Gå til innhold

Strikker feil, felling


Gjest HerName

Anbefalte innlegg

Gjest HerName

Krise i heimen! Holder på med felling av en lue nå og oppdaget at jeg har gjort det feil. Skulle strikke 6r og 2 sammen, men har heller strikken 5r og 2 sammen. Er det noen her som har gode tips til hva jeg kan gjøre for å fikse opp i det? Som dere kanskje skjønner så er jeg en nybegynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du felle av en lue i toppen uten mønster? Da er ikke dette så veldig farlig, lua blir bare litt fortere fellt av. Følger du oppskriften videre fra å felle med fem og nedover så er eneste problemet at lua kan bli litt mindre rund og litt kortere. Rekk opp og fell på nytt om du er nøye på det.

Anonymkode: 54115...798

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du strikket langt forbi felleraden? Om ikke så ville jeg "strikket tilbake", altså rekke opp mens strikketøyet fortsatt sitter på pinnene. Du stikker bare venstre pinne inn i masken under den som er "i bruk" på høyre pinne, løfter masken av pinnen den satt på og drar ut tråden, så det samme med neste maske. Retningen blir motsatt vei av den vanlige, altså baklengs strikking. Det er ikke så mye jobb når det er en lue, og du slipper å miste masker og få jobben med å plukke de opp igjen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...