AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #1 Skrevet 2. november 2015 Hva betyr egentlig karma? Hører så ofte at folk sier bare "karma", eller "karma is the shit" eller lignende, og føler meg like dum hver gang fordi jeg skjønner egentlig ikke hva som menes. Så jeg bare ler det bort og skifter tema, haha. Hva menes egentlig? Anonymkode: a0c84...ea4
Cashbah Skrevet 2. november 2015 #2 Skrevet 2. november 2015 Hvorfor ikke bare google...?? Gjør du gode ting, skjer gode ting med deg.
Fredsmegleren Skrevet 2. november 2015 #3 Skrevet 2. november 2015 Kort fortalt så er karma i buddhisme et resultat av handlinger.
Gjest Margit Spat Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 Omsatt til norsk kan man vel si noe i retning av at "man får som fortjent".
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Hvorfor ikke bare google...?? Gjør du gode ting, skjer gode ting med deg.Jeg prøvde, men fant ikke noe godt svar. Sikter liksom til hva som menes spesifikt når folk bare sier "karma", eller "karma is the shit", eller "dårlig karma". Hva mener de når de sier det til meg? Fikk feks. snap av en jeg er litt close med, hvor det bare sto "karma gjelder", hva mener han?? Anonymkode: a0c84...ea4
Cashbah Skrevet 2. november 2015 #6 Skrevet 2. november 2015 Jeg prøvde, men fant ikke noe godt svar. Sikter liksom til hva som menes spesifikt når folk bare sier "karma", eller "karma is the shit", eller "dårlig karma". Hva mener de når de sier det til meg? Fikk feks. snap av en jeg er litt close med, hvor det bare sto "karma gjelder", hva mener han?? Anonymkode: a0c84...ea4Hvis du har dårlig karma betyr det at universet er "imot deg" og kommer til å ta igjen ved at noe kjipt skjer. Gjør du gode gjerninger har du god karma, og da vil gode ting skje deg. Jeg aner ikke hva snapen handlet om, det kommer jo helt an på situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #7 Skrevet 2. november 2015 Hvis du har dårlig karma betyr det at universet er "imot deg" og kommer til å ta igjen ved at noe kjipt skjer. Gjør du gode gjerninger har du god karma, og da vil gode ting skje deg. Jeg aner ikke hva snapen handlet om, det kommer jo helt an på situasjonen.Vet ikke helt, men jeg har kanskje vært litt dårlig på å ta kontakt med han i det siste, og bare svart kort på det han har skrevet og ikke spurt noe videre, hvis du skjønner. Men skjønner ikke hva han sikter til uansett Anonymkode: a0c84...ea4
Gjest Skrevet 2. november 2015 #8 Skrevet 2. november 2015 Kort fortalt så er karma i buddhisme et resultat av handlinger.I Hinduisme er det i tillegg et resultat av handlinger i tidligere liv. I vår vestlige verden tenker jeg at det er litt kardemommelov og fornuftige valg som gjør at du får god karma.
Vox_populi Skrevet 3. november 2015 #9 Skrevet 3. november 2015 føler meg like dum hver gang fordi jeg skjønner egentlig ikke hva som menes.Fortsett med det! Det er ingenting å forstå; det er bare noe religiøst babbel uten forankring i virkeligheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå