Gå til innhold

Har noen her vært i India?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eller finnes det allerede en India tråd her inne? 

Jeg og kjæresten fikk lyst til å ta en tur til India i vår, og planlegger da å dra til Delhi og/eller Mumbai. 

Noen som har erfaringer her inne? Hvis det ikke blir India reiser vi til Dubai, har hørt mye bra om stedet fra kollegaer og stemoren min. 

Anonymkode: 53b10...099

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, et spennende reisemål! Hva lurer du på?

Skrevet

Ja, et spennende reisemål! Hva lurer du på?

Bestilte du et guidet opplegg? (Vi har sett på en 15 dagers tur via Kilroy. Virket som et veldig bra opplegg.)

Hvilke byer var du i?

Opplevde du eller noen av de du reiste med, noe spesielt mye mageproblemer? (Har lest mye om dette på nett, men har selv en venninne som har vært der, som ikke fikk noe problemer med dette.)

Er det dyrt der, med middag på resturant eller shopping? Hva koster typisk en lunsj/middag på en helt ok resturant der nede? 

Er alkoholen billig, og har de et bra/trygt uteliv?

:-)

Skrevet (endret)

Jeg tar meg frihet til å svare, selv om du spurte noen andre :)

Bestilte du et guidet opplegg? (Vi har sett på en 15 dagers tur via Kilroy. Virket som et veldig bra opplegg.)

Nei, vi var to personer som reiste rundt på egenhånd. Den største utfordringen var alt rotet rundt kjøp av togbilletter (gå dit, nei hit, "nei, vi har ikke billetter", "joda, vi har billetter", luringer som forsøkte å utnytte turister, osv.) Det går helt fint hvis man er litt reisevant, men hvis man føler seg usikker er det mye bedre å bli med på en gruppetur.

Hvilke byer var du i?

Delhi, Agra, Jaipur, Ranthambore nasjonalpark, Chandigarh og Shimla.

Opplevde du eller noen av de du reiste med, noe spesielt mye mageproblemer? (Har lest mye om dette på nett, men har selv en venninne som har vært der, som ikke fikk noe problemer med dette.)

Nei, ingenting, men vi spiste for det meste på vestlige restaurantkjeder (Ja, vi er kjedelige når det gjelder mat.)

Er det dyrt der, med middag på resturant eller shopping? Hva koster typisk en lunsj/middag på en helt ok resturant der nede? 

Det kommer an på hva og hvor du spiser. Vi holdt oss som sagt til vestlig mat, og det kostet omtrent ingenting. For eksempel får man en stor pizza til 30 kroner.

Det undersøkte jeg ikke. 

Endret av I all verden
Skrevet

Jeg har kjempelyst til å reise til India, blir eventuelt alene og vil helst unngå gruppereiser. Noen som har reist til India alene? Lyst til å besøke landsbyer.

Anonymkode: 4f391...347

Skrevet

Jeg tar meg frihet til å svare, selv om du spurte noen andre :)

Nei, vi var to personer som reiste rundt på egenhånd. Den største utfordringen var alt rotet rundt kjøp av togbilletter (gå dit, nei hit, "nei, vi har ikke billetter", "joda, vi har billetter", luringer som forsøkte å utnytte turister, osv.) Det går helt fint hvis man er litt reisevant, men hvis man føler seg usikker er det mye bedre å bli med på en gruppetur.

Hvilke byer var du i?

Delhi, Agra, Jaipur, Ranthambore nasjonalpark, Chandigarh og Shimla.

Nei, ingenting, men vi spiste for det meste på vestlige restaurantkjeder (Ja, vi er kjedelige når det gjelder mat.)

Det kommer an på hva og hvor du spiser. Vi holdt oss som sagt til vestlig mat, og det kostet omtrent ingenting. For eksempel får man en stor pizza til 30 kroner.

Det undersøkte jeg ikke. 

Takk for svar likevel. Vi har tenkt å bestille et guidet opplegg, men har enda ikke bestemt oss for om vi vil ta ruten som ender i Goa, eller Katmandu i Nepal. Mye som frister :-) 

Skrevet

Har vært i India, og det var langt ifra mitt favorittreisemål. Vi var to personer på backpacking på egenhånd, men det er noen år siden. Var i India i en måned, i Dehli og området rundt (Agra, Jaipur, Jodpur, Udaipur etc.). Fascinerende land, men følte oss utrygge mange steder (og vi er veldig reisevante), mye som ikke "fungerte", mange ubehagelige opplevelser med enkeltmennesker, mageproblemer etc. Slipper kanskje noe av dette når du reiser på gruppetur, og ting kan ha skjedd på noen år, men ingen anbefaling herfra altså. 

Skrevet

Jeg har kjempelyst til å reise til India, blir eventuelt alene og vil helst unngå gruppereiser. Noen som har reist til India alene? Lyst til å besøke landsbyer.

Anonymkode: 4f391...347

Jeg ville aldri i verden reist alene til India som kvinne. Personlig kommer jeg aldri til å sette mine bein i det landet uansett om jeg skulle hatt med reisefølge, eller ei på grunn av alle de voldtektssakene som har vært om det stedet. Ja, det er et stort land men litt forsiktige bør man være. Tenkt deg om en ekstra gang er mitt råd.

Anonymkode: 1b5df...f27

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg ville aldri i verden reist alene til India som kvinne. Personlig kommer jeg aldri til å sette mine bein i det landet uansett om jeg skulle hatt med reisefølge, eller ei på grunn av alle de voldtektssakene som har vært om det stedet. Ja, det er et stort land men litt forsiktige bør man være. Tenkt deg om en ekstra gang er mitt råd.

Anonymkode: 1b5df...f27

Skal man alltid stole blindt på alt det grusomme man leser i nyhetene, og bare ta det i betraktning,  så bør man være redd for å dra svært mange steder i verden. Kjenner en del kvinner jeg (noen uten menn også), som har vært i India, og de klarte seg utmerket. Det finnes utrolige hyggelige folk i India også, tro det eller ei. Tror folk bør lese seg skikkelig opp om landet før de uttaler seg. Gjerne ta en titt på div. reiseblogger, kan være bedre kilde de, enn VG. Fæle folk, og dårlig holdninger, finnes i alle land ;-)

Endret av smartbimbo
Endret tekst
  • Liker 2
Skrevet

Har vært i India tre ganger. Første gang var ting relativt linet opp i begynnelsen, da jeg var der i forbindelse med studier. De andre gangene bare dro jeg. Kunne godt tenkt meg å tatt sånn gruppereise, man får jo sett de typiske turistgreiene, men anbefales også å utforske på egen hånd.. 

Hvilke byer var du i?

Vært i Delhi, Agra, Raipur, Jashpur, Goa og Pune.

Jeg opplevde ikke det. En i reisefølget mitt var uggen en dag. Spiste tilogmed streetfood (noe som de fleste reisesider ikke anbefaler, men..som var fantastisk!).

Kommer an på hvor du er! En bedre middag med rødvin i Goa kostet ca 45 kroner for to personer. Det er billigere på steder som ikke er typisk turistplasser.

Alkoholen er billig ja... Utelivet i Goa var fantastisk.

:-)

Jeg har reist som enslig kvinne, og det har gått kjempebra! Tok tilogmed nattbuss fra Goa til Pune uten en eneste ubehagelig opplevelse. Men, jeg har opplevd flørtende menn, der noen er vanskelige å bli kvitt. Da har jeg bare vært tydelig og bedt de holde seg unna. Det er likevel flest av de gode og herlige menneskene. Har lært meg å følge magefølelsen, og blitt kjent med fantastiske mennesker. Noen av de jeg traff der, er blitt noen av mine nærmeste venner!

Anonymkode: 2c195...dc6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...