AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Herreguuuud jeg er så lei naboene! Jeg og samboer bor i et borettslag på 3 etasjer. Vi bor i første.Naboene over oss tramper noe så inn i granskauen til tider. Det rister i lamper og vitrineskapet, og lyspærer i taket ryker pga de tramper så hardt. Her om dagen trampet de så hardt over gulvet at jeg holdt på å klikke i vinkel, så jeg slo hardt i taket to ganger, og da ble det litt mindre tramping. Men det var bare den kvelden... Vi har fått nye naboer på andre siden av gangen. De har to hunder og en katt. To sånne små hunder som bjeffer HELE tiden. Det blir gjenklang i gangen og dette hører vi på så og si hele dagen. I går begynte det kl 8 på morgenen og varte til langt på ettermiddagen. Så hører man det på kvelden igjen. De bjeffer as we speak.. Jeg ble så irritert her om dagen at jeg gikk forbi verandaen deres og kikka inn i stuen deres for å se om de var hjemme, og jammen var de ikke det, og hundene står fortsatt og BJEFFER som faen selv om de er hjemme. Virker ikke som de går noe særlig tur med hundene sine, kan gå ute på gresset her i noen minutter og så går de inn igjen. Hunder må vel ha trim og turer fordi om de er små??Og ikke nok med det, så har vi de kjære naboene i 3 (!!) etasje, som ser på film på soverommet sitt 24/7, med åpent vindu. Det startet for ca en måned siden at jeg hørte folk som snakket når jeg la meg. Tenkte det sikkert var folk som gikk forbi på gangveien som slo av en prat, men det ble jo aldri borte. Og nå tror jeg at jeg har funnet årsaken, naboene i 3.etasje. De ser på film dagen lang, og lyden er DRIT HØY. Når vi har lagt oss har vi hørt kjempehøye filmlyder, snakking og roping fra tv'n til de i 3.etasje. I natt var det helt ekstremt høyt! Jeg og samboer er noen nattranglere til tider, og i natt fikk vi ikke lagt oss før kl var tre, og det var da disse naboene så på film også. Og dette har nå foregått i over 1 uke. Det virker ikke som de gjør noe annet enn å se på film på soverommet sitt, med ÅPENT vindu selvfølgelig. Det må da bli fryktelig kaldt der inne?? Gikk ut på verandaen ca kl 12 på dagen i går og hørte filmlyder fra soverommet deres da også. Skulle trodd det gikk ann å lukke igjen vinduet sitt når man sitter og ser på film på soverommet sitt med verdens HØYESTE lydt men.. Jeg vurderer snart å henge opp en lapp på døra til disse naboene og be dem lukke vinduet sitt når de ser på film på soverommet! Makan til irriterende naboer vi har fått altså Men naboen vår på venstre side, hører vi ikke et pip i fra, der er det stille som graven. Skal si det er forskjell på folk altså. Hva skal man gjøre med alt dette da? Sende klagebrev til sameiet? Anonymkode: 44b16...38b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 Sende klagebrev om alt det der? uff, du har vel ikke råd til å flytte? helt forferdelig å bo sånn .. Anonymkode: 74df0...6e9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Sende klagebrev om alt det der? uff, du har vel ikke råd til å flytte? helt forferdelig å bo sånn ..Anonymkode: 74df0...6e9Vi skal flytte til sommeren, og det er til et annet sted, så blir ikke noe flytting før da nei. Uff.. Anonymkode: 44b16...38b
Veslefrikk Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 Hvis man har så store problemer med å ha andre mennesker rundt seg så bør man ikke bo i blokk.Tviler på at det egentlig er naboene som er problemet her. Tror det er deg selv. 1
Millimani Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Sånn er det når man bor i blokker/borettslag. Tett på andre mennesker. Spesielt i første etasje. Man må nesten regne med litt. Alternativt kan du gjøre som jeg....flytte til en blokk hvor det bor bare oldinger. Der er det veldig rolig.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Hvis man har så store problemer med å ha andre mennesker rundt seg så bør man ikke bo i blokk.Tviler på at det egentlig er naboene som er problemet her. Tror det er deg selv.Har ikke problemer med å ha andre mennesker rundt meg, tvert i mot. Men når det blir irriterende, og stort sett 24/7, da blir man LEI! Det skal da kunne gå ann å ta litt hensyn til naboene sine! Vi hører på tramping og bjeffing så og si hele dagen, og når man endelig legger seg, da må man ligge å høre på filmeffekter, stemmer, roping, skyting osv fordi naboen i tredje etasje ser på film.Så nei, det er ikke jeg som er problemet her. Anonymkode: 44b16...38b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 Har ikke problemer med å ha andre mennesker rundt meg, tvert i mot. Men når det blir irriterende, og stort sett 24/7, da blir man LEI! Det skal da kunne gå ann å ta litt hensyn til naboene sine! Vi hører på tramping og bjeffing så og si hele dagen, og når man endelig legger seg, da må man ligge å høre på filmeffekter, stemmer, roping, skyting osv fordi naboen i tredje etasje ser på film.Så nei, det er ikke jeg som er problemet her.Anonymkode: 44b16...38bTviler på at du hører lydene fra tredje etaje og ned til første når de ser på film. Hvordan klarer du å skille ut lydene slik at du vet nøyaktig hvor de kommer fra?Jeg tror også at problemet ligger hos deg. Hvis man irritererer seg så voldsomt over andre så må man bo i en enebolig litt utenfor tettbygd område.Velger man å bo i blokk så er det dessverre lyder fra de som bor rundt en. Og hvis man først begynner å henge seg opp i det så blir det bare enda verre. Anonymkode: 0fd70...d4c 1
Millimani Skrevet 5. november 2015 #8 Skrevet 5. november 2015 Angående naboene i tredje etasje så er det noe du har rett til å klage på. Enten direkte til dem, eller via styret i borettslaget. I borettslag er det en regel som heter at man skal ta hensyn til naboene. Ikke støy og bråk etter kl 23:00 (noen steder også 22:00) pleier det å stå i husregler. At folk går eller løper over gulvene i etasjen over det må man bare tåle 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #9 Skrevet 5. november 2015 Send nå klage til styret da Anonymkode: 5adaa...5f9
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #10 Skrevet 5. november 2015 Jeg ville tatt det opp med sameiet på generelt grunnlag. Bedt de tatt opp regler og retningslinjer for ro i bygningen. Kanskje de fleste trenger en påminnelse? Føler med deg. Gled deg til å flytte du! Anonymkode: 78fc3...4a0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #11 Skrevet 5. november 2015 Tviler på at du hører lydene fra tredje etaje og ned til første når de ser på film. Hvordan klarer du å skille ut lydene slik at du vet nøyaktig hvor de kommer fra?Jeg tror også at problemet ligger hos deg. Hvis man irritererer seg så voldsomt over andre så må man bo i en enebolig litt utenfor tettbygd område.Velger man å bo i blokk så er det dessverre lyder fra de som bor rundt en. Og hvis man først begynner å henge seg opp i det så blir det bare enda verre. Anonymkode: 0fd70...d4cHerregud hva feiler det deg? Tror du virkelig jeg sitter og innbiller meg dette? Det er ikke en blokk vi bor i, men et borettslag som har 3 etasjer, med 5 leiligheter på hvert plan. Det er ikke såå høyt opp til 3.etasje. Jeg VET lydene kommer fra der, fordi jeg har stått på verandaen vår og sett opp til vinduet deres (når det har vært mørkt) og jeg ser lys som kommer fra tv'n deres, og jeg hører lyden kommer fra der. Til informasjon så så de på Mission Impossible her om dagen!Det skal tas hensyn til naboer i borettslaget, og det skal være stille etter kl 23.00 står det! Du hadde vel blitt irritert selv hvis du måtte ligge å høre på filmeffekter osv når du prøvde å sove?? Anonymkode: 44b16...38b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #12 Skrevet 5. november 2015 Angående naboene i tredje etasje så er det noe du har rett til å klage på. Enten direkte til dem, eller via styret i borettslaget. I borettslag er det en regel som heter at man skal ta hensyn til naboene. Ikke støy og bråk etter kl 23:00 (noen steder også 22:00) pleier det å stå i husregler. At folk går eller løper over gulvene i etasjen over det må man bare tåleJa det skal være stille etter 23.00.Nei de trampende naboene får vi ikke gjort noe med. Men det er i grunnen bjeffingen og de som ser på film som virkelig er plagsomt. Anonymkode: 44b16...38b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #13 Skrevet 5. november 2015 Jeg ville tatt det opp med sameiet på generelt grunnlag. Bedt de tatt opp regler og retningslinjer for ro i bygningen. Kanskje de fleste trenger en påminnelse? Føler med deg. Gled deg til å flytte du! Anonymkode: 78fc3...4a0Ja, det er sikkert lurt. Virker som de fleste trenger en påminnelse ja. Anonymkode: 44b16...38b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå