Sjela Skrevet 11. januar 2016 #461 Del Skrevet 11. januar 2016 10 minutter siden, Sisti skrev: Er det type multivitaminpiller? Jeg blir skikkelig dårlig av multivitaminer og kaster opp, så har ikke turt å prøve gravidpiller. Er jo ikke usannsynlig at det gjør deg dårligere. Ja, det er multivitaminpiller. 4 stk hvor 2 er omega3. Og de er veldig store. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 11. januar 2016 #462 Del Skrevet 11. januar 2016 5 timer siden, Sjela skrev: Forresten... er alle flinke og tar Omega 3 her? Jeg er helt håpløs Jepp, tar tranpiller rett før leggetid. Tar jeg de på dagen går jeg og smaker på tran resten av dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudb Skrevet 11. januar 2016 #463 Del Skrevet 11. januar 2016 5 timer siden, purreløk skrev: Niks.. er redd det bare kommer i retur, så venter med å begynne med det 😂 Jepp propper i meg vær morning regne frokosten, her ligger rutinen inne fra før med alt anna som skal ned av medisiner,jeg er nødt å ta vær dag ellers får jeg mangel på alt å blir mer dårlig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 12. januar 2016 #464 Del Skrevet 12. januar 2016 Propper i meg folat og vitamin D. Det er anbefalingen her. Har også vært litt stress i helgen. Begynte å spotte brunt på torsdag, og natt til søndag kom det ferskt blod. Ingen klar grunn til hvorfor. Vi har ikke hatt sex siden den forrige blødningen. Var på legevakta (huisartsenpost) og fikk sjekket, livmorhalsen var lukket heldigvis. I går var vi hos jordmor igjen og fikk sett lillingen. Alt var bra, men har tydeligvis hatt en blødning fra livmorhalsen og kan forvente mer gammelt blod. Gah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anubiel Skrevet 12. januar 2016 #465 Del Skrevet 12. januar 2016 Uff, så skummelt med blødninger. Godt alt så ut til å være i orden likevel! Jeg tror jeg kommer til å bli gal av dette barnevognstyret... Både mannen min og jeg er over gjennomsnittet høye, så sjansen for at vi får en lang baby er absolutt til stede. Så det er en av grunnene til at vi tenker at Emmaljunga Mondial er bra, for den har den lengste bagen vi har sett. Men så leser jeg kommentarer om at den er så stor og tung, vanskelig å få på plass i bilen osv. Vi har stasjonsvogn, men nå kommer jeg til å sende ut gubben med målebånd for å dobbeltsjekke at det er plass i bilen. På den annen side tenker jeg at vi kanskje svært sjelden må base med vognen i bilen. Vi bor ikke i en stor by, men det er kun 10 min å gå til byen, så jeg kan ikke tenke meg at jeg gidder å styre inn og ut av bilen med vogn osv. i det daglige. Da er det bedre å gå. Ellers så føler jeg meg egentlig ikke gravid lenger. Kvalmen er borte som dugg for solen (HURRA!), jeg har vanlig matlyst igjen og er ikke så utrolig trøtt lenger. I dag tenkte jeg å trene litt forsiktig, har ikke gjort det på tre måneder (grøss...). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 12. januar 2016 #466 Del Skrevet 12. januar 2016 Å finne vogn er ikke enkelt nei.... Jeg føler meg heller ikke gravid lengre. Eneste er at jeg har vondt i bekkenet og er stiv i rygg/hofte. Ellers ingen symptomer lenger, blir jo bekymret for at det bare har forsvunnet!!! Heldigvis kjenner jeg jo kulen I går derimot så syntes jeg plutselig den var mindre? Fikk jo panikk og bare neeeeei, nå går det galt osv osv. Herregud, slutter jo aldri å bekymre seg. Egentlig litt deilig at symptomene er borte men da synes jeg jammen magen kan begynne å vokse snart slik at jeg kan føle meg gravid igjen! Tenkte å begynne å gå turer snart, må jo holde bekkenet ved like Så er det vel ganske godt og deilig etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 12. januar 2016 #467 Del Skrevet 12. januar 2016 Har ikke mange symptomene lenger jeg heller, men må spise og drikke regelmessig eller så blir jeg svimmel. Heldigvis kjenner jeg kulen godt, og den beroliger meg heldigvis ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 12. januar 2016 #468 Del Skrevet 12. januar 2016 Bah. Hadde høyt blodsukker på første kontroll (etter frokost) og nå vil legen at jeg skal ta glukosebelastning allerede... Er ikke det veldig tidlig?? Og burde han legge vekt på det når det var etter