AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 http://www.nrk.no/norge/flyktningene-kan-koste-750-milliarder-kroner-1.12614959 Beregninger SSB har gjort i samarbeid med NRK viser at kostnaden de nærmeste årene kan komme på 750 milliarder. Det vil selvsagt gå utover alle og all virksomhet i samfunnet. Er det virkelig noe folk ønsker? Anonymkode: 1bee4...a3a 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #2 Skrevet 1. november 2015 Jepp, innvandringshaterne har tapt tee-hee Anonymkode: 27e04...230
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #3 Skrevet 1. november 2015 Det kommer til å koste mye, mye mer om du tar med de indirekte kostnadene til f.eks kriminalomsorg, NAV-forpliktelser, pensjon, sykehus, skoler, veier, vedlikehold etc, etc, etc. I tillegg kommer den mennesklige og kulturelle kostnaden kan ikke settes prislapp på. Anonymkode: 6b7a1...0e5 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #4 Skrevet 1. november 2015 http://www.nrk.no/norge/flyktningene-kan-koste-750-milliarder-kroner-1.12614959 Beregninger SSB har gjort i samarbeid med NRK viser at kostnaden de nærmeste årene kan komme på 750 milliarder. Det vil selvsagt gå utover alle og all virksomhet i samfunnet. Er det virkelig noe folk ønsker?Anonymkode: 1bee4...a3aJeg er mot innvandring, men de 750 milliardene er vel langtidskostnader, ikke "de nærmeste årene". Samtidig er det betydelig usikkerhet til det tallet, og sannsynligheten er nok stor for at det tallet kommer til å øke. Anonymkode: 40706...65e 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #5 Skrevet 1. november 2015 Det kommer til å koste mye, mye mer om du tar med de indirekte kostnadene til f.eks kriminalomsorg, NAV-forpliktelser, pensjon, sykehus, skoler, veier, vedlikehold etc, etc, etc. I tillegg kommer den mennesklige og kulturelle kostnaden kan ikke settes prislapp på. Anonymkode: 6b7a1...0e5Det er inkludert alle kostnader som trygder, pensjoner og eventuelle tjenester de vil trenge. Anonymkode: 27e04...230
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #6 Skrevet 1. november 2015 http://www.nrk.no/norge/flyktningene-kan-koste-750-milliarder-kroner-1.12614959 Beregninger SSB har gjort i samarbeid med NRK viser at kostnaden de nærmeste årene kan komme på 750 milliarder. Det vil selvsagt gå utover alle og all virksomhet i samfunnet. Er det virkelig noe folk ønsker?Anonymkode: 1bee4...a3aHvordan definerer du "de nærmeste årene", egentlig? Vi snakker om en livsløpskostnad her, altså en totalsum over flere tiår frem i tid. Det er slike feilfremstillinger du driver med her som gjør at jeg ikke klarer å ta deg og dine meningsfeller seriøst. Hadde det ikke vært bedre å holde seg til fakta om dere ønsker en reell, saklig debatt om temaet? I stedet ender det opp med at mange med midt-på-treet-holdninger slik som meg skyr en hver diskusjon, siden vi ikke kan stole på en dritt av det som blir sagt. (Jeg kommer ikke til å vikle meg mer inn i debatten enn dette.) Anonymkode: b41d7...53e
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #7 Skrevet 1. november 2015 Hvordan definerer du "de nærmeste årene", egentlig? Vi snakker om en livsløpskostnad her, altså en totalsum over flere tiår frem i tid. Det er slike feilfremstillinger du driver med her som gjør at jeg ikke klarer å ta deg og dine meningsfeller seriøst. Hadde det ikke vært bedre å holde seg til fakta om dere ønsker en reell, saklig debatt om temaet? I stedet ender det opp med at mange med midt-på-treet-holdninger slik som meg skyr en hver diskusjon, siden vi ikke kan stole på en dritt av det som blir sagt. (Jeg kommer ikke til å vikle meg mer inn i debatten enn dette.)Anonymkode: b41d7...53eDet slår deg ikke at slike regnestykker ALLTID ender opp med å bli oppjustert ørten ganger før man kommer til det reelle tallet. SSB har vel aldri noensinne truffet med sine anslag. Selv det de kaller maksimumsanslag ender opp med å være langt under det som blir fasiten.Men fortsett å stikk hodet i sanden du. Det fungerer sikkert er par år til. Anonymkode: 05c77...4b8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #8 Skrevet 1. november 2015 Det slår deg ikke at slike regnestykker ALLTID ender opp med å bli oppjustert ørten ganger før man kommer til det reelle tallet. SSB har vel aldri noensinne truffet med sine anslag. Selv det de kaller maksimumsanslag ender opp med å være langt under det som blir fasiten.Men fortsett å stikk hodet i sanden du. Det fungerer sikkert er par år til.Anonymkode: 05c77...4b8Det er ikke et svar på spørsmålet mitt. Jeg stikker ikke hodet i sanden, men foretrekker å diskutere med redelige diskusjonspartnere som ikke leser statistikk og avisartikler som fanden leser bibelen. Anonymkode: b41d7...53e
