Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016

Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Gjest Anubiel

Jeg er i uke 16 i dag og er veldig usikker på om jeg kjenner noe eller ikke. Innimellom tror jeg at jeg har kjent det, men det er på feil sted i magen, oppe til høyre, så jeg tipper det heller er noe jeg har spist! Ungen ligger jo ikke der...

Angående å fortelle det på jobb, så er jeg veldig i tvil. Sjefen vet om det, hun fikk vite det veldig tidlig, fordi vi hadde medarbeidersamtaler der det for meg bare ble uærlig å diskutere hva jeg skulle gjøre bl.a. etter sommeren, når jeg visste at jeg mest sannsynlig var i permisjon da. Men så vidt jeg vet er det ingen andre her som vet noe. Ikke har jeg jeg noe mage heller. Lurer på om jeg skal fortelle noe selv, eller bare vente og se hvor lang tid det tar før noen tør å spørre :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Anubiel skrev:

Jeg er i uke 16 i dag og er veldig usikker på om jeg kjenner noe eller ikke. Innimellom tror jeg at jeg har kjent det, men det er på feil sted i magen, oppe til høyre, så jeg tipper det heller er noe jeg har spist! Ungen ligger jo ikke der...

Angående å fortelle det på jobb, så er jeg veldig i tvil. Sjefen vet om det, hun fikk vite det veldig tidlig, fordi vi hadde medarbeidersamtaler der det for meg bare ble uærlig å diskutere hva jeg skulle gjøre bl.a. etter sommeren, når jeg visste at jeg mest sannsynlig var i permisjon da. Men så vidt jeg vet er det ingen andre her som vet noe. Ikke har jeg jeg noe mage heller. Lurer på om jeg skal fortelle noe selv, eller bare vente og se hvor lang tid det tar før noen tør å spørre :laugh:

Du er heldig som ikke har mage enda. Jeg har mage allerede og det er jo bare oppblåsthet, men det ser ut som jeg har kommet halvveis alt :fnise: Blir koselig å få mage etterhvert, men en ordentlig gravidmage og ikke bare en food baby :P Synes det er litt tidlig å fortelle alle og enhver enda. 
Koselig med spark da :):hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Frøken Vims skrev:

Jeg trodde også jeg kjente liv i uke 14, men tror det var tarmene som spilte meg et puss ;) Midt i uke 15 derimot var jeg ganske sikker på at det var babyen jeg kjente, og nå kjenner jeg liv mange ganger om dagen :rodmer: Når man kjenner liv er jo veldig individuelt da, så mine erfaringer er på ingen måte noen mal :) 

For meg kjennes det ut som små "pokes" på innsiden av magen, ca midt mellom navel og skambenet sånn høydemessig. Andre melder om at det kjennes ut som bobler som sprekker eller en fiskehale som slår, men det har aldri jeg kjent noe til, hverken i dette eller forrige svangerskap :vetikke: 

Vet du om du har morkaka foran eller bak?

Ja redd for at det er noe annet, men har som sagt ikke kjent noooe lignende før :jepp: Det kjentes bare som trykk for meg og som sug i livmoren tidligere (sånn som man får av karuseller, bare at det var helt lokalt i livmor) :fnise:

Det vet jeg faktisk ikke. Det ble ikke sagt noe om det på TUL faktisk. Kan man se det på ulbildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke liv enda, men husker fra sist at jeg syntes det kjentes ut som små dytt innenfra. Det der med fiskehaler og bobler kjente jeg meg ikke igjen i 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner iallefall ikke noe enda, og det blir nok en stund til.  Jeg har nå, som sist svangerskap, morkaken foran. Men jeg kjente det vel fra uke 16-17 sist. Og da var det tydelig baby, ikke noe fiskehaler eller bobler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Jeg har fått mage over natten! Plutselig er det en bul og hardt helt opp til navelen. Ser det ikke når jeg står, da, men veldig tydelig når jeg ligger.

Minner meg om hvordan det var i The Sims spillet da de ble gravide, "poff" sa det, så fikk de mage :fnise:.

Ene katten synes plutselig det er veldig gøy å ligge på magen min. Mon tro om han hører hjertelyden der inne? Han er en Maine Coon på 8 kg, så kjenner godt når han lander for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anubiel skrev:

Jeg har fått mage over natten! Plutselig er det en bul og hardt helt opp til navelen. Ser det ikke når jeg står, da, men veldig tydelig når jeg ligger.

