Gå til innhold

Smerter i ledd ++

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Er en dame på 32 år.

I mai 2014 fikk jeg betennelse i venstre håndledd. Det ble 14 mnd med konstant smerter. Det hente at jeg lå våken om nettene pga pulserende smerter. Begge var vonde men venstre var helt klart værst. Når høsten 2014 kom begynte hele kroppen å hangle. Vondt i små ledd, spes fingrene. Usymetriske. Smerter i muskler å leddfester. Ofte følelsen av å få influensa men det forblir med de leddsmertene som kommer før influensa. Litt smerter som kommer å går i større ledd men ikke noe ille vondt som feks i venstre håndledd. Legen aner ikke hva det er. Henviser til mr av div betente ledd og til revmatalog.

Januar 2015 intense smerter i venstre hofte. Sliter med løping, og etter hvert også gange på de værste dagene. Smertene varer i 4 mnd. Mr viser en cyste i hofta men lege mener dette ikke skaper noe smerte.Prøver vimovo å en type til uten bedring. Hjelper litt på de generelle muskelsmertene. Muskelsmertene er forøvrig som å få dype knivstikk rett i muskelen, raskt å intenst.

Pga tidligere kreft (kun kirurisk behandling) sørger oppfølingslegen til skikkelig sjekk med rtg med tanke på tilbakefall å spredning. Heldigvis ingen funn.

Kommer til revmatalog i juli å da er både håndledd og hoft smertefri. Så revm. finner ingenting. Men misstenker psoriasis arteritt pga både mor å bestefar har dette. Har ikke psoriasis men psoriasis arteritt kunne starte slik før utbrudd i hud. Eller at det kunne bare være sånn hele tiden. Men skriver i epikrisen at ved neste leddsmerte så skulle jeg henvises tilbake.

Nå for 4-5 uker siden oppstår samme hofte smerter, bare i motsatt hofte. Det er så vondt! Har smertefrie netter å ikke spesielt stiv om morgenen men blir ille vondt under bevegelse. Å gå ett lengre stykke på noen km uten hvile er forferdelig. Springe med poden fra bilen å inn i bsrnehagen er ikke mulig, halter når jeg springer pga smerte. Det er vondt når beinet føres ned å treffer bakken, opp fra bakken å opp igjen smertefritt. 

Legen nekter for at det er noe revmatisk å nektet å henvise meg tross det som står i epikrisen. Skrev ut 14dagers kur på vimovo..funket ikke.

Gått nå lenge å aner ikke hva som feiler skrotten å da googles det å leses det om alt. Noen som har gode råd? Noen som vet hvem i feks trondheim man kan oppsøke for bedre hjelp??

Er en relativt aktiv dame så trening er en viktig del av livet mitt å være så hemmet er frustrerende :( 

Noen som kjenner symtomene å kan gi en pekepinn på hva det kan være?

All svar mottaes med stor takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...