Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2016


Frøken Vims

Anbefalte innlegg

Emmaljunga er knall god vogn jeg har hatt den til begge mine å skal ha Emmaljunga igjenn :D Vi bodde i storby før og den fungerte godt der også:) Jeg syns vogner som bugaboo og slike type vogner er veldig små men nå liker jeg veldig godt den store bagdelen til Emmaljunga hvor det er super god plass til pose og div på vinterstid:D Vi har ett Desember barn og jeg syns det va helt fantastisk å ha den gode bagen å pakke hun godt inn i poser å div å ha god plass alikevell ogå brukte vi bagen i 6-7 mnd enda va hun ikke for stor for den men det ble rett å slett kjedelig da det var mer spennende å se omverden:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vil også ha Emmaljunga. Men tror vi går for svingbare hjul i stedet for det klassiske understellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slår også et slag for Emmaljunga :tommel:  Har en City Cross som jeg har brukt til storebror som jeg har vært utrolig fornøyd med, og som jeg skal gjenbruke med lille knøtt. Jeg bor jo i Oslo så vogna har vært i bruk i byen, i butikker, på kjøpesentre, på landeveier, på grusveier, på hytta, ja you name it, og den har stått med glans i alle sammenhenger. Jeg har vært spesielt fornøyd med at bag/sportsdelen kan vendes, noe som etter min mening er den mest vesentlige forskjellen på vognene som er på markedet i dag, da de fleste vognene er mer enn bra nok :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anubiel skrev:

I dag var mannen og jeg en tur i butikken for å titte på barnevogner og bilstoler. Var gøy å se reaksjonen hans da han så prisene...   

Det er vel kanskje litt tidlig å kjøpe ennå, men samtidig er det jo greit å fordele utgiftene utover :fnise:. Det er en del som må kjøpes inn når en ikke har barn fra før, har jeg skjønt!

Vi klarte faktisk å bli enige om en vogn da. Ser ut som det blir Emmaljunga Mondial. Vi bor ikke i storby, så har ikke behov for en Bugaboo-type vogn.

Vi har også sett litt :) Blir nok Emmaljunga på oss også. Vi bor jo på landet så da passer det fint :)

Klarer liksom ikke fokusere inne på sånne butikker. Føles ut som det er så mye vi trenger at jeg ikke klarer å bestemme meg for EN ting..... Bah. Men det blir vel :)

Det er faktisk ikke så ille økonomisk. Gjennomsnittlig forbruk på utstyr er 20 000, så det blir jo litt hva man gjør det til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
6 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Vi har også sett litt :) Blir nok Emmaljunga på oss også. Vi bor jo på landet så da passer det fint :)

Klarer liksom ikke fokusere inne på sånne butikker. Føles ut som det er så mye vi trenger at jeg ikke klarer å bestemme meg for EN ting..... Bah. Men det blir vel :)

Det er faktisk ikke så ille økonomisk. Gjennomsnittlig forbruk på utstyr er 20 000, så det blir jo litt hva man gjør det til ;)

Gjennomsnittlig forbruk, ja... Tror nok det blir litt mer her, om jeg skal sammenligne med alt utstyret jeg kjøpte da vi skulle få katt. De har for eksempel både GPS-halsbånd og chipstyrte fôrautomater. Har nok en tendens til å gå litt "overboard" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det gjenbruk av utstyr som vi hadde til Vesla, og glad jeg slipper en del utgifter denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Nótt skrev:

Her blir det gjenbruk av utstyr som vi hadde til Vesla, og glad jeg slipper en del utgifter denne gangen.

Blir mye gjenbruk her også da jeg har tatt vare på det meste etter både guttungen å jentungen:) eneste vi må ha ny er vogna:) og bilstol:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, trudb skrev:

Blir mye gjenbruk her også da jeg har tatt vare på det meste etter både guttungen å jentungen:) eneste vi må ha ny er vogna:) og bilstol:)

 

I hovedsak gjenbruk her også. Med storebror måtte vi kjøpe alt nytt siden vi ikke hadde noen å arve etter verken i min eller mannens familie. 

Jeg er litt misunnelig på dere som skal ha ny vogn da, det finnes jo så mye fint! :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøken Vims skrev:

I hovedsak gjenbruk her også. Med storebror måtte vi kjøpe alt nytt siden vi ikke hadde noen å arve etter verken i min eller mannens familie. 

Jeg er litt misunnelig på dere som skal ha ny vogn da, det finnes jo så mye fint! :jepp: 

Hehe ja er mange fine vogner men hadde det ikke vært for att det er to så hadde vi brukt den samme vogna som sist vi må sikkert ettervært ut å ha en ekstra seng å ekstra av div men til å begynne med har vi planer om å legge tvillingene sammen de er jo så små att det går fint med de vedsiden av verandre i en seng i starten:) men det er jo veldig koselig å ta den handle turen å handle inn så kjenner det er like rart som sist å ikke skulle handle inn noe særlig det meste er i hus å her er det kasser med jenteklær å gutteklær åsså:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 11 uker i dag og jeg leser at nå skal man kunne kjenne livmora over skambeinet. Men jeg kjenner ingenting. Flere som kjente den kanten senere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sjela skrev:

Jeg er 11 uker i dag og jeg leser at nå skal man kunne kjenne livmora over skambeinet. Men jeg kjenner ingenting. Flere som kjente den kanten senere? 

Jeg er 11+6 og kjenner ingenting. :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel
7 timer siden, Sjela skrev:

Jeg er 11 uker i dag og jeg leser at nå skal man kunne kjenne livmora over skambeinet. Men jeg kjenner ingenting. Flere som kjente den kanten senere? 

Jeg kjente ingenting selv da, men var hos jordmor i uke 11 og hun kjente den helt tydelig. Kjente den selv uken etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente den ikke selv som andregangs før jeg fikk tips om å kjenne etter når jeg lå flatt på gulvet, da endelig kjente jeg den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :) Det er betryggende å vite at det ikke trenger å bety at det er noe galt. To dager igjen nå til tidlig UL og første kontroll :laugh: Er spent på UL og forbereder meg mentalt på blodprøvene. Håper formen er god og at jeg takler det greit. Sist gang jeg tok blodprøve var jeg på gråten. Hormoner ass :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mobilen min mente at dette:

"Jeg kjente den i begynnelsen av uke 12. Bare plutselig så var den der! Jeg kjenner den best når jeg står og da dekker den hele håndflaten. Symfyse/fundusmål 12?5 var 12 cm så den er kommet godt frem! :hjerte: "

skulle bli til innlegget over.... :vetikke: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

mobilen min mente at dette:

"Jeg kjente den i begynnelsen av uke 12. Bare plutselig så var den der! Jeg kjenner den best når jeg står og da dekker den hele håndflaten. Symfyse/fundusmål 12?5 var 12 cm så den er kommet godt frem! :hjerte: "

skulle bli til innlegget over.... :vetikke: 

 

Det var litt mer forståelig ja :) Spennende. Prøver liksom å kjenne etter, men det er ikke godt å si :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Sjela skrev:

Takk for svar :) Det er betryggende å vite at det ikke trenger å bety at det er noe galt. To dager igjen nå til tidlig UL og første kontroll :laugh: Er spent på UL og forbereder meg mentalt på blodprøvene. Håper formen er god og at jeg takler det greit. Sist gang jeg tok blodprøve var jeg på gråten. Hormoner ass :P 

Disse blodprøvene du skal ta høres ikke noe særlig ut! Kan ikke huske at jeg har tatt 6 glass med blod verken i dette eller forrige svangerskap? :klo: Når ser jeg riktig nok ikke på når de tapper blod (i fare for å deise i bakken), men jeg er ganske sikker på at de bare har tatt 2-3 glass?

----------------------------------------------------------

Jeg har forøvrig vært og tatt influensavaksine i dag. Noen andre som skal ta den når dere bikker 12 uker?

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Disse blodprøvene du skal ta høres ikke noe særlig ut! Kan ikke huske at jeg har tatt 6 glass med blod verken i dette eller forrige svangerskap? :klo: Når ser jeg riktig nok ikke på når de tapper blod (i fare for å deise i bakken), men jeg er ganske sikker på at de bare har tatt 2-3 glass?

----------------------------------------------------------

Jeg har forøvrig vært og tatt influensavaksine i dag. Noen andre som skal ta den når dere bikker 12 uker?

Da jeg tok blodprøve sist for å måle blodprosenten spurte jeg hun som tok blodprøven om hvor mange glass jeg måtte ta på første kontroll og da sa hun det var en del. Ca 6 :sjokkert: Så om det er mindre blir jeg bare glad. Da har jeg i det minste forberedt meg på worst case :ler: Men om det blir motsatt... 

Denne influensavaksinen... Er det noe legen informerer om at en bør ta eller hvordan fungerer det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...