Gå til innhold

Ingen vil være kompisen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann,er en man i begynnelsen av tyveårene som ikke har noen venner. Blir trist og sint når jeg ser på hvordan dette har seg,prøver å bli kjent med folk,sier hei når folk går forbi meg på høgskolen min,men de virker ikke som om de er så interesserte i å prate,er utadvent,ikke introvert,men skjønner ikke hvorfor jeg ikke får det til. Hva gjør jeg feil? Hvorfor er verden imot meg sånn her? Prøver så godt jeg kan å lage forandringer,men INGENTING funker.

f.eks når noen går forbi meg så begynner jeg med å hilse når begge to er på vei mot kantina. Spør om skole greier og hvordan de har det,men de virker ikke interesserte i å snakke tilbake til meg.

 

er jomfru og ukysset også,begynner å bli meget lei. Hjelper det å gå på byen å møte mennesker? har ingen venner så tenker å gå alene..............

.....................

.....................

Begynner å ta på å ikke ha noe sosialtliv............

Anonymkode: 923e7...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann,er en man i begynnelsen av tyveårene som ikke har noen venner. Blir trist og sint når jeg ser på hvordan dette har seg,prøver å bli kjent med folk,sier hei når folk går forbi meg på høgskolen min,men de virker ikke som om de er så interesserte i å prate,er utadvent,ikke introvert,men skjønner ikke hvorfor jeg ikke får det til. Hva gjør jeg feil? Hvorfor er verden imot meg sånn her? Prøver så godt jeg kan å lage forandringer,men INGENTING funker.

f.eks når noen går forbi meg så begynner jeg med å hilse når begge to er på vei mot kantina. Spør om skole greier og hvordan de har det,men de virker ikke interesserte i å snakke tilbake til meg.

 

er jomfru og ukysset også,begynner å bli meget lei. Hjelper det å gå på byen å møte mennesker? har ingen venner så tenker å gå alene..............

.....................

.....................

Begynner å ta på å ikke ha noe sosialtliv............

Anonymkode: 923e7...3e2

Føler med deg, og forstår at det der er ganske kjipt.  :(

Endret av Charmander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda @Charmander, jeg kan være vennen din.

Anonymkode: e4344...63d

Såklart.

Når sant skal sies aner ikke jeg hvordan folk som går på høyskole og universitet kommer i en situasjon uten venner. Jeg fikk så mange venner at det ble et problem for studiene for det var alltid "action". Hver dag, non-stop.

Prøv å finn ut om det er noen aktiviteter eller ting på siden av studiene som er relatert til skolen du går på, så treffer du også folk som kanskje har samme interesser.

Endret av Charmander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er lettest å bare møte opp på noen studentfester, osv, der pleier folk å være sosiale.  Samme om du har lyst på en jente. Mange studiefester har grov overvekt av jenter samt at mange jenter er mer imøtekommende på studentfester enn random ute på byen.

Anonymkode: b8ac3...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Woodstock

Tror nok det enkleste vil være å bli kjent med noen gjennom en aktivitet e.l. Du trenger ikke gjøre noe galt når du henvender deg til noen på skolen, men dette er ikke "normalen" her i Norge, og jeg tror faktisk folk kan bli litt satt ut av det. Har du en interesse eller aktivitet i bunn er det ofte enklere å starte et vennskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at det er lettest å bare møte opp på noen studentfester, osv, der pleier folk å være sosiale.  Samme om du har lyst på en jente. Mange studiefester har grov overvekt av jenter samt at mange jenter er mer imøtekommende på studentfester enn random ute på byen.

Anonymkode: b8ac3...fd1

vanskelig når man ikke blir invitert til noen studentfester.pendler så blir vanskelig å være på fest der jeg går på høgskole ettersom det er i et annet fylke. Kan prøve å dra på studentfester her i Oslo ettersom de fleste er åpne. Etter eksamen selvsagt.

Tror nok det enkleste vil være å bli kjent med noen gjennom en aktivitet e.l. Du trenger ikke gjøre noe galt når du henvender deg til noen på skolen, men dette er ikke "normalen" her i Norge, og jeg tror faktisk folk kan bli litt satt ut av det. Har du en interesse eller aktivitet i bunn er det ofte enklere å starte et vennskap.

Boksing,gaming er vel den eneste interessen jeg har,men problemet er at jeg allerede trener på treningsenter så blir litt meningsløst å starte på bokseklubb. Tenkte å starte på OSI bokseklubb,men igjen har treningsenteret allerede. Trodde å gå ut på byen var en mulighet,men i følge alle er det ikke ''normalt'' å få seg venner på noen som helst måte så betyr at jeg fuckings kommer til å være en venneløs dritt resten av livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare sosialisere deg og skravle med folk i alle mulige settinger,  aldri si nei til invitasjoner selv om du i utgangspunktet ikke har så lyst. 

