurat hadde sluppet ut fra en pedofilidom. Tanta mi klikket totalt, ringte politiet men de kunne ikke gjøre noe (han hadde jo sonet dommen sin og de kunne ikke gjøre noe før han forsøkte seg igjen), men til slutt gav hun (pluss diverse andre naboer)beskjed til han at han ikke var velkommen i nabolaget. Da flyttet han til et annet nabolag med andre uvitende foreldre.

Jeg synes de burte svimerkes i panna eller noe sånn at de ikke kan gjøre noe så grusomt igjen (sorry at jeg er usakelig).

Skrevet

Hvorfor er du usaklig fordi du vil beskytte barn mot monstre. Jeg har ikke hørt om noen kur for dette psyke seksuelle avviket.

Skrevet

Leste et intervju en gang, med en som hadde trangen, men som enda ikke hadde begått noen overgrep. Han fryktet dog at trangen en dag ville bli for sterk og hadde bedt om hjelp. Alt fra terapi til kjemisk katrering og innesperring, men: ETTERSOM HAN IKKE HADDE GJORT NOE ENDA, KUNNE DE IKE TILBY NOEN HJELP!!!!

Her var altså en som led under sine lyster, og ikke hadde han mot til å leve slik, men hadde heller ikke motet (heldigvis??) til å ta sitt eget liv....

Det er da jeg undres: HVEM er det egentlig systemet støtter og hjelper her???Ihvertfall ikke uskyldige mennesker. (og nei, da sikter jeg ikke bare til barna....)

Skrevet

Syns alle seksualforbrytere generelt burde bli kjemisk kastrert jeg...

Uansett - det bør være straff på linje med drap i slike saker - det er et liv man tar her også.... :-(

Skrevet

Jepp. Strafferammene for slikt er pr i dag til å le av.Og de virker alt annet enn avskrekkende. Hva med å gjøre det "litt" verre å begå slike handlinger, kanskje flere tenker seg om før de gir ette for lysten? Og for guds skyld, skaff hjelp til de som ber om det FØR de taper kampen de utkjemper mot seg selv....La de slippe å bli de monstrene de føler seg som!For FØR de begår en slik handling, er heller ikke de annet enn uskyldige ofre.

Skrevet
Og for guds skyld, skaff hjelp til de som ber om det FØR de taper kampen de utkjemper mot seg selv....La de slippe å bli de monstrene de føler seg som!For FØR de begår en slik handling, er heller ikke de annet enn uskyldige ofre.

Litt uenig i at de er ofre - det fins jo andre som aldri får utløp for sine lyster (om det er å slikke tær eller bare å ha sex i det hele tatt..) og de klarer jo å beherske seg. Hvorfor skal det være vanskeligere for en pedofil å beherke seg enn andre?? :-?

Skrevet

Jeg vil si at de er ofre, når de vet hvor mye mer skade deres lyster gjør, enn de som liker å f.eks bruke bleier eller slikke tær. Sier ikke at det er vanskeligere for de pedofile å beherske seg enn for andre, men det har så mye mer å si hvis de ikke klarer det.Pluss at de sikkert sliter med tanken på hvor motbydelige lystene deres er. De som ennå ikke har gjort noe galt, ser jo seg selv som noe så totalt unaturlig og malplassert, så vederstyggelig at de helst ville tatt livet av seg. Og ingen kan/vil (?) hjelpe dem.

Skrevet

Det finnes et tre som vokser ganske fort fra frøet blir lagt i jorda, kan det være bambus? Ihvertfall - en torturmetode som ble brukt tidligere var å plassere en mann naken over en voksende sånn plante, og den vokste inn i kroppen hans og når det når hjertet, så dør personen - etter en stund med pine... det er passende straff for de som ødelegger livene til små barn...

Skrevet

Nå er det så vanskelig å snakke om rett straff til slike overgripere, det er så lett å bli useriøs rett og slett fordi det setter så mange sterke følelser i sving.

Men så lenge det er snakk om fengselsstraff så er denne straffen altfor liten. Ser at det i teksten står at de hadde slått ekstra hardt ned på mannen, og at jentas alder var skjerpende og resultatet: ni mnd. fengsel. :(

Skal man være seriøs da, og komme med forslag, så er jeg enig i at straffen bør være tilnærmet drap. Samtidig synes jeg det burde være mye mer psykisk og psykologisk behandling (da til alle type forbrytelser) under fengselsopphold.

Skrevet

Straffen er definitivt altfor lav!!!

Men dødsstaff? Ingen fortjener det, ingen! Uansett hva vedkommende mååte ha gjort.

Skrevet

Angie, ville du ikke sett annereldes på det hvis det var DITT barn,tror du?

Hvis det var DIN uskyldige,vakre lille unge som var blitt utsatt for noe sånt...og du visste hva som kommer til å prege h*n resten av livet.....

Skrevet

Det må være deilig med en sånn tråd hvor man bare kan være enige og klappe hverandre på ryggen. Og hvis noen prøver å si seg bare en smule uenig, kan man bare svare: "Hva hvis det var ditt barn?!?"

Fantastisk debatt!!!!

Piglet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...