Gå til innhold

Ting som er typisk norsk...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Skal sende en liten pakke til en venninne i Canada, bare 'little nothings', men gjerne noe som er litt typisk norsk/skandinavisk/bergensk.

Tenkte iallefall å sette sammen en cd med norsk musikk, men noen som har flere ideer???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis hun bor i nærheten av sjømannskirken i Toronto, får hun tak i brunost og litt annet norsk mat.

Selv savner jeg;

Spekeskinke, salt godteri (dundersalt, heksehyl og sånn) og norske ukeblader og kryssord. Og norsk dip-mix!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vær oppmerksom på ulike tollbestemmelser, det er flere land som ikke lar deg føre inn bestemte artikler. Husker ikke hvor jeg har lest det, men det burde vel finnes på hjemmesidene til tollvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en del som synes det er stas med mynter fra andre land, og de norske femmerne og kronestykkene er jo litt spesielle siden det er hull i dem.

Kanskje noen sånne typiske postkortbilder? Elg i solnedgang, Karl Johan på 17. mai...? Sånne små dukker i bunad og alt som involverer troll og/eller nisser er også finfint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hele tiden lure på som hva er typisk norsk, er typisk norsk.

Min kone, som ikke er norsk, blir av og til grinete på dette, og sier "slutt å mase om det der! VÆR heller norsk!"

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gatekjøkken med det klingende navnet "Hamburger Hill" f. eks.... (Var det i Hokksund eller i Drammen, tro???) :roll:

Ikke at det kan sendes i posten, men muligens typisk norsk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, så rett så rett Milo :ler:

Også er jo Munch og Skriket fra Norge.

Å være en gretten stille surmulende smartass er også typisk Norsk :tunge1: Jeg vil si at Finnen heller er en deprimert alkoholiker :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gatekjøkken med det klingende navnet "Hamburger Hill" f. eks.... (Var det i Hokksund eller i Drammen, tro???)  :roll:  

Ikke at det kan sendes i posten, men muligens typisk norsk?

Ganske grotesk navn når en tenker på filmen med samme navn ja :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pt Calgary

jeg skulle selvfoelgelig oenske det var meg du skulle sende pakke til...tradisjonell norsk moenstret strikkelue eller pannebaand takk. vinteren er som du vet lang og kald her.

klem og hilsen fra lillen i calgary 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ONS, treghet, selvgodhet og arroganse. Matrielle og uten dypere innsikt.

Norge - et land helt uten innovasjon og muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...