Anonymkode: b862e...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..er det mulig å gå gjennom studietiden uten sosial kontakt? Høres merkelig ut. Ihvertfall om du drikker alkohol, er med på studentfester, kollokviegrupper, gruppearbeid etc. Når jeg begynte å studere var jeg ganske sjenert, enstøing og jomfru. Etter studiene hadde jeg fått masse venner/bekjentskaper, vært mye sosial og fått pult en hel mengde studiner.

Anonymkode: 98362...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare si at om måten du skriver på, reflekterer hvem du er, så ville ikke jeg hatt kontakt med deg heller. "Jeg er en venneløs dritt", og generelt måten du omtaler deg selv og din situasjon på. For meg sutrer du. For noen mennesker kan slik "sutring" og syn på seg selv, skinne godt igjennom. 

Jeg foreslår at du får deg en NY hobby/aktivitet, gaming er ut (særlig om du vil få deg et kvinnfolk, det er turn-off). Boksing er en ok aktivitet, men kanskje bytte ut treningssenteret med en bokseklubb? Du vil tydeligvis ikke begge deler. 

Anonymkode: 1c700...18f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare si at om måten du skriver på, reflekterer hvem du er, så ville ikke jeg hatt kontakt med deg heller. "Jeg er en venneløs dritt", og generelt måten du omtaler deg selv og din situasjon på. For meg sutrer du. For noen mennesker kan slik "sutring" og syn på seg selv, skinne godt igjennom. 

Jeg foreslår at du får deg en NY hobby/aktivitet, gaming er ut (særlig om du vil få deg et kvinnfolk, det er turn-off). Boksing er en ok aktivitet, men kanskje bytte ut treningssenteret med en bokseklubb? Du vil tydeligvis ikke begge deler. 

Anonymkode: 1c700...18f

For et svar til en ung gutt som sliter. 

 

Anonymkode: 5cdf7...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et svar til en ung gutt som sliter. 

 

Anonymkode: 5cdf7...c2f

Jeg sier saken rett frem. Jeg har et poeng også, og han bør ta det til seg - ikke som kritikk, men som råd. Jeg mente det nemlig ikke som kritikk, men vil du være venn med "en venneløs dritt"? Litt selvtillit er altså ikke å forakte... Og ikke minst; selvinnsikt. Er han en dritt? Jeg tror ikke det. Han er venneløs, men hvorfor? Noe ligger nok til grunn, jeg kan ikke fortelle hva det er, men fremtoningen i innleggene hans viser en sutrete side, synes jeg, og det er jo ikke attraktivt på noen måte. Beklager om jeg var for hard. Hadde han vært en 10 årig gutt, ville jeg formulert meg helt annerledes, men denne karen er vel over 18 og tåler å høre det. 

Anonymkode: 1c700...18f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare si at om måten du skriver på, reflekterer hvem du er, så ville ikke jeg hatt kontakt med deg heller. "Jeg er en venneløs dritt", og generelt måten du omtaler deg selv og din situasjon på. For meg sutrer du. For noen mennesker kan slik "sutring" og syn på seg selv, skinne godt igjennom. 

Jeg foreslår at du får deg en NY hobby/aktivitet, gaming er ut (særlig om du vil få deg et kvinnfolk, det er turn-off). Boksing er en ok aktivitet, men kanskje bytte ut treningssenteret med en bokseklubb? Du vil tydeligvis ikke begge deler. 

Anonymkode: 1c700...18f

For min del spiller det ingen rolle hva slags hobbyer en evt kjæreste har, bare han har en (og er litt fysisk aktiv)! Da kan nemlig jeg bruke tid på mine hobbyer uten å ha dårlig samvittighet for å være opptatt med andre ting enn han som sitter alene hjemme og furter. 

Ts; Kom deg ut, bytt til boksesenter, få deg en til sosial hobby og dra på noen tinderdates bare for å komme deg ut blant folk innimellom.

Anonymkode: 607e2...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier saken rett frem. Jeg har et poeng også, og han bør ta det til seg - ikke som kritikk, men som råd. Jeg mente det nemlig ikke som kritikk, men vil du være venn med "en venneløs dritt"? Litt selvtillit er altså ikke å forakte... Og ikke minst; selvinnsikt. Er han en dritt? Jeg tror ikke det. Han er venneløs, men hvorfor? Noe ligger nok til grunn, jeg kan ikke fortelle hva det er, men fremtoningen i innleggene hans viser en sutrete side, synes jeg, og det er jo ikke attraktivt på noen måte. Beklager om jeg var for hard. Hadde han vært en 10 årig gutt, ville jeg formulert meg helt annerledes, men denne karen er vel over 18 og tåler å høre det. 

Anonymkode: 1c700...18f

Da leste vi innlegget forskjellig, for jeg oppfattet det ikke på den måten i det hele tatt. Jeg synes du er frekk og viser lite forståelse for problemstillingen til ts. 

Anonymkode: 5cdf7...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,er en man i begynnelsen av tyveårene som ikke har noen venner. Blir trist og sint når jeg ser på hvordan dette har seg,prøver å bli kjent med folk,sier hei når folk går forbi meg på høgskolen min,men de virker ikke som om de er så interesserte i å prate,er utadvent,ikke introvert,men skjønner ikke hvorfor jeg ikke får det til. Hva gjør jeg feil? Hvorfor er verden imot meg sånn her? Prøver så godt jeg kan å lage forandringer,men INGENTING funker.

f.eks når noen går forbi meg så begynner jeg med å hilse når begge to er på vei mot kantina. Spør om skole greier og hvordan de har det,men de virker ikke interesserte i å snakke tilbake til meg.

 

er jomfru og ukysset også,begynner å bli meget lei. Hjelper det å gå på byen å møte mennesker? har ingen venner så tenker å gå alene..............

.....................

.....................

Begynner å ta på å ikke ha noe sosialtliv............

Anonymkode: 923e7...3e2

Hei

Sier som flere andre her. Begynn med en eller annen hobby, eller sportsklubb, det er lettere å få venner med felles interesser. 
Forstår godt at dette er vanskelig for deg, har du ingen du kan snakke med? Slektning, venner i fra hjemstedet ditt, osv.

Anonymkode: 5cdf7...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leste vi innlegget forskjellig, for jeg oppfattet det ikke på den måten i det hele tatt. Jeg synes du er frekk og viser lite forståelse for problemstillingen til ts. 

Anonymkode: 5cdf7...c2f

Men nå er du klar over det, uavhengig av hvordan du leste det.

Anonymkode: 1c700...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner veldig godt hvordan det er. Tida mi på Høyskolen var noe dritt sosialt sett, selv om jeg hadde en kjæreste (som jeg nå er gift med) men han gikk ikke på samme høyskole som meg da. 

 

Prøv å melde deg inn i ulike studentforeninger (kor, politikk, frivillig arbeid etc.) og bli kjent med folk der. Det er lettere å bli kjent med folk på slike steder føler jeg.

 

Lykke til!

Anonymkode: 5c812...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg bare si at om måten du skriver på, reflekterer hvem du er, så ville ikke jeg hatt kontakt med deg heller. "Jeg er en venneløs dritt", og generelt måten du omtaler deg selv og din situasjon på. For meg sutrer du. For noen mennesker kan slik "sutring" og syn på seg selv, skinne godt igjennom. 

Jeg foreslår at du får deg en NY hobby/aktivitet, gaming er ut (særlig om du vil få deg et kvinnfolk, det er turn-off). Boksing er en ok aktivitet, men kanskje bytte ut treningssenteret med en bokseklubb? Du vil tydeligvis ikke begge deler. 

Anonymkode: 1c700...18f

Bare nevner at jeg lover 100% at jeg ikke er sånn,du merker det ikke. Sutrer ikke eller no når jeg møter mennesker,er veldig åpen og imøtekommende,bare nevner det. Du hadde ikke merket at jeg var venneløs om vi hadde møttes ,nevner ikke dette for noen heller.

Anonymkode: 923e7...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

And for the record. Han duden som jeg siterte virka ikke frekk,kanskje litt azz,men det er null stress ettersom det virka som om han mente vel,men ettersom dette viste en ''sutrete'' side av meg,så må man jo tenke hva dette sier om deg,for sånn du leste innleget mitt som om jeg var sutrete,høres du ut som en drittunge som fortjener en på tryne. Som sagt så kan man ikke bedømme ut fra innlegg ettersom jeg ikke tror du er det som jeg nå nevnte,bare at du utrykker deg på den måten jeg utrykka meg når jeg starta tråden. Just saying

Anonymkode: 923e7...3e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

And for the record. Han duden som jeg siterte virka ikke frekk,kanskje litt azz,men det er null stress ettersom det virka som om han mente vel,men ettersom dette viste en ''sutrete'' side av meg,så må man jo tenke hva dette sier om deg,for sånn du leste innleget mitt som om jeg var sutrete,høres du ut som en drittunge som fortjener en på tryne. Som sagt så kan man ikke bedømme ut fra innlegg ettersom jeg ikke tror du er det som jeg nå nevnte,bare at du utrykker deg på den måten jeg utrykka meg når jeg starta tråden. Just saying

Anonymkode: 923e7...3e2

Jeg er en dame. Mer jente, faktisk. Sikkert ikke stort eldre enn deg, vil jeg tro. Nå virker du ekstremt umoden, bare så det er sagt. Det er heller ikke attraktivt på noen måter. Du forstår ikke hva jeg skrev heller, jeg antar det skyldes din mentale alder. Nå er jeg frekk, men jeg mener det ikke vondt. 

Anonymkode: 1c700...18f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...