AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Hei!! Vet ikke om jeg får lov å skrive om dette her. Bare til å slette om det er for drøyt. Ok dette er tragisk! Jeg har hatt et liv som om jeg har levd i helvete og fremdeles gjør det. Jeg er så lei. Jeg har vært utsatt for seksuelle overgrep, vold, total omsorgsvikt og bla bla bla til jeg var 18 og kom meg ut av det selv. Etter alt dette har jeg fått enormt med angst. For å si det sånn har ikke noe liv. Familie har jeg ikke for de forklarte jeg ovenfor. Venner har jeg ikke. Jeg har angst fpr ALT. Jeg har dratt til legevakten flere ganger fordi jeg vil ta selvmord osv... også får jeg aldrii noe slikkelig oppfølging. Ja jeg går til psykolog nå. Og han mener jeg ikke kan gå til han mer siden det offentlige bare kan tilby meg 1 år med psykolig hjelp.?? At jeg må få hjelp av sykepleiere og gå til privat psykolog. Akkurat som jeg har råd til det når jeg har for mye angst til å jobbe og går på nav. Greit men da kan jeg bare gå å ta selvmord da for jeg er tydligvis bare en plage. Og feks når jeg fortalte at jeg våknet opp midt på natten å trodde jeg var i helvete og hadde hjertebank som bare det og at det sjedde jevnlig ba han meg dra til en prest for han kunne ikke hjelpe meg med det. Men uansett nå kommer problemet. Jeg dro til legevakten i dag fordi jeg vil helst ikke ta selvmord. Jeg vil jo ha hjelp. Og legen der sa han fiksa ny vurderings time i morgen(sånn at eg får mer hjelp) og var kjempe forståelsesfull. og ble sjokka når eg sa det om psykologen min sa eg måtte gå til prest!Også etter eg drar. Ca sånn 30 minutter senere får eg en melding fra det psykolog greiene også e det psykologen min eg skal snakke med... hva gjør jeg nå??? Jeg ba desperat om hjelp og jeg får han psykologen som ba meg dra til en prest. Nå ønsker jeg bare mer å ta livet mitt. sykt uflaks! Men hva hadde dere gjort? Jeg er helt desperat på hjelp. Takk for svar på forhånd!! Anonymkode: 5a326...722
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 Jeg tror du kan be om å bytte psykolog dersom det ikke fungerer. Målet er jo at du skal få det bedre, og det er ikke mulig dersom du ikke har kjemi med psykologen. Det er ikke uvanlig at pasienter besøker flere psykologer før de finner en som fungerer. Anonymkode: ad453...641
Gjest Wano91 Skrevet 3. november 2015 #3 Skrevet 3. november 2015 (endret) Men om jeg ringer å spørr i dag får jeg ny i morgen da? Kan det skje at eg ikke kan få ny i morgen også får han vite at eg spurte om ny? Blir så stressa av dette! Endret 3. november 2015 av Wano91 Vil være anonym
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #5 Skrevet 3. november 2015 Du kan ikke bytte psykolog på dagen. Ved bytte må du forvente noe ventetid. Forøvrig er det ikke legen som avgjør hvilken psykolog du får snakke med. Psykologen din har kanskje vakt, dersom det var snakk om en form for akutt-time. Anonymkode: 339c0...331
Millimani Skrevet 3. november 2015 #6 Skrevet 3. november 2015 Men om jeg ringer å spørr i dag får jeg ny i morgen da? Kan det skje at eg ikke kan få ny i morgen også får han vite at eg spurte om ny? Blir så stressa av dette! Du skulle jo rett og slett fortalt den legen på legevakten om den psykologen du ikke var fornøyd med. Så ville den legen antakelig sett etter en annen før han evt "måtte" plassere deg hos den du ikke liker
Avalon Skrevet 3. november 2015 #7 Skrevet 3. november 2015 Jeg må dessverre stenge tråden din ettersom det ikke er tillatt med selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Jeg vil oppfordre deg til å heller ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. - Avalon, mod
Fremhevede innlegg