Gå til innhold

Boobs og høyde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Interessant spørsmål fra en annen tråd: Hvorfor er det sosialt akseptert at kvinner nevner krav til høyde mens det ikke er sosialt akseptert at menn nevner krav til boobs-størrelse?

Anonymkode: 43510...337

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt er det lov å ha preferanser og krav til pupper. Men det må være lov å kommentere at det (på samme måte som høydepreferanser) ikke så viktig for å få et bra forhold. 

• Liker 8
Skrevet

Det er vel generelt sånn at det som gavner en selv burde være lov, mens det som ikke gavner en selv ikke burde være lov.

Men det som forbauser meg mest er at du bruker et engelsk ord for noe som har opptil flere fullgode norske ord, "pupper" for eksempel.

Anonymkode: c9ffa...61a

• Liker 9
Gjest Overrasket
Skrevet

Tja ... Jeg er en av de som uttrykte generell forståelse for å ha høydekrav, og jeg synes det er greit å ha andre fysiske krav også. Det er viktig å kjenne seg selv, og har man sterke preferanser så bør man kjenne til de og følge de. Når man først vet selv at man har enkelte preferanser kan det å følge de være en måte å sikre et lykkelig forhold på.

Skrevet

Fordi puppepreferanse er utelukkende seksuelt, og høydepreferanse er mere for beskyttelsesgenet.
Det ville dermed blitt seksistisk å nevne puppeønsker og seksisme utsettes kvinner mer enn nok for i samfunnet fra før av.

Anonymkode: a39cd...ec4

• Liker 4
Skrevet

Fordi puppepreferanse er utelukkende seksuelt, og høydepreferanse er mere for beskyttelsesgenet.
Det ville dermed blitt seksistisk å nevne puppeønsker og seksisme utsettes kvinner mer enn nok for i samfunnet fra før av.

Beskyttelsesgenet. :rolleyes:

Poenget til trådstarter er at begge deler er 100% overfladisk. Høyden har ingen konkret funksjon, med mindre fyren er så liten  (eller så diger) at det blir et handicap.

• Liker 9
Skrevet

Pupper er noe av det første vi mennesker forbinder med trygghet, så jeg tenker vi kan skylde på "beskyttelsesgenet" der også. :ler2:

• Liker 11
Skrevet

"boobs-størrelse". Vanskelig å ta noen seriøst når de ikke klarer å skrive på en skikkelig måte.

• Liker 11
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Rasjonalisere bort dobbelmoral. :fnise: 

Skrevet

Pupper er noe av det første vi mennesker forbinder med trygghet, så jeg tenker vi kan skylde på "beskyttelsesgenet" der også. :ler2:

Kvinner får pupper når de blir kjønnsmodne. Det er et signal fra naturens side til menn om at "nå er jeg kjønnsmoden, kom og prøv deg". Hvis puppene kun var til amming, ville de vært flate når kvinnen ikke ammet, slik som hos sjimpansene og gorillaene.

Anonymkode: c9ffa...61a

• Liker 1
Skrevet

Hva er greia med å skrive "boobs-størrelse"? Kan du ikke bare skrive BH eller bryststørrelse?

Uansett: alle mennesker har fysiske krav. Jeg vil f.eks ikke ha en mann som er syltynn og utrent eller en mann som er veldig overvektig med mage. Synes det er mest tennende med mannen min som er godt trent. Men jeg er godt trent selv så det blir ingen dobbeltmoral.  

Anonymkode: 67971...e74

• Liker 1
Skrevet

Hva er greia med å skrive "boobs-størrelse"? Kan du ikke bare skrive BH eller bryststørrelse?

Uansett: alle mennesker har fysiske krav. Jeg vil f.eks ikke ha en mann som er syltynn og utrent eller en mann som er veldig overvektig med mage. Synes det er mest tennende med mannen min som er godt trent. Men jeg er godt trent selv så det blir ingen dobbeltmoral.  

Anonymkode: 67971...e74

Ville ikke vært dobbeltmoralsk om du var tjukk og ville ha en trent mann heller. Blir først problematisk når du mener ditt krav er rimelig, mens hans er uakseptabelt.

Anonymkode: 1f9cb...4cc

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke krav til høyde og krav til pupper kan sammenlignes.

Krav til høyde på mannen vs. krav til høyde på kvinnen, blir mer riktig. Det er jo også menn som ikke liker/ikke takler at dama er mye høyere enn seg selv.

Men det er vel de menneskene som stiller spesifikke krav samme hva det gjelder som er tapende part uansett: færre å velge mellom. 

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg synes begge "kravene" er helt greit, og klarer ikke å la meg provosere av at folk har preferanser.

Og du, ikke bare bruker du et engelsk ord, du bøyer det til og med feil. "Pupperstørrelse"?

Gjest The damned
Skrevet

Jeg synes det er helt normalt å ha preferanser når det gjelder utseendet,så om en mann sier at han vil ha ei med store,små eller middels pupper så plager ikke det meg nevneverdig akkurat.

Høyde er også overfladisk,så bullshit at noen prøver å motbevise det med latterlige argument.

Skrevet

For min del er det like sosialt akseptert,jeg reagerer ikke nevneverdig om en mann uttrykker en slik preferanse. Hvis det er et ufravikelig krav blir det litt annerledes.Da kan man fort gå glipp av mange bra kjæresteemner.Det samme gjelder selvsagt for kvinner som absolutt ikke vil date noen under en viss høyde.Men jeg bryr meg lite,det blir jo verst for dem selv.

• Liker 4
Gjest Overrasket
Skrevet

Men det er vel de menneskene som stiller spesifikke krav samme hva det gjelder som er tapende part uansett: færre å velge mellom. 

Det er ikke nødvendigvis sant. Man trenger ikke mange å velge blant helt ubetinget. Det er bedre å velge fra et smalere utvalg, dersom utvaglet i sin helhet består av personer som passer akkurat for deg. Man kan altså tjene på å være inneforstått med hvem man bør og ikke bør velge. "Den tapende part" i mine øyne er den som velger partner på måfå, helt uten samsvar med hvem man egentlig passer sammen med på lang sikt. 

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis sant. Man trenger ikke mange å velge blant helt ubetinget. Det er bedre å velge fra et smalere utvalg, dersom utvaglet i sin helhet består av personer som passer akkurat for deg. Man kan altså tjene på å være inneforstått med hvem man bør og ikke bør velge. "Den tapende part" i mine øyne er den som velger partner på måfå, helt uten samsvar med hvem man egentlig passer sammen med på lang sikt. 

Begge deler, om det kalles 'krav' eller 'preferanser avhenger av hvor mer eller mindre språkmektig avsender er, refererer seg til preferanser. Seksuelle sådanne.

Om noen mener de ikke tenner på menn under 198 så er jo det deres problem. Nøyaktig på samme måte som noen som påstår de ikke tenner på pupper mindre enn GG størrelse.

Når det derimot kommer til hva som virkelig tenner folk så pleier det være en herlig blanding av det de ser med øynene og det de 'ser' med ørene.

Og det er en interessant mengde mennesker som hårdnakket har påstått de ikke under noen omstendigheter tenner på pupper mindre/større enn D cup eller høyde over/under 180, men som har falt nesegrus for et menneske som er litt utenfor disse påståtte absolutter.

Tenningen for forhold sitter i de fleste tilfeller mellom ørene.

• Liker 3
Skrevet

Kanskje av samme grunn at det ikke er sosialt akseptabelt å nevne krav til penistørrelse hos menn..

Eller, dick-størrelse, heter det vel.

• Liker 3
Skrevet

Min kjæreste foretrekker kvinner med former, altså store pupper og rompe. Og hvorfor skal ikke han få foretrekke det. Han har aldri vært sammen med en tynn dame med små pupper.

Anonymkode: 44c7e...110

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...