Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Slenger meg med her inne. Bedre sent enn aldri 😊. Jeg har termin 2 juli, så knapt en mnd igjen om mini blir inne til termin. Vi venter en liten gutt. Er så utålmodig etter å få hilse på ham snart 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det er en haremsbukse @Diddles Jeg kjøpte bare denne jeg :) Håper du kan oppdatere oss om skoene er gode og passelige i størrelsen. For da vurderer jeg de samme :) Skulle du ha med deg 2 sett? Et par du kan dusje med og et par du kan bruke ellers på sykehuset? Og hvor kjøpte du forresten den sprayen? Ble jo litt nysgjerrig. Vet ikke akkurat hvordan det kjennes etter å ha født :fnise: I og med flere er fornøyde med sprayen så vil en vel tro at den ikke svir. Det høres i alle fall veldig behagelig ut som hjelp om man er sår og øm der nede :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Sjela skrev:

Jeg vet ikke om det er en haremsbukse @Diddles Jeg kjøpte bare denne jeg  Håper du kan oppdatere oss om skoene er gode og passelige i størrelsen. For da vurderer jeg de samme  Skulle du ha med deg 2 sett? Et par du kan dusje med og et par du kan bruke ellers på sykehuset? Og hvor kjøpte du forresten den sprayen? Ble jo litt nysgjerrig. Vet ikke akkurat hvordan det kjennes etter å ha født  I og med flere er fornøyde med sprayen så vil en vel tro at den ikke svir. Det høres i alle fall veldig behagelig ut som hjelp om man er sår og øm der nede  

Ja, nei det var ikke den jeg mente - finner ikke den jeg mener på nettsiden :sur: Men den ser jo veldig okei ut den du har kjøpt også :Nikke: Viktigste er jo at det er en myk bukse med plass til DIGRE bind :fnise: 

Skal stikke innom posten og hente pakken fra Zalando nå snart, før jeg henter Liten i bhg - så skal jeg gi lyd fra meg når jeg har prøvd de på! Ser de har spenner, så det går an å regulere hvor stramme de skal være..håper de passer!! Utenom de badesandalene tar jeg med meg Eccosandalene mine - til å gå med sånn utenom..de er vanvittig gode å gå i :pls: og siden det ikke er lov å gå på sokkelesten tenker jeg det er greit å ha gode innesko istedet for bare tøfler liksom..jeg snubler alltid når jeg går i tøfler :sjenert: 

Sprayen (og ammesalven) kjøpte jeg hos Skinlove, kjapp levering :jepp: Produktene fra Skinlove er ikke testet på dyr og inneholder ingen kjemikalier:tommelopp: Jeg kjøpte ammesalve, rumpesalve og ammete derfra også...noen må snart legge inn en shoppestopp på meg :ler: Tenkte jeg skulle teste sprayen ut etter barbering f.eks, da er jo huden litt sånn utsatt..ser ellers at av de 6 omtalene på Skinlove sine sider er det ingen som sier produktet svir, men at det derimot har en kjølende, lindrende effekt - og at den lukter godt! Og et stort pluss for at den kan sprayes med opp-ned så man slipper å leke akrobat for å treffe der det skal :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sommerfugel79 skrev:

Slenger meg med her inne. Bedre sent enn aldri 😊. Jeg har termin 2 juli, så knapt en mnd igjen om mini blir inne til termin. Vi venter en liten gutt. Er så utålmodig etter å få hilse på ham snart 😊

Velkommen! :)

Jeg tror jeg skal satse på at joggebuksa mi fra før graviditeten passer igjen, jeg, og kanskje en pysjbukse eller to. Så kan jeg vel heller ha med ei gravidbukse jeg kan dra på meg akkurat når vi får besøk :) regner med at magen ikke blir helt flat på sekundet ungen er ute ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sommerfugel79 skrev:

Velkommen! Og gratulerer med en liten gutt! :jepp: Vi venter også en liten gutt, i slutten av juli :) 

--- 

Har flere joggebukser som er løse, så kommer vel bare til å bruke de når mini er på utsiden! I verste fall så har jeg gravidjoggebukser og gravidbuksene mine. Magen forventer jeg ikke å være flat etter fødsel, slik var det med Vesla hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var å prøvde noen bukser i går. Ble bare irritert. Alle havnet under magen og var dermed ikke noe gode å ha på 🙄. Som resten av dere nevner over, så regner jeg ikke med at magen går tilbake til normal igjen med en gang. Tror jeg må finne noen gode vide bukser med høyt liv. Mye fine bukser i butikken, mennsommerens mote er ikke laget for oss som er kuleformet nå 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Surriball skrev:

Velkommen! :)

Jeg tror jeg skal satse på at joggebuksa mi fra før graviditeten passer igjen, jeg, og kanskje en pysjbukse eller to. Så kan jeg vel heller ha med ei gravidbukse jeg kan dra på meg akkurat når vi får besøk :) regner med at magen ikke blir helt flat på sekundet ungen er ute ;)

Tusen takk og gratulerer selv.

7 minutter siden, Emiliania skrev:

Velkommen! Og gratulerer med en liten gutt! :jepp: Vi venter også en liten gutt, i slutten av juli :) 

--- 

Har flere joggebukser som er løse, så kommer vel bare til å bruke de når mini er på utsiden! I verste fall så har jeg gravidjoggebukser og gravidbuksene mine. Magen forventer jeg ikke å være flat etter fødsel, slik var det med Vesla hvertfall. 

Tusen takk og gratulerer med en liten gutt. Blir spennende å bli guttemamma for første gang 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GulSol

Tredje trimester! Jippi! :hoppendeglad:

I dag er det jordmorkontroll som står på timeplanen. Mannen ville ikke være med denne gangen, jordmora fikk han visst til å føle seg litt uvelkommen sist. Teit av henne å virke kald mot pappaer, men ok, det går jo helt fint alene. 

Jeg prøvde nettopp terminkalkulatoren til altformamma.no. Fylte inn min siste mens i midten av november. Så står det at befruktningen skjedde 30. desember? 1,5 måned etter mens? Og at antatt termin er 1 måned etter den jeg har fått fastsatt? Er denne kalkulatoren helt på trynet, eller? Kan noen av dere prøve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har opplevd jernmangel og b12 mangel i svangerskapet? Må ta b12 injeksjoner annenhver dag nå. Utrolig trøtt og sliten og i ørska så glemte jeg å spørre legen hvordan opplegget ble framover, etter injeksjonene er tatt (skal ringe han, men ønsket å høre rundt inntil videre). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men føler meg fullstendig utslitt om dagen.  Har vel vart i nesten to uker nå. Orker ingenting omtrent. Tror nok magetrollet tar alt jeg har for tiden :P Har jo heller ikke gått opp i vekt på snart en mnd så tydelig at det ikke finnes energi til overs ;)

Tror altså ikke at det er noe mangel hos meg men at det kommer av at jeg straks er høygravid :P Og lever på et kosthold uten "noe ekstra" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
11 minutter siden, Surriball skrev:

Er det når man har 40 dager igjen til termin at man er høygravid?

Jepp! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anubiel

Er ikke mye ekstra energi å spore her om dagen, i alle fall. Men vet ikke om det er pga. manglende vitaminer eller bare at det generelt er kort tid igjen til termin.

Når jeg kommer hjem fra jobb gjør jeg stort sett ikke annet enn å sitte i sofaen. Tar meg gjerne en høneblund også. I går sov jeg nesten tre timer etter jobb, men var likevel kjempetrøtt igjen på kvelden og sov som en stein i natt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det det begynte med hos meg. Kunne sovne hvor som helst og var svimmel og generelt helt gåen. Ble jo litt bekymret og ba legen om å ta litt blodprøver og de viste lav i b12 og jern. Jeg var jo relativt glad for det, for det lar seg jo fikse. Begynte å bli redd for at det her liksom skulle vere normalt på slutten.. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vitamin D mangel, har fremdeles litt lavt nivå. Var veldig sliten i første trimester, så de testet det for sikkerhets skyld. Måtte selv bare ta vitamin D tabletter. Er fryktelig sliten i dag, men det har blitt så lite søvn den siste tiden. Våkner opp om natta av alle slags lyder, i tillegg er jeg overtrøtt på kvelden, så får jo ikke sovet før kl. 23. I tillegg har eldstemann funnet ut at 6 om morgenen er en fin tid å stå opp på. Har allerede advart Vesla at mamma er veldig sliten, sånn at hu vet det. :fnise: zzzzzzzzzzzzzz, vil sove!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, har visst vært høygravid en hel dag allerede! Nå begynner det virkelig å nærme seg!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har verdens beste venner og familie som overrasket meg med babyshower i går. Hadde ingen anelse og trodde jeg skulle på idolfinalen. Ble passe satt ut når jeg kom inn døra etter en slitsom og varm dag på jobb. Var kjempeheldig og fikk masse fine gaver, deriblandt babyseng og babynest. Det kommer veldig godt med, nå er det ikke mye igjen som mangler på utstyrslisten :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...