Gå til innhold

Skjult skjeling

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har barn med skjult skjeling? Min har blitt diagnotisert med det for et par år siden, i tillegg til skjeve hornhinner og lett langsynhet. Hun har aldri kommentert det tidligere at hun har problemer med dette eller hva hun ser, men ortipisten og øyelegen har diagnotisert. Men igår nevnte hun plutselig at hun føler seg litt rar i øyenene. Hun føler at den ene ser rett frem, mens den andre beveger seg litt til sida noen ganger.

Jeg ringte øyelegen/ortipisten idag, og de sa at vi ikke kunne få time før i januar. Er ikke dette litt akutt? Øyenene eller synet kan jo bli kjempe dårlig ila den tiden. Har dere noen erfaring med dette? De ba meg ta kontakt med egen lege eller barnelege (hun har epilepsi i tillegg) hvis det var akutt behov. Jeg vet jo ikke selv, om det er akutt behov eller ikke.

Jeg vet ikke helt. Noen råd å gi?

Anonymkode: 1ad5d...bbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av 123Sol
Skrevet

Fordi jeg vet ikke om jeg kan relatere det til øynene eller epilepsien. Hun har vanskelig epilepsi.

Skrevet (endret)

Sliter med nøyaktig det du skriver. Når jeg opplever at øynene går litt "fra hverandre" så er de rette, men for min del, skjer det når jeg blir sliten og ikke har brukt briller. Brukte lang tid på å finne ut hvorfor det skjedde, eller hvorfor jeg fikk den følelsen. Når jeg får sovet, våkner jeg opp med normalt syn. 

Sliter noe med synet når jeg kjører langt, så da er briller et must. Jo tidligere hun begynner, jo bedre. 

Bruker barnet ditt briller? 

edit: fikk diagnosen når jeg var rundt 12, er i midten av 20-årene i dag. Utviklet seg noe, men ikke noe heftig. 

Endret av dillyduzit
Skrevet

Sliter med nøyaktig det du skriver. Når jeg opplever at øynene går litt "fra hverandre" så er de rette, men for min del, skjer det når jeg blir sliten og ikke har brukt briller. Brukte lang tid på å finne ut hvorfor det skjedde, eller hvorfor jeg fikk den følelsen. Når jeg får sovet, våkner jeg opp med normalt syn. 

Sliter noe med synet når jeg kjører langt, så da er briller et must. Jo tidligere hun begynner, jo bedre. 

Bruker barnet ditt briller? 

Ja. Hun er 8 år, og har brukt briller i 2 år. Men som alle barn, så hender det at hun glemmer seg. Hun må minnes på det noen ganger. Kan vel si at hun bruker briller 80% av våken tid

Skrevet

Ja. Hun er 8 år, og har brukt briller i 2 år. Men som alle barn, så hender det at hun glemmer seg. Hun må minnes på det noen ganger. Kan vel si at hun bruker briller 80% av våken tid

Opplever hun "skjelingen" når hun ikke bruker brillene? Såfall må brillene på igjen. Eventuelt hadde det vært greit å sjekke styrken på glassene også, for å sjekke at de er riktige, og slik at øynene får jobbet med å holde seg rette (muskelen bak øyet that is) 

Skrevet

Opplever hun "skjelingen" når hun ikke bruker brillene? Såfall må brillene på igjen. Eventuelt hadde det vært greit å sjekke styrken på glassene også, for å sjekke at de er riktige, og slik at øynene får jobbet med å holde seg rette (muskelen bak øyet that is) 

For å være helt ærlig så husker jeg ikke om hun hadde briller på da hun sa det eller ikke. Kanskje jeg skal ta henne med til specsavers (der vi kjøpte brillene), og får sjekket styrken for egen regning. Hun følges i utg.pkt av øyelege/optiker på en øyeavdeling, men der kunne vi ikke få time før i januar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...