Gå til innhold

Foretrekker blonde menn, blonde kvinner?

Blonde menn foretrekker blondiner?  

1 stemme

1. 1. Hva syns du er rent fysisk mer attraktivt?

• Blond mann, foretrekker blondiner
      1
    • Blond mann, foretrekker brunetter
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heii :) Før noen påpeker hvor teit dette er (jeg vet,jeg vet) og at alle menn er individuelle - jeg er klar over det. 

Greia er at jeg alltid har vært fysisk tiltrukket av blonde menn, og dessverre aldri av menn med brunt eller mørkere hår (og trekk).

Jeg selv er brunette; brunt hår og blå øyne. Når jeg tenker over dette, blir jeg nesten alltid "approached" av menn med samme trekk som meg. Selvfølgelig har dette ikke noe å si i et forhold, men jeg foretrekker utelukkende kun blonde menn. Kanskje jeg er en person som tiltrekkes av motsetninger, vanskelig å sette fingeren på dette.

Jeg lurer da altså på dette av ren nysgjerrighet, og hadde satt stor pris på innvendinger! :) 

Ha en fortsatt så fin dag :blomst:

Anonymkode: 2b319...230

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mørke blondt / lys brun håret mann. Hårfarge har lite betydning. 

Skrevet

Det er forsket på at menn med blå øyne foretrekker damer med blå øyne. Grunnen til dette er at  mannen raskt vil skjønne at barnet den blåøyde damen eventuelt får ikke er hans om det har brune øyne.  Kanskje dette også gjelder blondt hår? 

Skrevet

Jeg har brunt hår og grønn/brune øyne, alltid likt mørke menn. Og det er få blonde menn som har likt meg. Han jeg fikk barn med, hadde blå øyne, og våres barn har selvfølgelig min øyenfarge.

Anonymkode: a0d53...409

Skrevet

Det er forsket på at menn med blå øyne foretrekker damer med blå øyne. Grunnen til dette er at  mannen raskt vil skjønne at barnet den blåøyde damen eventuelt får ikke er hans om det har brune øyne.  Kanskje dette også gjelder blondt hår? 

Dette er feil da blå øyne er et recessivt gen og dermed er det en god sjangs for at to foreldre med blå øyne får et barn med brune øyne siden sistnevnte er dominant. Derfor gjelder dette heller ikke for hårfarge. F.eks: begge mine foreldre har mørkt brunt hår. Jeg og min bror har blondt hår. 

Anonymkode: 53b7f...039

Skrevet

Dette er feil da blå øyne er et recessivt gen og dermed er det en god sjangs for at to foreldre med blå øyne får et barn med brune øyne siden sistnevnte er dominant. Derfor gjelder dette heller ikke for hårfarge. F.eks: begge mine foreldre har mørkt brunt hår. Jeg og min bror har blondt hår. 

Dette er jo hvertfall feil. Nettopp fordi blå øyne er et recessivt gen vil begge foreldre med blå øyne kun ha gener for blå øyne. Altså vil det ikke være noen mulighet for at barnet kan få brune øyne dersom begge foreldre har blå ;)

Anonymkode: 73d92...5ac

• Liker 3
Skrevet

Begge foreldrene mine har blå øyne, jeg har grønne. 

Anonymkode: 98961...401

Skrevet

Dette er jo hvertfall feil. Nettopp fordi blå øyne er et recessivt gen vil begge foreldre med blå øyne kun ha gener for blå øyne. Altså vil det ikke være noen mulighet for at barnet kan få brune øyne dersom begge foreldre har blå ;)

Anonymkode: 73d92...5ac

Feil. Man kan ha genet for brune øyne selv om man har blå øyne. Jeg selv har gen for både brune og blå øyne, mens det var det grønne som slo ut. Mens begge mine søsken har blå øyne. Det du lærte på VGS er en svært forenklet forklaring av dette og blir dermed feil. Jeg har derimot studert dette :) Så tror det er lurt at du leser deg opp før du kommer med disse blunketegnene ;)

• Liker 1
Skrevet

Ja og nei. Det finnes blonde menn som gjør det og det finnes blonde menn som foretrekker menn. Men det er sikkert, de færreste menn ønsker et livsvarig forhold med en kvinne på grunn av hennes ytre. 

Anonymkode: f7ad0...560

Skrevet

Feil. Man kan ha genet for brune øyne selv om man har blå øyne. Jeg selv har gen for både brune og blå øyne, mens det var det grønne som slo ut. Mens begge mine søsken har blå øyne. Det du lærte på VGS er en svært forenklet forklaring av dette og blir dermed feil. Jeg har derimot studert dette :) Så tror det er lurt at du leser deg opp før du kommer med disse blunketegnene ;)

Grønne er samme genkode som brune så da bekrefter du egentlig regelen, to blåøyde kan ikke få brunøyde barn, men to brunøyde kan få 25% blåøyde barn :)

Skrevet

Grønne er samme genkode som brune så da bekrefter du egentlig regelen, to blåøyde kan ikke få brunøyde barn, men to brunøyde kan få 25% blåøyde barn :)

kan dere vær så snill lese dere opp så jeg slipper å gjenta meg selv til det uendelige? Begge mine foreldre har blå, jeg har grønne øyne. 

Det er noe som heter mutasjoner. Les i stedet for å hevde ting som er feil. Jeg gidder ikke gjenta meg selv igjen  

• Liker 1
Skrevet

Ja! Har blond hår og foretrekker blondiner :)

Anonymkode: 7c5b2...471

Skrevet

kan dere vær så snill lese dere opp så jeg slipper å gjenta meg selv til det uendelige? Begge mine foreldre har blå, jeg har grønne øyne. 

Det er noe som heter mutasjoner. Les i stedet for å hevde ting som er feil. Jeg gidder ikke gjenta meg selv igjen  

Jepp det gjør det og takk og lov for det ellers hadde vi vel ikke krøpet opp på land enda, men mutasjoner tilhører sjeldenhetene I en sånn grad at jeg ville forstått en blåøyd mann som ville ha DNA test hvis han fikk et brunøyd barn med en blåød kvnne;) Men det er forenklet ja. Er faktisk litt belest om dette da jeg allid får kommentarer på min blåøyde sønn som har en brunøyd pappa :)

Skrevet

Heii :) Før noen påpeker hvor teit dette er (jeg vet,jeg vet) og at alle menn er individuelle - jeg er klar over det. 

Greia er at jeg alltid har vært fysisk tiltrukket av blonde menn, og dessverre aldri av menn med brunt eller mørkere hår (og trekk).

Jeg selv er brunette; brunt hår og blå øyne. Når jeg tenker over dette, blir jeg nesten alltid "approached" av menn med samme trekk som meg. Selvfølgelig har dette ikke noe å si i et forhold, men jeg foretrekker utelukkende kun blonde menn. Kanskje jeg er en person som tiltrekkes av motsetninger, vanskelig å sette fingeren på dette.

Jeg lurer da altså på dette av ren nysgjerrighet, og hadde satt stor pris på innvendinger! :) 

Ha en fortsatt så fin dag :blomst:

preferanser for hårfarge er nok helt vilkårlig. Mannen min er blond og blåøyd men falt for meg som er brunette med grønne øyne. 

Anonymkode: 18159...a6c

Skrevet

Jeg tror at...

Av kulturelt betingede årsaker, tiltrekkes menn generelt av blonde kvinner i større grad en av mørke. (Det er nå bare dumt, det da, men vi får ikke gjort noe med det her og nå - mer på oss som er mer pragmatiske og kan gå for både brunetter og svarthårede). Siden menn tiltrekkes av blondiner generelt, vil også blonde menn trekkes mer av blondiner. Jeg tror du også vil oppdage at skallede menn tiltrekkes mer av blondiner enn av skallede kvinner.

Skrevet

Jeg tror at...

Av kulturelt betingede årsaker, tiltrekkes menn generelt av blonde kvinner i større grad en av mørke. (Det er nå bare dumt, det da, men vi får ikke gjort noe med det her og nå - mer på oss som er mer pragmatiske og kan gå for både brunetter og svarthårede). Siden menn tiltrekkes av blondiner generelt, vil også blonde menn trekkes mer av blondiner. Jeg tror du også vil oppdage at skallede menn tiltrekkes mer av blondiner enn av skallede kvinner.

Dette! Jeg tror også at evolusjonslæren har noe å si her, det du nevner med blant annet at menn generelt tiltrekkes mer av blondiner (selv om alle artikler på nettet mener det motsatte da menn visst synes at brunetter er mer "wifematerial"). Nå er jeg ikke mørk som i mørkere i hudfargen, har normalt lys hud og mørkere hår. 

Skrevet

Vær så snill og ikke spor av med snakk om gener og øyenfarge, det er ikke tema her :) 

Skrevet

Jeg skulle ønske at det var slik at de med de samme fargene tiltrakk seg hverandre, men sånn tror jeg nok ikke at det er! :P Jeg har brunt hår og brune øyne, og skulle gjerne hatt en norsk gutt/mann med brunt hår og brune øyne :) Men jeg tiltrekker meg bare gutter med det "klassiske norske utseendet." Gjerne kommunefarget eller blondt hår og blå øyne. Og siden jeg ikke synes det er noe tiltrekkende, så funker jo ikke det. Men jeg har ikke gitt opp jakten ennå! ;)

Anonymkode: 8fbdd...1ae

Skrevet

Gutter tiltrekkes av blondiner. Menn tiltrekkes av brunetter som Megan Fox og Angelina Jolie. 

Punktum. 

Anonymkode: b450c...9d1

Gjest Belle âme
Skrevet

Eg er ganske blond, kjæresten er blond.

stemmer i alle fall her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...