Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor mange telys holder passer det å ha på stuebordet? Kjøkkenbordet? Tv benken? Sånne små telys holdere. Det er nok smak og behag men lurer på hva dere mener da jeg ha lett for å ta helt av med masse lys på bordene. Jeg er redd det blir for mye å holde rent eller for mye pynt at alt drukner i overflod på en måte. Dumt spørsmål men... Er det finest å feks å ha få eller mange? To på hvert bord eller fem eller ti?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Less is more".

To-tre på stuebordet og kanskje to på eventuelt andre flater.

Anonymkode: 26cdd...2e0

Skrevet

Her brenner det i skrivende stund 18 telys og 4 kubbelys :sjenert: Elsker å brenne lys, for det gir skikkelig koselig stemning i stua. Har bare to telysholdere på selve stuebordet, da.

Anonymkode: 0e683...13c

Skrevet

Husk brannfaren. Har du brannteppe hengende i nærheten? Telys regnes av brannvesenet som det mest brannfarlige av alle levende lys.....

Anonymkode: 1befc...001

Skrevet (endret)

koselig med lys

Endret av Neah
Skrevet

Jeg visste ikke at telys var det mest brannfarlige av alle lys. Vet du hvorfor det? 

• Liker 1
Skrevet

Brannfare ja, telys kan være litt uberegnelige, og plutselig skyter flammen opp noen cm (5-7 cm mener jeg å ha lest)

Men tenk også over at den røyken som kommer når man blåser ut stearinlys er giftig, så lurt å eventuelt begrense stearinlys bruken, men iallefall lufte ut rommet idet man slukker dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...