Minner meg om hvordan det var i The Sims spillet da de ble gravide, "poff" sa det, så fikk de mage :fnise:.

Ene katten synes plutselig det er veldig gøy å ligge på magen min. Mon tro om han hører hjertelyden der inne? Han er en Maine Coon på 8 kg, så kjenner godt når han lander for å si det sånn!

Haha husker så godt det fra The sims :fnise: Koselig å kjenne litt bul da :) Litt mer virkelig for hver dag som går. 

Katten din vet nok at du er gravid. Hører om mange katter og hunder som skal passe på magen/ligge på den når man er gravid. Må være en instinktiv greie :) Noen dyr har jo til og med fått skylda for å oute en graviditet litt vel tidlig også :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anubiel skrev:

:fnise: Er nok livmoren ja. Er alltid spennende når man kan kjenne den. Har allerede kjent min den siste uken, litt over symfysen. Merker også at det forandrer seg. Når blæra er full er livmoren halvveis til navelen. 

Desverre er det å føde ikke slik som i det sims, vel... At man snurrer rundt og vips er ungen i armene, eller denne typen fødsel. Men veiving med armer og alt det der er litt mer realistisk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anubiel skrev:

Mage :hjerte: Det er så deilig å kjenne den så jeg er veldig glad for at jeg har kunnet gjort det siden uke 12 :rodmer: Jeg er helt omvendt, kjenner den best når jeg står og så er det litt vanskelig hvis jeg ligger på rygg. Men det kommer seg! Den falt fram tidlig denne uka så nå er det en tydelig kul som stikker fram. Dog ikke synlig enda... 

Jeg eeeelsker Maine Coon :hjerte: ( kg er mye katt! Vår bengal/maine coon/huskatt mix er 5,5 og det er stort det og altså. Liker veldig godt store katter. Vi har planer om å tilføye en slik nydelig en til familien ganske snart ;) Det er helt i startfasen så vi leter etter oppdretter og kull etter riktig katt +++. Mye å lese seg opp på og ta hensyn til. 

Har du spilt Sims 4? Der blir de kvalm og må på do osv helt fra begynnelsen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Mage :hjerte: Det er så deilig å kjenne den så jeg er veldig glad for at jeg har kunnet gjort det siden uke 12 :rodmer: Jeg er helt omvendt, kjenner den best når jeg står og så er det litt vanskelig hvis jeg ligger på rygg. Men det kommer seg! Den falt fram tidlig denne uka så nå er det en tydelig kul som stikker fram. Dog ikke synlig enda... 

Jeg eeeelsker Maine Coon :hjerte: ( kg er mye katt! Vår bengal/maine coon/huskatt mix er 5,5 og det er stort det og altså. Liker veldig godt store katter. Vi har planer om å tilføye en slik nydelig en til familien ganske snart ;) Det er helt i startfasen så vi leter etter oppdretter og kull etter riktig katt +++. Mye å lese seg opp på og ta hensyn til. 

Har du spilt Sims 4? Der blir de kvalm og må på do osv helt fra begynnelsen ;) 

Har ikke spilt mer enn til Sims 3 og det begynner å bli noen år siden!

Et tips om du ser etter Maine Coon: meld deg inn i Facebookgruppen Maine Coon Norway. Der er det mange oppdrettere som er med og en får se bilder av masse forskjellige katter fra forskjellige oppdrett. Mine to er fra Adehans i Vestfold. De er litt mer "gammeldagse" i utseende, ser ikke så sinte ut ;) 

Legger ved et bilde av rampen! 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående mage er det IKKE noe problem å se at jeg er gravid :ler: Jeg fikk mage tidlig sist gang også og bærer tydeligvis barnet langt ut, og det så ut som om jeg skulle sprekke når som helst på slutten av forrige svangerskap :hoho: 

Jeg har en kollega som også er gravid og som ligger 1,5 uker foran meg i løypa, og på henne kan man knapt se det. På meg derimot er det såpass synlig at folk har begynt å spørre meg direkte. Jeg husker sist gang så spurte en kollega hvor langt jeg var på vei når jeg var rundt 20 uker, og når jeg fortalte hvor langt jeg var på vei utbrøt hun "ikke lenger?!? Oi, du kommer til å bli DIGER!!" Ehm, jo takk du, det var akkurat det jeg ville høre.. :sjenert::kjefte: 

Livmoren min ligger ca 1-2 cm under navelen nå forøvrig. Jeg jeg er jo andregangs så livmoren er jeg større fra start.