frokost? Fortalte selvfølgelig at jeg hadde spist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 12. januar 2016 #469 Del Skrevet 12. januar 2016 Det hørtes fryktelig merkelig ut @LilleMy1989 Var det blodsukkeret så høyt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandel88 Skrevet 12. januar 2016 #470 Del Skrevet 12. januar 2016 Da jeg var hos legen sist onsdag tok jeg masse blodprøver for ulike sykdommer og mangler. Fikk brev på fredag om at jeg trengte D-vitamin tilskudd. Regner med at det andre var ok siden jeg ikke har fått noe tilbakemelding, så lenge de andre prøvene ikke tar lengre tid. Litt overrasket over at jeg ikke manglet mer siden jeg ikke har vært så flink til å spise frukt og grønnsaker de siste ukene. Det er mye lettere nå etter at kvalmen har gitt seg. Nå har jeg begynt å spise mye taco (uten tacokrydder) - mye enklere å få i seg masse grønnsaker Jeg trodde forresten at jeg skulle ha UL på kontrollen, siden det sto på siden til legekontoret at de utførte UL. Etter å ha undersøkt det nærmere skjønte jeg at det kun var informasjon, søking om fødested + en del tester/prøver som skulle tas. Har derfor bestilt time til privat UL på "Austad diagnostikk" på majorstua på fredag. Har lyst til å se at det faktisk er et levende barn inni magen før jeg forteller det på jobb og til venner. Gleder meg veldig til fredag ettermiddag :D Står på hjemmesiden deres at det er januar tilbud til 550kr for vanlig 2D UL. Synes det var ganske billig! Vi har sett på vogn og tror vi kommer til å velge "Brio Smile" liggedel og sportsvogn. Likte veldig godt at sportsvogna fra 6mnd kunne vendes begge veier + at fotenden kunne løftes opp. Noen som har erfaring med denne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 12. januar 2016 #471 Del Skrevet 12. januar 2016 Blodsukkeret var på 7, jeg hadde spist en stor skål coco pops til frokost... Informerte legen om dette også... Vet jo at jeg uansett må det senere i sv.skap pga bmi, men synes det var merkelig at han ville ha det nå allerede.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 12. januar 2016 #472 Del Skrevet 12. januar 2016 2 timer siden, LilleMy1989 skrev: Blodsukkeret var på 7, jeg hadde spist en stor skål coco pops til frokost... Informerte legen om dette også... Vet jo at jeg uansett må det senere i sv.skap pga bmi, men synes det var merkelig at han ville ha det nå allerede.. Underlig ja Jeg har dessverre ikke noe erfaring så vet ikke hva som er vanlig praksis... men syntes det var tidlig ja. Har du tatt blodprøvene på første kontroll? Var det 6 glass de tok? Jeg maser fælt om dette... prøver å forberede meg mentalt til i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trudb Skrevet 12. januar 2016 #473 Del Skrevet 12. januar 2016 3 timer siden, Mandel88 skrev: Da jeg var hos legen sist onsdag tok jeg masse blodprøver for ulike sykdommer og mangler. Fikk brev på fredag om at jeg trengte D-vitamin tilskudd. Regner med at det andre var ok siden jeg ikke har fått noe tilbakemelding, så lenge de andre prøvene ikke tar lengre tid. Litt overrasket over at jeg ikke manglet mer siden jeg ikke har vært så flink til å spise frukt og grønnsaker de siste ukene. Det er mye lettere nå etter at kvalmen har gitt seg. Nå har jeg begynt å spise mye taco (uten tacokrydder) - mye enklere å få i seg masse grønnsaker Jeg trodde forresten at jeg skulle ha UL på kontrollen, siden det sto på siden til legekontoret at de utførte UL. Etter å ha undersøkt det nærmere skjønte jeg at det kun var informasjon, søking om fødested + en del tester/prøver som skulle tas. Har derfor bestilt time til privat UL på "Austad diagnostikk" på majorstua på fredag. Har lyst til å se at det faktisk er et levende barn inni magen før jeg forteller det på jobb og til venner. Gleder meg veldig til fredag ettermiddag :D Står på hjemmesiden deres at det er januar tilbud til 550kr for vanlig 2D UL. Synes det var ganske billig! Vi har sett på vogn og tror vi kommer til å velge "Brio Smile" liggedel og sportsvogn. Likte veldig godt at sportsvogna fra 6mnd kunne vendes begge veier + at fotenden kunne løftes opp. Noen som har erfaring med denne? Har vært borti den vogna og jeg syns den va helt forferdelig på