Gå til innhold

Tyskland utviser afghanske flyktninger.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tyskland utviser afghanske asylsøkere, de mener Afghanistan er trygt nok. I tillegg mener Tyskland at de må reise hjem og bidra til å bygge opp sitt eget land.

http://www.dw.com/en/germany-to-send-afghan-refugees-back/a-18812173

Det er ingen tvil om at Tyskland har begynt å stramme inn.

Burde ikke Norge også begynne å utvise Afghanere? Vi har jo mistet soldater for å gjøre Afghanistan til et bedre land, burde de da ikke selv gjøre noe?

Anonymkode: ecca4...d25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norge gjør vel også det nå, i alle fall voksne enslige. Problemet er vel heller det mange er mindreårige eller "mindreårige". Burde også sendes ut de også.

Skrevet

Norge gjør vel også det nå, i alle fall voksne enslige. Problemet er vel heller det mange er mindreårige eller "mindreårige". Burde også sendes ut de også.

Norge har gjordt dette en god stund. Den eneste diskusjonen har vært rundt den gruppen med Afganske tolker som har støttet opp rundt Norske militære styrker. Og selv de har vi generelt kastet ut, selv om deres risiko er direkte knyttet til Norges myndigheter. (Ja, jeg synes den der var etisk uredelig)

Vi får en god del mindreårige og "mindreårige", men siden vi gjør kategorisk medisinsk alderstester (i motsetning til sverige), ender vi typisk kun med de som faktisk kan regnes som mindreårige. Siden vi statistisk ser lite familiegjenforening på disse gruppene (og jeg er generell motstander av familiegjenforening), så vil jeg hevde at innvandringen fra Afghanistan er ett overkommelig problem fra vårt ståsted. 

Hva vi skal reflektere over, er at Afghanistan BURDE vært ett stabilt land med en fungerende statsforfatning pr nå; Det at de faktisk ikke er det, forteller mye om hva slags type tidshorisont vi har for Syria, selv om borgerkrigen skulle ha en rask løsning.  

Skrevet

Norge har gjordt dette en god stund. Den eneste diskusjonen har vært rundt den gruppen med Afganske tolker som har støttet opp rundt Norske militære styrker. Og selv de har vi generelt kastet ut, selv om deres risiko er direkte knyttet til Norges myndigheter. (Ja, jeg synes den der var etisk uredelig)

Vi får en god del mindreårige og "mindreårige", men siden vi gjør kategorisk medisinsk alderstester (i motsetning til sverige), ender vi typisk kun med de som faktisk kan regnes som mindreårige. Siden vi statistisk ser lite familiegjenforening på disse gruppene (og jeg er generell motstander av familiegjenforening), så vil jeg hevde at innvandringen fra Afghanistan er ett overkommelig problem fra vårt ståsted. 

Hva vi skal reflektere over, er at Afghanistan BURDE vært ett stabilt land med en fungerende statsforfatning pr nå; Det at de faktisk ikke er det, forteller mye om hva slags type tidshorisont vi har for Syria, selv om borgerkrigen skulle ha en rask løsning.  

Norge fikk over 800 afghanere i fanget i forrige uke. Dette nærmer seg 50 000 afghanere i året, nesten samtlige er unge menn. Til sammenlikning er det rundt 25 000 etnisk norske gutter/menn i hvert alderskull.

Dette er galskap. 

Anonymkode: aa78c...43e

Skrevet

De fleste som får avslag blir værende eller returnerer.

Det koster 1 million kroner i året for hver afghaner som er 15 år eller yngre. Og barnevernet har ikke kapasitet til dette. 

Vi får over 10 000 enslige "mindreårige" på årsbasis nå. Praktisk talt samtlige er gutter. Norge kan overhodet ikke bære byrden med å ta seg av fødselsoverskuddet til afghanere som sender barna til Norge for å tjene penger. Danmark sendte 169 enslige mindreårige til et barnehjem i Kabul, og etter et par dager hadde 168 blitt hentet av foreldrene. Og de hadde gitt beskjed om at de ikke hadde foreldre i hjemlandet...

Anonymkode: aa78c...43e

Skrevet

Jeg trodde vi utviste afghanere under 18 år også? Vi kan jo ikke være et barnehjem for Afghanistan?

Anonymkode: 36803...5f6

Skrevet

Ikke noe grunn til at Norge skal sitte og ta imot drøssevis av "barn" fra andre siden av verden. Det er mange barn i Norge som har det vanskelig nok. Det MÅ være førsteprioritet.

Skrevet

Tyskland utviser afghanske asylsøkere, de mener Afghanistan er trygt nok. I tillegg mener Tyskland at de må reise hjem og bidra til å bygge opp sitt eget land.

http://www.dw.com/en/germany-to-send-afghan-refugees-back/a-18812173

Det er ingen tvil om at Tyskland har begynt å stramme inn.

Burde ikke Norge også begynne å utvise Afghanere? Vi har jo mistet soldater for å gjøre Afghanistan til et bedre land, burde de da ikke selv gjøre noe?

Jo, vi burde absolutt begynne å sende afghanske "flyktninger" hjem. Og etter det jeg forstår, så vil de fleste som kommer fra Afghanistan få avslag på sine asylsøknader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...