Gå til innhold

Sinneproblemer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg blir fortere sint en andre mennesker. Er en 19 år ganmel jente og helt fra barneskolen har folk elsket å erte meg fordi jeg blir veldig fort sint. Det er sånn enda og jeg tror ofte jeg over reagerer i de fleste situasjoner og i tilegg klarer jeg ikke å legge ting bak meg. Er fortsatt sint pga hendelser som har skjedd som jeg ikke kan gjøre noe med. Jeg er utrolig optatt av hevn, om noen gjør noe mot meg er jeg sinnt helt til jeg får tatt hevn på en eller annen måte. Og for eksempel når jeg ble ranet av en taxisjåfør i utlandet, det at jeg viste han fingeren og kalte han rasshøl holder selvfølgelig ikke for meg, jeg er drit forbanna enda og jeg vet at jeg aldri kan få tatt hevn, og som dere sikkert kan skjønne er det utrolig irriterende å ha det sånn, i og med at man ikke alltid har mulighet til å ta igjen på de som er slemme mot deg. Så det jeg lurer på er hvordan jeg kan roe meg ned? Hvordan jeg kan komme meg over hendelser og hvordan jeg kan slutte å bli veldig fort irritert? Jeg lever med utrolig mye sinne inni meg fra hendelser som har skjedd og jeg føler det bygger seg mer og mer opp, jeg kommer til å eksplodere en dag og jeg er redd for hva jeg kan være istand til å gjøre!

Anonymkode: 895c8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror du må prøve å tenke mye på omvendt psykologi. Tenk at de andre gjerne ønsker å se en slik sint reaksjon hos deg, og da må du ta deg selv i nakken så fort som mulig når en slik situasjon dukker opp for å klare å gi dem helt motsatt respons. Da blir det ikke noe gøy for de andre.

 

Sånn ellers er det kanskje bra å gå til en psykolog for å snakke med en fagperson om hvordan du kan bli mer balansert?

Anonymkode: b70a1...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Det var et bra tips, får begynne å tenke sånn

Anonymkode: 895c8...afc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt Familievernkontoret i din by/ditt område. Det er jevnlig kurs i sinnemestring og du kan få hjelp der. Om du ikke føler for å ta et av kursene, kan du få samtale med en av behandlerne. 

Du er dyktig som ser at du har dette problemet, og er villig til å søke hjelp før det skjer noe. En modig avgjørelse. Jeg ønsker deg lykke til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Det skal jeg gjøre, tusen takk!

Anonymkode: 895c8...afc

Tror også du trenger hjelp til dette,og det må jo være utrolig belastende å ha så mye sinne i seg!

Tror kanskje noe mer ligger under her,for sinne er som regel bare uttrykk for andre følelser,å bli såret,krenket osv.

Veldig bra at du vil jobbe med dette,og skjønner godt at det blir forferdelig slitsomt å være så sint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror også du trenger hjelp til dette,og det må jo være utrolig belastende å ha så mye sinne i seg!

Tror kanskje noe mer ligger under her,for sinne er som regel bare uttrykk for andre følelser,å bli såret,krenket osv.

Veldig bra at du vil jobbe med dette,og skjønner godt at det blir forferdelig slitsomt å være så sint.

ja det ligger jo mere under.. Men det er hendelser som har skjedd i fortiden som jeg ikke kan gjøre noe med. Det er jo utrolig slitsomt å leve med men får følge rådene over her og håpe det hjelper 

Anonymkode: 895c8...afc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tell til ti, og pust.

Anonymkode: d87b1...3f4

Hehe, om det bare hadde vært så enkelt ;)

Anonymkode: 895c8...afc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

ja det ligger jo mere under.. Men det er hendelser som har skjedd i fortiden som jeg ikke kan gjøre noe med. Det er jo utrolig slitsomt å leve med men får følge rådene over her og håpe det hjelper 

Anonymkode: 895c8...afc

 

Nei,du kan ikke redde fortiden,men du kan få motivasjon til å redde fremtiden.Og det gjør det jo vanskelig med all aggresjon.Du får vel tøffe tak,og husk at det er en del av livet.Så lenge du har et mål,og den selvinnsikt du har,så kommer du deg videre du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...