vinterføre. Men vogner er litt smak og behag er sikkert dem som mener stikkmotsatt:) uansett er det en jungel av vogner der ute vi har hatt endel forsjellige men emmaljunga vogna den har vist seg til vårt bruk å være den som er best:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 13. januar 2016 #474 Del Skrevet 13. januar 2016 Tok 3 glass @Sjela Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LempikasPromise Skrevet 13. januar 2016 #475 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg var på kontroll I går. Hadde altfor lavt blodtrykk, derfor jeg nesten svimer av og slikt. I tillegg til at legen fant en bilyd på hjertet mitt. Ble sendt hasterekvisisjon til sykehuset for sjekk. Men det kan jo likevel ta flere måneder før noe skjer. Uansett så var det antageligvis ikke noe å bry seg med, og ifølge det store Google-orakelet så er det visst ikke unormalt at gravide får det. (Selv om det høres litt ekkelt ut.) Fikk iallefall litt sykemelding og beskjed om å ikke gjøre noe fysisk belastende så jeg overbelaste meg selv. (Han ville vel egentlig ikke at jeg skulle jobbe i det hele tatt, men ...) Så dette kan bli gøy 😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emiliania Skrevet 13. januar 2016 #476 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) @Anubiel Nei, var ikke morsomt. Men ja, minien har det heldigvis bra. Viktigste. Og jeg får lov til å ringe jordmor om jeg måtte trenge det. Om det så bare er en liten blødning. Isj da @LempikasPromise, høres ikke greit ut. Det er grusomt med lavt blodtrykk. Det er uansett greit at legen tar tak i det. @Mandel88 Om du ikke har fått beskjed om det andre, er det som regel greit. Har selv symptomer for svangerskapet, hovedsaklig om morgenen. Trenger heldigvis ikke ørtenhundre timer med søvn heller. Men har kjent livmoren, tror jeg. Var en liten kul der. Og tooooo dager til, så er jeg ferdig med første trimester!!! Endret 13. januar 2016 av Emiliania 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 14. januar 2016 #477 Del Skrevet 14. januar 2016 Vært på 1. svangerskapskontroll nå. Egentlig mer forvirret enn før jeg dro. influensavaksine mente hun var fornuftig, men at jeg ikke bør ta den før uke 14, og da er jo egentlig sesongen snart over, så konklusjonen ble vet ikke? Og så skal jeg tilbake for flere prøver i uke 16, men jeg oppfattet ikke helt hva slags prøver det var snakk om? Noen som vet? Ble også anbefalt å gå til jordmor i uke 16, og til legen i uke 24. Så glemte jeg helt å spørre om fødeplass. Søker de automatisk? Er jo bare ett sykehus her så kanskje derfor det ikke ble nevnt? Det søkes kanskje om samtidig med henvisning til ul? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjela Skrevet 14. januar 2016 #478 Del Skrevet 14. januar 2016 Jeg spurte om vi måtte søke fødeplass, @Sisti Det er visst ikke nødvendig. Er bare ett sykehus her vi "sokner" til. Med mindre jeg ønsker å føde et annet sted var svaret fra legen. Jeg bestilte time hos jordmor på helsestasjonen i uke 15. Og så skal jeg vel ha OUL i mellom der, og så skal jeg tilbake til legen i uke 20 der omkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sisti Skrevet 14. januar 2016 #479 Del Skrevet 14. januar 2016 30 minutter siden, Sjela skrev: Jeg spurte om vi måtte søke fødeplass, @Sisti Det er visst ikke nødvendig. Er bare ett sykehus her vi "sokner" til. Med mindre jeg ønsker å føde et annet sted var svaret fra legen. Jeg bestilte time hos jordmor på helsestasjonen i uke 15. Og så skal jeg vel ha OUL i mellom der, og så skal jeg tilbake til legen i uke 20 der omkring. Okai, da er det sikkert samme ordning her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 14. januar 2016 #480 Del Skrevet 14. januar 2016 2 timer siden, Sisti skrev: Okai, da er det sikkert samme ordning her! Er visst vanlig med kontroll i uke 16 Jeg skal til jordmor da. Time bestiller du via helsestasjonen. Når jeg fikk innkalling til oul så fulgte det med et skjema som måtte sendes til fødeavdelingen, regner med at dette skjemaet også "bekrefter" at du skal føde der? Å søke selv er kanskje mer aktuelt i større byer... Uke 16 tror jeg det er blodsukker/prosent og urin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå