Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo men så lite? Ingenting på papiret liksom bare en dråpe i trusa. 

Skal på kontroll hos jordmor I dag så tenkte å si fra da. Det holder vel??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle sammen! Holder på å sprekke av lykke her jeg ligger på pasienthotellet og ser på mannen som har sovende lillebror på brystet :rodmer: 

Blodspor kan tyde på livmorhals som forandrer seg @LilleMy1989 og kan være et tegn på at noe er i gjære! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: så kos!

Forhåpentligvis ;) Men ingenting nytt utenom det så jeg vet ikke. Føden tok det helt med ro hvertfall :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Takk alle sammen! Holder på å sprekke av lykke her jeg ligger på pasienthotellet og ser på mannen som har sovende lillebror på brystet :rodmer: 

Åh graulerer så masse @Frøken Vims :rodmer: Det høres helt nydelig ut!! Kos dere så utrolig mye nå med det lille vidunderet :strix: Du har gjort en kjempejobb!!! :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Jo men så lite? Ingenting på papiret liksom bare en dråpe i trusa. 

Skal på kontroll hos jordmor I dag så tenkte å si fra da. Det holder vel??? 

20 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Forhåpentligvis ;) Men ingenting nytt utenom det så jeg vet ikke. Føden tok det helt med ro hvertfall :hoho: 

Det er nok bare et tegn på at ting er i bevegelse nede i livmorhalsen, men verdt å gi beskjed om til jordmor på kontroll idag :Nikke: Føden tar sånt med knusende ro ja :ler: Dette er hverdagskost for dem! Dessuten er du godt inne i uke 37, så de tar deg nok ikke inn før du har litt mer tegn til fødsel enn en dråpe blod..men greit å ha snakket med dem sikkert :jepp: Spennende da!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo inne i siste fase @LilleMy1989, kan godt hende det er noe i gjære. 

Eneste jeg har er en mørbanka følelse nedentil, samtidig forventer jeg ikke at mini kommer på en stund. :fnise:Mannen sitter og sukker hver gang han ser en liten nyfødt, mens Vesla sier dikke dikke og er myk i bevegelsene. :fnise: Jeg derimot, er full av nerver og hormonene er et endeløst kaos.  Grugleder meg til fødselen, selv om jeg har gått gjennom det en gang før. Håper jo jeg får en repetisjon av forrige gang (sånn halvveis). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken Vims skrev:

Gratulerer så masse! Det hørtes aldeles nydelig ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Diddles skrev:

Det er nok bare et tegn på at ting er i bevegelse nede i livmorhalsen, men verdt å gi beskjed om til jordmor på kontroll idag :Nikke: Føden tar sånt med knusende ro ja :ler: Dette er hverdagskost for dem! Dessuten er du godt inne i uke 37, så de tar deg nok ikke inn før du har litt mer tegn til fødsel enn en dråpe blod..men greit å ha snakket med dem sikkert :jepp: Spennende da!! 

Haha ja jeg er ikke særlig hysterisk selv men leste flere plasser at man skulle ringe. Sitter selvfølgelig og håper at jeg kjenner noe mer etterhvert og at det faktisk er tegningsblødning og ikke noe annet kjedelig! Har hatt to episoder med "rar" følelse i magen, nesten som at han beveger seg, kanskje det er sammentrekning? Liksom trykk både nede og oppe men kjennes helt lett. 

Håper nesten jordmor vil sjekke modning :jepp: 

1 minutt siden, Emiliania skrev:

Du er jo inne i siste fase @LilleMy1989, kan godt hende det er noe i gjære. 

Eneste jeg har er en mørbanka følelse nedentil, samtidig forventer jeg ikke at mini kommer på en stund. :fnise:Mannen sitter og sukker hver gang han ser en liten nyfødt, mens Vesla sier dikke dikke og er myk i bevegelsene. :fnise: Jeg derimot, er full av nerver og hormonene er et endeløst kaos.  Grugleder meg til fødselen, selv om jeg har gått gjennom det en gang før. Håper jo jeg får en repetisjon av forrige gang (sånn halvveis). 

:skya:Juhu! 

Har samme følelsen her. Drit vondt i symfysen og bekken. Hele høna kjennes øm altså! Jeg bare "dette bør bety at han gjør seg klar" :opplyser: 

Søt flokk du har ;) Bra de gleder seg og er spente :) De slipper jo alle hormoner og "bivirkninger" :fnise:  Bortsett fra mannen da... Det går vel ut over dem av og til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Haha ja jeg er ikke særlig hysterisk selv men leste flere plasser at man skulle ringe. Sitter selvfølgelig og håper at jeg kjenner noe mer etterhvert og at det faktisk er tegningsblødning og ikke noe annet kjedelig! Har hatt to episoder med "rar" følelse i magen, nesten som at han beveger seg, kanskje det er sammentrekning? Liksom trykk både nede og oppe men kjennes helt lett. 

Håper nesten jordmor vil sjekke modning :jepp: 

Sånn jeg husker det så var jeg ikke i tvil om at det var rier som startet - det var helt annerledes enn alt annet jeg hadde gått og kjent på i en halv evighet..men dette er jo forskjell fra kvinne til kvinne og fødsel til fødsel! Blir jo spennende å høre da, om det virkelig er igang hos deg :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LilleMy1989 skrev:

:skya:Juhu! 

Har samme følelsen her. Drit vondt i symfysen og bekken. Hele høna kjennes øm altså! Jeg bare "dette bør bety at han gjør seg klar" :opplyser: 

Søt flokk du har ;) Bra de gleder seg og er spente :) De slipper jo alle hormoner og "bivirkninger" :fnise:  Bortsett fra mannen da... Det går vel ut over dem av og til :P

Er slitsomt med den følelsen egentlig, selv om jeg kanskje ikke har så mye vondt. Føler bare alt stivner til der nede og at jeg har hatt meg en heftig runde i senga. :fnise: Fødsler er veldig individuelt, jeg hadde en rar murrende følelse i ryggen og magen, det var annerledes enn modningsriene. Noen kjenner knapt nok noen ting før de står der på sykehuset med litt ubehag og 8 cm. 

De er utrolig skjønne. :jepp: Mannen har fått veldig liten dose av gæren kvinne, men nå i det siste har paranoiaen slått over meg, så han har nok måttet belage seg litt på det. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sier så, at man vet. 

Off, jeg har ikke tålmodighet til dette :P Jeg er sånn som må vite alt :hoho: Han beveger seg hvertfall mye inni der til å være så tidlig på dag ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende @LilleMy1989:popcorn:

Og @Frøken Vims Altså åååh :rodmer: Gleder meg sånn til tiden som kommer jeg også. Og gleder meg til å se mannen som stolt far til et lite knøtt!

Her er det i alle fall garantert lite som skjer med det første. Han ligger godt oppunder ribbeina og knuffer. Magen har plutselig tatt et realt byks i størrelse og alt begynner å bli temmelig tungt. Å ta på / av strømper og sko, bøye seg og generelt være like aktiv er slitsomt. Jeg føler på at alt er tiltak :P Så... blir nok sittende mye i sofaen og se på serier og hekle fremover. Kanskje jeg rekker å ferdigstille noen av de halvferdige prosjektene mine og oppdatere instagramen med noen nye heklerier. Her om dagen var jeg også innom Stoff og stil og skaffet seleklyper og smokkeringer, så nå skal det hekles smokkelenker også ;) 

PS: Hvordan går det med dere andre som har termin snart? @Aaula @Luux @Skogkløver ? :) 

Endret av Sjela
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite som skjer her, bortsett fra at kynnerne har begynt å bli strammere og vondere. Men jeg velger å tro at det bare er tull og ikke noen tegn på noen ting, og at jeg skal gå tre uker til... 38+4, fortsatt ganske tidlig at det skjer noe! Riktignok ikke i min familie (har vel satt familierekord i svangerskapslengde nå), men jeg blir bare utålmodig av å tro at min kropp fungerer sånn som min mor og søsters ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjedelig for sin egen del å sammenligne med familie @Surriball Jeg gjør det samme, og glemmer helt at baby også kan komme først etter termin :P I mitt hode føder jeg like tidlig som min mor: 2 uker før termin. Er litt ambivalent i forhold til det også i og med man taper jo de 3 ukene før termin med permisjon om ungen kommer før, men på slutten er man såpass lei at det kanskje ikke gjør noe :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg fikk vedtaksbrevet fra Nav i dag, og da bestemte jeg at jeg må gå til termin! Har permisjon til 3 mai, hvis knøttet kommer to uker før må jeg jo på jobb i april allerede. Altså, ain't gonna happen! :ohmy: altså, jeg skjønner jo rasjonaliteten bak at vi mister (deler av) de 3 ukene hvis vi føder før termin, men syns likevel det er litt dårlig gjort, syns staten kunne vært litt raus og sagt at perm er perm, ferdig snakka, du mister ingenting. Hadde gitt nav mindre arbeid også med at de må endre vedtaket igjen etter fødsel. Men, men. 

Jeg har overhodet ingen tegn på at kroppen forbereder seg til fødsel heller, så har god tro på at det ikke skjer noe før termin. Mannen innførte sexnekt for flere måneder siden så sånne sprell blir det heller lite av hvis jeg blir lei. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...