Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp flyttet og utleier sier at han har fått depositumet men ikke husleien. Jeg har vært inne i nettbanken og sjekket, den har blitt trukket fra min konto og står som betalt til kontonummeret han gav meg. Hvis han har oppgitt feil kontonummer, kan han da kreve at jeg betaler husleien på nytt, eller er det hans problem? (Jeg skjønner jo at hvis han har oppgitt feil kontonummer så skal jeg betale til et annet neste gang, men leien for denne måneden) Jeg merket betalingen slik han ønsker også, men navn, leilighetsnummer, adresse og måned.

Jeg er jo ikke så gira på å betale dobbelt hvis han har gjort feil...

Anonymkode: ee488...e92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ringe banken og spørre hvem som er eier av det oppgitte kontonummeret? Utleier har fått depositumet, men depositum skal stå på felles konto som dere oppretter i fellesskap i banken. Er dette gjort? Utleier har ikke lov til å ha depositum på sin egen konto, selv om mange gjør dette. 

Anonymkode: faacf...b4b

• Liker 1
Skrevet

Kunne aldri tenkt meg at du måtte betale dobbelt om han har oppgitt feil kontonummer. Sørg bare for å beholde meldingen fra utleier med kontonummeret, osv. Ja, du må betale leie, men det er vel også opp til utleieren å oppgi rett opplysninger. Nei, om han har skrevet at du skal betale inn til et kontonummer som er feil, og du har gjort det, så trur jeg ikke du må betale inn mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...