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: enkelte HAR BARE IKKE antenner :klaske: Tenk å si noe sånn da :daane: 

Jeg har også mage, så her nytter det ikke å prøve å gjemme den bort - jeg viser den frem for det det er verdt :fnise: Tettsittende klær for alle penga, gravidmage er fiiiint :hjerte: 

Vi var på tidlig ul på torsdag og fikk se en frisk liten sprellus i magen :rodmer: Jordmor sleit med å få tatt mål, fordi det var så mye sprell :ler: Fikk nå tilslutt målt det hun skulle og satte meg frem 6 dager, så idag er jeg 14 uker isteden for 13+1 (så får vi se om de er enige på OUL 26. februar...) Alt så helt fint ut!! Morkake ligger på bakre vegg, så de bittesmå antydningene jeg har kjent til liv er nok reelle..men det er bare som små bobler langt nedi magen, ikke tydelige spark liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Frøken Vims Oida! Noen tråkket visst veeeeeldig i salaten der. 

@Diddles Da er ikke jeg den eneste som har blitt flyttet frem såpass. :fnise: Det kan godt være. Kjenner selv små bobler. Det føles annerledes ut enn en fis for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.1.2016 at 20.21, Diddles skrev:

:ler: enkelte HAR BARE IKKE antenner :klaske: Tenk å si noe sånn da :daane: 

Jeg har også mage, så her nytter det ikke å prøve å gjemme den bort - jeg viser den frem for det det er verdt :fnise: Tettsittende klær for alle penga, gravidmage er fiiiint :hjerte:

Den 24.1.2016 at 9.38, Emiliania skrev:

@Frøken Vims Oida! Noen tråkket visst veeeeeldig i salaten der. 

@Diddles

Det verste er at det i manges øyne er helt ok å kommentere magen på den måten, for store gravidmager er jo stas. Men som førstegangsgravid og kanskje bittelitt nærtagen, så var det vanskelig å forstå om hun mente "du kommer til å få stor mage" eller "du kommer til å bli bælfeit" :fnise:

Jeg flasher også magen for det den er verdt om dagen Diddles! Synes det er utrolig deilig å bare strutte i vei, og jo mer oppblåst og fæl jeg er, jo flottere er jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Frøken Vims:fnise: Ja, de flotte hormonene som gjør oss litt smågærne. :fnise: 

Angående mage sier svigermor at man nå kan se det. Jeg føler at jeg blir større i alle retninger, men er fremdeles slank i linjene, på siden altså.. Heldigvis. 

Skal på ekstra sjekk i morgen siden jeg har så problemer med brunt utflod. To uker med det, så de skal sjekke at babyen har det bra. Føler meg langt mer hysterisk nå enn forrige svangerskap. Med storesøster hadde jeg en blødning i uke 9. Nå har jeg hatt en i uke 11 (ikke 9), en rundt uke 12 og så brunt utflod i 2 uker. Dårlig sover jeg, siden jeg bekymrer meg litt (bare litt altså.... :sprettoy:).

Endret av Emiliania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke å slappe av og nyte at jeg er gravid, forrige gang var jeg bare rolig og avbalansert. MEN i dag har jeg hørt hjertelyden til den lille og da senket skuldrene seg helt ned. Og det var sinnsykt deilig.

Endret av Nótt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :strix: 

Trodde jeg bare skulle på en normal sjekk, slik at jeg fikk høre hjertet. Men, har for fjerde gang sett minien. De valgte å ta ultralyd igjen for å forsikre seg at bolla hadde det fint. Skal til sykehuset, til en gynekolog, for å finne årsaken til den brune utfloden.

Endret av Emiliania
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Emiliania skrev:

Hurra! :strix: 

Trodde jeg bare skulle på en normal sjekk, slik at jeg fikk høre hjertet. Men, har for fjerde gang sett minien. De valgte å ta ultralyd igjen for å forsikre seg at bolla hadde det fint. Skal til sykehuset, til en gynekolog, for å finne årsaken til den brune utfloden.

Så bra at alt ser fint ut! Og ikke minst at du blir så godt tatt vare på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sjela skrev:

Så bra at alt ser fint ut! Og ikke minst at du blir så godt tatt vare på :) 

Det er også så godt, for det har tært på psyken. Det har vært en del rare tanker i hodet på grunn av alt sammen, men de tar det heldigvis seriøst. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...