Gå til innhold

Er det bare meg? Tamponger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det bare meg som får helt noia når man skal skifte tamponger? Jeg mener, jeg gjør det jo på autopilot. Tenker ikke over det noe særlig, bare bytter under toalettbesøk. Men, så kan det gå en stund og jeg tenker "bytta jeg? Tok jeg ut den gamle?". Det blir som å kjøre bil. Plutselig er man i oppkjørselen uten helt å tenke over hvordan man havnet der. Det er ren vane, men likevel.. "Tok jeg ut den gamle først? Bytta jeg?" Inn på toalettet for å sjekke. Joda, det er en ny tampong der. Tar den ut. Glemte jeg å fjerne den gamle? Ned på huk, må kjenne etter. Nei, kjenner ingenting. Setter i ny tampong. Men likevel.. Så er den jævla tanken der.. "Tok jeg den ut??". 

Jeg får helt hetta. Selv er jeg jo 90% sikker på at jeg husker det. Bruker jo tross alt den rosa esken fra OB. De tar plass.. For å si det sånn.

Er jeg alene om å tenke sånn? Har nesten angst etter å skulle glemme. 

Anonymkode: d1f69...330

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri lurt på om jeg allerede hadde en tampong oppi nei. 

Jeg får en mild "nedpress"-følelse når den begynner å bli full, så jeg har heller ingen problemer med å vite om det er lenge siden jeg har byttet. 

Anonymkode: 2f80b...c83

Skrevet

Nei, det har aldri skjedd. Jeg vet jo at jeg har byttet den.

Skrevet

Har ikke glemt å skifte, men har glemt å bytte (tydeligvis :P ). Fant en gang to luringer oppi der. Spesielt.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke glemt å skifte, men har glemt å bytte (tydeligvis :P ). Fant en gang to luringer oppi der. Spesielt.

Haha, den som leter finner.

• Liker 2
Gjest Raindrops
Skrevet

Haha, jeg tenker på det samme av og til, men tror jeg hadde merket det om jeg hadde puttet oppi en ny sammen med den gamle. Har også glemt å ta i ny et par ganger, men heldgvis merket det ganske fort. Det virker litt slitsomt å bli så panisk over det da, tenker du slik hver eneste gang?

Skrevet

Jeg tenker sånn om mye. Sånn "låste jeg døra og slo av kaffetrakteren?" Så ser jeg etter en ekstra gang.

Skrevet

Haha, jeg tenker på det samme av og til, men tror jeg hadde merket det om jeg hadde puttet oppi en ny sammen med den gamle. Har også glemt å ta i ny et par ganger, men heldgvis merket det ganske fort. Det virker litt slitsomt å bli så panisk over det da, tenker du slik hver eneste gang?

Haha, nei, ikke hver gang. Det ville vært slitsomt. Men de gangene jeg virkelig er på autopilot blir jeg usikker. Har aldri glemt før, men har hørt mange skrekkhistorier! Haha :-) 

Gjest Raindrops
Skrevet

Haha, nei, ikke hver gang. Det ville vært slitsomt. Men de gangene jeg virkelig er på autopilot blir jeg usikker. Har aldri glemt før, men har hørt mange skrekkhistorier! Haha :-) 

Ja, jeg tror det er litt kjipt når det først skjer. En gammel venninne av meg hadde sex i stupfylla en gang da vi var en del yngre, og glemte at hun hadde tampong. Gjett hvem som måtte til legevakten dagen etter for å få den ut igjen, og det var etter at moren hennes hadde prøvd :ler:

Skrevet

Oi, jeg blir så imponert...? over at det i det hele tatt går an å skifte tamponger på autopilot.. Jeg har aldri klart å få tampong inn i skjeden uten å være veldig kåt/våt (med de minste tampongene også), altså får det til, men det er jo vondt/ubehagelig og forstår virkelig ikke at dere ikke synes det er vondt å presse inn en tampong og velger å bruke dette. Blir bare så fascinert av det, ikke noe feil med dere altså, blir bare så satt ut at det går an å skifte tamponger så enkelt liksom... 

Anonymkode: 6af5a...224

Skrevet

Det har absolutt skjedd.... ikke i edru tilstand da, men når jeg våkner opp morgenen etter og bare "huh, nappet jeg ut tampongen eller før jeg la på et bind"....

Kjipeste er den panikktanken idet jeg ruller rundt i halmen med mannen min og begynner å tenke på om den tampongen er ute.... 

(har gått bra til nå, ikke glemt av. Bank i bordet)

Gjest Raindrops
Skrevet

Oi, jeg blir så imponert...? over at det i det hele tatt går an å skifte tamponger på autopilot.. Jeg har aldri klart å få tampong inn i skjeden uten å være veldig kåt/våt (med de minste tampongene også), altså får det til, men det er jo vondt/ubehagelig og forstår virkelig ikke at dere ikke synes det er vondt å presse inn en tampong og velger å bruke dette. Blir bare så fascinert av det, ikke noe feil med dere altså, blir bare så satt ut at det går an å skifte tamponger så enkelt liksom... 

Er du helt tørr i skjeden til vanlig da? Det er bare da jeg synes det er ubehagelig, men stort sett så er det jo et relativt fuktig miljø der nede.

Skrevet

Du? Blod er vått altså :fnise:

Anonymkode: 0f69d...cbb

Skrevet

Du? Blod er vått altså :fnise:

Anonymkode: 0f69d...cbb

Hehe :) Jeg får det likevel ikke til.. Det gjør bare vondt og får den ikke inn uten at jeg bruker veldig lang tid og så er det så ubehagelig... Føler at når jeg er kåt så er det vått på en helt annen måte enn det er med litt blod.. :) 

Skrevet

Hehe :) Jeg får det likevel ikke til.. Det gjør bare vondt og får den ikke inn uten at jeg bruker veldig lang tid og så er det så ubehagelig... Føler at når jeg er kåt så er det vått på en helt annen måte enn det er med litt blod.. :) 

Man er vel i tillegg litt øm der den uka. Noen er kanskje litt mer sensitive enn andre, men tror absolutt ingen (men man skal vel aldri si aldri?) får nytelse av å sette inn tamponger..

Skrevet

Jeg har hørt en del skrekkhistorier fra venner. F.eks ei mistet tråden og endte opp på legevakten. Ei klarte å putte en gul tampong feil vei, med plastikken på. En av hennes første erfaringer med tamponger, så det kan være grunnen :P 
Ei hadde to oppi, skjedd flere ganger hos henne, spesielt i fylla. 

Kan ta meg selv i å tenke "fack, tok jeg i en ny en? når skiftet jeg sist?". 
Også må jeg ta den ut og sett i en ny en, for å være sikker. 
Det er fordi jeg har disse skrekk historiene i bakhodet, og tenker sjeldent over at jeg skifter tampong.

Jeg har såpass svak og uproblematisk mensen at jeg tenker ikke noe over det. 3 dager med tampong, to dager med truseinnlegg, ferdig. De tre siste dagene bruker jeg truseinnlegg hjemme, tampong ute. 
Skifter vær 3 time ca, men om natten våkner jeg automatisk etter 5-6 timer for å gå på do. Gjør det til vanlig også. Så da skifter jeg og den er ikke halvfull en gang, på den verste dagen. Ja jeg sover med tampong de tre første dagene. 
Så sånn sett er jeg ganske heldig. Så det kommer og går på et blunk, og tenker ikke stort over det. Så da tar jeg meg selv i å tenke "har jeg mensen nå? Har jeg skiftet tampong?" osv. 

Anonymkode: 85654...bbf

Gjest Gjest_Snerk
Skrevet

Egentlig er evnen ganske så naturgitt for min del, men så stas at man kan imponere! Nå flotter jeg meg litt ekstra med det faktum at jeg kan få en blå OB inn i skjeden uten problemer. 

Skrevet

Det er nettopp det du har, angst. Angst i form av tvangstanker. Har du hatt problemer med slike plagsomme tanker om andre ting, eller bare rundt tamponger? :)

Skrevet

Det er nettopp det du har, angst. Angst i form av tvangstanker. Har du hatt problemer med slike plagsomme tanker om andre ting, eller bare rundt tamponger? :)

Syns ikke du skal være så rask å diagnosere. Nei, har ingen andre "tvangstanker". Når jeg sier "nesten angst" er det jo fordi det blir feil av meg å si at jeg har det. Er et ubehag av å ikke huske hva man har gjort.

Skrevet

Det hender, spesielt på fylla. Har hendt flere enn 1 gang at jeg har våknet dagen derpå med to tamponger oppi der:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...