WubWub Skrevet 1. november 2015 #9 Skrevet 1. november 2015 Jepp, innvandringshaterne har tapt tee-heeAnonymkode: 27e04...230Nei alle taper på dette. Eldreomsorgen og psykiatrien er allerede sprengt, til tross for stadig økende behov så kuttes det i budsjett etter budsjett til disse to postene. De som kommer til å tape mest på dette er de som har falt utenfor samfunnet , når velferds stønader må strammes inn ytterligere så vil de være de første til å kjenne dette på kroppen.Det varme, rause og trygge Norge som jeg vokste opp i vil våre barn og barnebarn etterhvert se mindre og mindre til. Norge som helhet taper på uansvarlig innvandringspolitikk som ikke er bærekraftig. 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #10 Skrevet 1. november 2015 Det er ikke et svar på spørsmålet mitt. Jeg stikker ikke hodet i sanden, men foretrekker å diskutere med redelige diskusjonspartnere som ikke leser statistikk og avisartikler som fanden leser bibelen. Anonymkode: b41d7...53eHvilken statistikk? Det finnes ingen pålitelig statistikk på hvor mye dette kommer til å koste landet. Maksimumsanslagene oppjusteres ukentlig. I går 750 milliarder, om to måneder 7500 milliarder. Det eneste som er sikkert er at dette kommer til å ruinerte landet dersom FrP ikke får fullt gjennomslag på alle punkter. Folk må enten stemme FrP eller ha skamvett til å holde seg hjemme når det er valg. Anonymkode: 05c77...4b8
Drizzt Skrevet 1. november 2015 #11 Skrevet 1. november 2015 Det kommer til å koste mye, mye mer om du tar med de indirekte kostnadene til f.eks kriminalomsorg, NAV-forpliktelser, pensjon, sykehus, skoler, veier, vedlikehold etc, etc, etc. I tillegg kommer den mennesklige og kulturelle kostnaden kan ikke settes prislapp på. Anonymkode: 6b7a1...0e5Word. Det blir mye, mye mer. I tillegg kommer kostnaden uten prislapp på ... Men jeg lurer på hvem som kommer til å stilles ansvarlig om noen år?
Gjest Trollkarlen Skrevet 1. november 2015 #12 Skrevet 1. november 2015 Det er så enkelt å ofre velferdstilbud man ikke bruker selv. Sitter man ikke i eldreomsorgen f.eks så er det jo samme faen med den. Sitter man ikke i NAV systemet så er det jo til helvete med NAV og. Nordmenn som bruker disse godene ment for nordmenn kan brenne i helvete. Det er "flyktninger" som fortjener alle ressuresene!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #13 Skrevet 1. november 2015 Når 95% av det norske folket stemmer andre partier enn FrP, da sier det seg selv at dette blir resultatet. Synd at jeg ikke føler at min stemme telte i en så viktig sak som dette. Mange nordmenn vil måtte leve i etterpåklokskap i fremtiden. Dumskap.. Anonymkode: a9253...718
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #14 Skrevet 1. november 2015 Nei alle taper på dette. Eldreomsorgen og psykiatrien er allerede sprengt, til tross for stadig økende behov så kuttes det i budsjett etter budsjett til disse to postene. De enste som taper på dette er snylterne som er avhengige av å ha et sugerør i min lommebok og ikke gidder å ta ansvar for seg selv og sitt eget liv. At systemet som dette bygger velferdsstaten forsvinner er positivt for alle. Anonymkode: 27e04...230
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #15 Skrevet 1. november 2015 Når 95% av det norske folket stemmer andre partier enn FrP, da sier det seg selv at dette blir resultatet. Synd at jeg ikke føler at min stemme telte i en så viktig sak som dette. Mange nordmenn vil måtte leve i etterpåklokskap i fremtiden. Dumskap..Anonymkode: a9253...71884%, ikke 95%. Anonymkode: 93d5e...b1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå