Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?

Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

Når Malin nesvoll/makeupmalin forteller hun er kritisk til vixen men allikevel velger å gå på awarden for å «endre innenfra» så forteller det bare at hun er avhengig av å være på godfot med de som til syvende og sist er arbeidsgiverne hennes. Hva er det å endre i den bransjen? Det er lobbyvirksomhet og kjennskap og vennskap for alle penga.

Ulrikke Falch er en uavhengig blogger som ikke har annonseinntekter som hovedinntektskilde og har råd til det sterkeste virkemiddelet; nemlig å stå utenfor hele sirkuset. 

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har denne vært postet her?

https://hanspetter.info/slik-avslorte-jeg-sosiale-medier-eliten/

Fant den i kommentarfeltet hos BOTB.

Tydeligvis ikke første gang HPNH har opptrådt uprofesjonelt, og like tydelig at han hater anonyme kontoer og legger arbeid i å foreta outing/doxing. Regner med at jentene leser det og skjuler sine spor, slik at de ikke plutselig ufrivillig blir outet.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sugemerke said:

Ja, opphengte. «Vi er ikke snurt, men...» Jeg er glad alt kommer fram, men jeg synes man enten bør være ærlige på at man er snurt eller droppe snurtinga.

Dette er jeg for så vidt enig i og har vel skrevet noe om det tidligere i tråden. Dette er ikke en pris eller fest de to jentene burde ha noe lyst på. Det får dem til å virke useriøse, som om om de ikke lenger klarer å opprettholde den ironiske distansen som trengs for en satireblogg. Ellers synes jeg de to jentene fremstår noe ulikt, som jeg også har skrevet om før.

Samtidig mener jeg det er viktig at alle forhold rundt Vixen kommer frem og omtales både her og i media, for Vixen har faktisk status som en seriøs og viktig bloggkåring og burde åpenbart ikke ha det (og HPNH fremstår som en total dust).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV2 Nyhetskanalen har innslag om Vixen, med HP i klassisk blogg-offer rolle.

Jeg skjemmes over HP, han har mistet all troverdighet som «SOME»-ekspert. Har sluttet å følge han over alt.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske avslørende for de norske tabloidmediene at de bare henger seg på det som skjer på overflaten. De er en del av bildet, og de er store kunder hos de forskjellige content marketing-byråene. I tillegg klipper og limer de fra diverse andre medier og blogger for å lage klikkbare saker ut av det - uten å gjøre noe som helst journalistisk arbeid.

Men, jeg tror ikke vi vil oppleve at noen graver i hva som skjuler seg i skyggene bak bloggere og andre «influencers», det er ikke interessant nok at de driver med skjult reklame og er påvirkere innen overforbruk, kosmetiske inngrep, anti-dyrevern og miljøsvineri.

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, solietta skrev:

Hei. .

Håper det sendes live fra i kveld :)

Skulle heller ønske det ble forbigått i stillhet, med minmalt med presse og null filming...

Når det er sagt; Tror neppe dette vil bli sendt "live" noe sted.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Diamant skrev:

Skulle heller ønske det ble forbigått i stillhet, med minmalt med presse og null filming...

Når det er sagt; Tror neppe dette vil bli sendt "live" noe sted.

Det brukes å bli sendt live hvert år dette.  Har fulgt med hvert år på pris utdelingen.  . Så jo live sendes forhåpentligvis via side 2 eller noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, solietta skrev:

Det brukes å bli sendt live hvert år dette.  Har fulgt med hvert år på pris utdelingen.  . Så jo live sendes forhåpentligvis via side 2 eller noe :)

Ok, det visste jeg ikke... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Asti skrev:

Står samme her: http://www.kk.no/meninger/vixen-er-ikke-ute-etter-a-ta-noen-snarere-tvert-i-mot-69404167 (den er delt tidligere her inne). Sier i fra, så slipper de som ikke har lyst å gi Vixen.no klikk å gå inn.. :) 

Beklager, jeg trodde ikke den hadde vært postet tidligere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Prinsesse788 skrev:

TV2 Nyhetskanalen har innslag om Vixen, med HP i klassisk blogg-offer rolle.

Jeg skjemmes over HP, han har mistet all troverdighet som «SOME»-ekspert. Har sluttet å følge han over alt.

Takk for tipset.  Hans-Petter Nygård-Hansen snakket om at han er forferdet over hvordan vi medmennesker er mot hverandre. Ser ut som han kun tenker på andre, og ikke ser sin egen rolle i det som har skjedd. 

Han opplever nok endel kritikk for tiden, men det blir ikke bedre når han selv har gått hardt ut mot andre. Og når de henvender seg til ham (tagger inne på Stort og smått om sosiale medier), så svarer han ikke (til slutt forlot han gruppen uten å svare noen av de hadde relevante spørsmål). 

------------------

30.01.18 - Bloggomtoppbloggere: "Hans-Petter Nygård-Hansen ....  nesten 3 uker før vi ble disket hadde du som juryleder svartelistet oss og kjørt en personlig kampanje mot oss på din egen blogg mens avstemningen pågikk, hvordan anser du din egen habilitet og egnethet som leder for juryen ettersom du helt klart ikke er objektiv til alle de nominerte? Har Vixen reagert på at du du som leder for juryen personlig går ut mot en av finalistene?", jfrhttps://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1598280300255419/?comment_id=1599594500123999&reply_comment_id=1600641430019306&comment_tracking={"tn"%3A"R5"}

02.02.18  Hans-Petter Nygård-Hansen: "– Jeg reagerer på hatretorikken som er mot bloggerne og influencere. ", jfr.  https://www.nrk.no/kultur/mer-hets-enn-noen-gang_-na-etterlyses-bloggnettverkene-1.13896724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke journalister og andre som ønsker å finne svar og sannhet, var dedikerte, men ga seg ved stengte dører, ville penge -og maktfolk ha styrt enda mer enn de allerede gjør. Å være transparent og demokratisk ville gjort at man får innsyn i hvilke regler man har brutt. 

Synd at de som står bak dette sirkuset ikke kjenner sin besøkelsestid. Her kunne de jo virkelig ha fremstått som seriøse og fått mer troverdighet.  I stedet er det synsing og subjektiv dømming, uten fastlagte regler. Ingen må fortelle meg at den bransjen er renhårig, det kan faktisk ikke kombineres med at bloggere som CP og CBE kommer til finalen. Samtidig ødelegger Vixen troverdigheten til de bloggerne som stiller opp, mulig noen av disse faktisk driver profesjonelt, jeg har ikke oversikt over alle. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bare tenke meg hvor mange passiv aggressive selvhøytidelige takketaler det kommer til å komme fra vinnerne på Vitsen i år. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, elisaday skrev:

Jeg kan bare tenke meg hvor mange passiv aggressive selvhøytidelige takketaler det kommer til å komme fra vinnerne på Vitsen i år. 

Det er dét jeg gleder meg til å se/lese. Jeg tipper de fleste har fått med seg kritikken, litt dypere enn det som større medier har presentert. Kanskje noen også er enige, men synes det er vanskelig å trekke seg eller si noe fordi det større navn og forbilder som støtter Vixen, og man kan også lett ønske å tro det er genuint om man er nominert eller vinner. 

Så på en side vil de kanskje vinne og gleder seg over å vinne, samtidig som de vet de må holde alle dører åpne i tilfelle skuta går ned. 

Så da blir det trolig noen minneverdige sitat. Håper jeg, kun for underholdningsverdiens skyld. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sugemerke skrev:

Ja, opphengte. «Vi er ikke snurt, men...» Jeg er glad alt kommer fram, men jeg synes man enten bør være ærlige på at man er snurt eller droppe snurtinga.

Synes du skal slutte med hangen til å spekulativt psykologisere all debatt du leser på nett, jeg. Det er svært lite givende bidrag til en konstruktiv debatt

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag heier jeg på Caroline Berg Eriksen, Sofie Elise og Camilla Pihl. I dag heier jeg på alle som kan fullende farsen og disse tre illustrerer hva det er Vixen Influensah Awards berømmer helt perfekt. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...